کنگره آمریکا بودجه‌ای در اختیار پنتاگون قرار داده تا پنتاگون بمب‌هایی را تولید کند که به علت قدرت نفوذ و تخریب بالا امکان نابودی تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران را دارند.

شبکه تلویزیونی آمریکایی «ای.بی.سی» روز جمعه افشا کرد که وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، می‌تواند اجرای طرح‌هایی را برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران سرعت بخشد.

براساس گزارش این شبکه مجلس نمایندگان آمریکا، کنگره، بودجه‌ای در اختیار پنتاگون قرار داده تا پنتاگون بمب‌هایی را تولید کند که به علت قدرت نفوذ و تخریب بالا امکان نابودی تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران را دارند.

هم‌زمان با اعلام این خبر، کمیسیون امور خارجی کنگره لایحه تحریم شرکت‌های نفتی که سوخت به ایران می‌فروشند را نیز تصویب کرد.

نیویورک تایمز افشا کرد که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، تحریم‌های دیپلماتیک و اقتصادی جدیدی را علیه ایران بررسی می‌کند که بیشتر حوزه نفتی و بانک‌های ایرانی را هدف قرار می‌دهد.

کشورهای غربی هشدار داده‌اند که اگر ایران از نگرانی‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای خود کم نکند، با دور چهارم تحریم روبه‌رو خواهد شد.

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی تاکید کرده برنامه هسته‌ای تنها برای تولید انرژی و اهداف تحقیقات غیرنظامی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترسو IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
    0 0
    از بعد از جنگ تا حالا يادمه كه هي ميگن آمريكا مي خواد حمله كنه. كو پس چي شد. بابا بس كنين ديگه آمريكا به ايران حمله بكن نيست. پس بيخود خبرهاي تكراري خورد مرم ندين