رئیس مجلس شورای اسلامی می​گوید: فضاسازی‌های بیرونی بر نشست مسکو بی تأثیر است.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی که با خانه ملت گفت‌وگو کرده است، تأکید کرد: بعضی نشریات آمریکایی با پرهیز از رفتارهای ناشیانه سیاسی درک بهتری از فضای مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 داشتند. باید دید نتیجه نشست مسکو به کجا می‌رسد تا بعد بتوان درباره آن تصمیم گرفت.
لاریجانی همچنین درباره نامه 44 سناتور آمریکایی به باراک اوباما و درخواست از وی برای توقف مذاکرات با ایران بعد از نشست مسکو، یادآور شد: خیلی حرف جدیدی نیست، سناتورها از این کارها در کنگره آمریکا زیاد کردند، مهم این است که همان چارچوب توافق شده در مذاکرات قبل رعایت شود.
وی افزود: دو طرف حاضر در نشست مسکو حرف همدیگر را خوب فهمیدند و احتیاج به حقه‌سازی و فضاسازی بیرونی نیست.
بخش دیگر سخنان رئیس مجلس در خصوص انحلال پارلمان مصر را در ادامه مطالعه فرمایید:
*انحلال پارلمان مصر با حکم دادگاه قانون اساسی از یک کار غیرعادی حکایت می‌کند. چون واکنش‌های داخلی و خارجی در مصر به آن زیاد بود.
*تشکیل پارلمان در مصر برای مردم انقلابی آن کشور یک نقطه اتکا و امید شد اما انحلال این نهاد به دستور دادگاه قانون اساسی می‌تواند نگرانی و هیجاناتی را در جامعه ایجاد کند.
* دادگاه قانون اساسی با انحلال پارلمان گرفتاری در مصر ایجاد می‌کند. ‌پیش بینی می‌شد پروسه انقلاب مصر بعد از تشکیل پارلمان و انتخاب رئیس جمهور به طور منطقی با اراده مردم تکمیل شود اما این اقدام می‌تواند رفتار سویی را در آینده تحولات مصر بوجود آورد که تبعاتش را باید رصد کرد.
*بهترین راه آن است که همه در مصر تسلیم اراده مردم شوند. چون برخی کشورهای منطقه که خواستند از اراده مردم فرار کنند چالش‌های آنها افزون شد.
*مردم به دنبال تصمیم دادگاه عالی قانون اساسی مصر درباره لغو عضویت یک سوم نمایندگان پارلمان مصر و رای به ادامه حضور شفیق در انتخابات ریاست جمهوری در برابر این دادگاه تظاهرات کردند.
 /29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221230

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =