به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا حاجیبیگی افزود: با انتقال پایانه غرب به منطقه 18 و پایانه شرق به جنب بیمارستان سرخه حصار، بخش بزرگی از این هدف محقق میشود.
وی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک و به تبع این دو، در سازمان پایانهها انجام میشود، در راستای تسهیل تردد شهروندان است. اکنون شهر تهران از آلایندههای زیستمحیطی رنج میبرد و ما در اقدامی برنامهریزی شده، انتقال پایانههای مسافربری از گردونه مرکزی شهر را در دستور کار قرار دادهایم. با این کار هم به محیط زیست کمک میکنیم، هم از تردد خودروها در داخل شهر میکاهیم و هم اینکه با فضای اختصاصی این پایانههایک دستگاه تنفسی برای شهر به وجود میآوریم.
حاجیبیگی افزود:مهمترین اولویت ما در ساخت این پایانه، نزدیکی به ایستگاه مترو است. مسیرهای ویژهای هم برای اتوبوسها و تاکسیها در نظر گرفته شده تا بهترین امکانات برای شهروندان فراهم شود.
مدیرعامل سازمان پایانهها و پارکسوارهای شهر تهران درباره روند انتقال پایانه مسافری غرب به منطقه 18اظهار کرد: ما به دلیل ورودیهای متعددی که در غرب تهران داریم با مشکلات زیادی مواجه هستیم. فضای نامناسبی که به وجود میآید، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و علاوه بر اینها کندی در تردد خودروها از جمله این مشکلات است. برای همین انتقال پایانه غرب را هم در برنامهمان گنجاندیم و تنها منتظر تصویب نهایی توسط کمیسیون ماده 5 هستیم. این پایانه در زمینی به مساحت 32 هکتار و در جوار بزرگراه آزادگان و آیتالله سعیدی احداث خواهد شد. این پروژه هم مانند پایانه جدید شرق 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که البته ما در حال رایزنی با دو سه سرمایهگذار خارجی هستیم.
301234
نظر شما