سخنگوی کاترین اشتون از زمان مذاکرات بغداد تغییر کرده است.

اما یک نکته‌ای که درباره مذاکرات اخیر ایران با 5+1 دربغداد و مذاکراتی که اکنون در مسکو درحال برگزاری است این است که خانم "ماجا کوسیجانکیک" سخنگوی رسمی کاترین اشتون مذاکره کننده اروپایی جای خود را به "مایکل مان" داده است.
سایت مشرق در گزارشی عنوان کرده که مایکل مان از افسران ارشد دستگاه اطلاعاتی آمریکا می باشد سخنگوی تیم مذاکره کننده به معنای ترمینال خروجی همه ی اطلاعات مذاکرات برای افکار عمومی جهان است و به نظر می رسد که این ترمینال در حال حاضر در دست ماموران مرموز آمریکایی قرار دارد و نه اروپایی هایی که خود را بانی مذاکرات هسته ای با ایران می دانند.
مشرق همچنین در اینباره نوشته است آخرین اخبار از مذاکرات مسکو به نقل از رسانه های غربی حاکی است که مایکل مان مرموز سخنگوی ناخوانده آمریکایی در میانه مذاکرات وارد شده و خواسته های رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است؛ باید دید این مسیر به کجا خواهد انجامید.البته مان شب گذشته نیز نشستی توجیهی برای خبرنگاران غربی برگزار کرده است که تقویت کننده ی نظریه تشکیل اتاق خبر جنگی آمریکا در کنار مذاکرات مسکو محسوب می شود."مایکل مان" اصلی کارگردان مشهور سینمای جهان است که آثار کلاسیک متعددی را به روی پرده برده؛ از دیر باز استفاده از نام افراد مشهور در میان ماموران اطلاعاتی و امنیتی جهان به عنوان نام مستعار مرسوم بوده است.
حالا این سخنگوی ناشناخته اشتون روز اعلام کرده که این اتحادیه تحریم نفتی دو هفته دیگر خود علیه جمهوری اسلامی ایران را به تعویق نخواهد انداخت.
به گزارش وبسایت رادیو فردا اتحادیه اروپا قرار است از ۱۱ تیرماه واردات نفت از ایران را تحریم کند. مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون می گوید که این ممنوعیت در زمان خود اجرایی خواهد شد و در مذاکرات مسکو درباره این موضوع تصمیم گیری نخواهد شد.
مذاکرات دو روزه هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک برای دستیابی به توافقی در زمینه حل و فصل بحران اتمی تهران از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در مسکو، پایتخت روسیه، آغاز شد که در آن سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کاترین اشتون همراه با نمایندگان آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، بریتانیا همراه با آلمان حضور دارند.
مایکل مان گفته است که انتظار می رود ایرانی ها در این دور از مذاکرات همچنان موضع سرسختانه خود را حفظ کنند.
وی اظهار داشت: «از آنجایی که نگرانی های ما به قوت خود باقی است، ما پیشنهادهای مشخصی را مطرح کرده ایم و در مقابل، ایرانی ها یکسری ایده و موضوع با خود آورده اند.»
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =