جشن تولد 75 سالگی لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر شامگاه جمعه در چهاردهمین شب فستیوال موسیقی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، فستیوال موسیقی تهران با اجرای ارکستر مجلسی ارمنستان بعد از 14 شب اجرا در حالی به پایان رسید که شاهد برگزاری جشن تولد 75 سالگی رهبر خود شد.


ارکستر مجلسی ارمنستان از 19 خرداد به مدت 14 شب آثاری از آرام خاچاطوریان، هایدن، چایکوفسکی، ساراسات، دورژاک، موتزارت، باخ، چکناواریان، هوشنگ کامکار، ارسلان کامکار، شاهین فرهت، محمد میرزمانی، ویوالدی، هرمز فرهت، گریک، بیزه و اشتراوس را با رهبری لوریس چکناورایان نواخت که آخرین اجرایش در فضایی شاد روی صحنه رفت.
 

لوریس چکناواریان آثار بسیاری را در عرصه موسیقی ارکسترال ایران پدید آورده است

 

در آخرین شب فستیوال موسیقی تهران که شاهد حضور مسئولانی چون حجت‌الله ایوبی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، علیرضا حسینی مدیر عامل بنیاد رودکی و هنرمندانی از جمله رویا تیموریان، مسعود رایگان، حسن پورشیرازی و رازمیک اوحانیان بود، در حالی که ارکستر آهنگ «تولدت مبارک» را می‌نواخت و تماشاگران به شدت تشویق می‌کردند، کیک تولد 75 سالگی لوریس چکناواریان به روی صحنه آورده شد.


چکناواریان که این جشن تولد او را غافلگیر کرده بود، در سخنانی گفت: «این 75 سال مثل 75 ثانیه سپری شد. نفهمیدم کی شروع شد و چگونه به اینجا رسید. از این دنیا و عمری که پشت سرگذاشته‌ام، فقط یک چیز را بلدم و آن ‌هم عشق است.»

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =