۰ نفر
۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷

برای اولین بار قرار است بانوان صاحب کتاب بانک اطلاعات مشاغل بانوان شوند.

به گزارش خبرآنلاین، امروز نشست خبری کتاب «شهربانو» برگزار شد تا سیده فاطمه مقیمی، بانوی کارآفرین جهان اسلام در سال 2012 و عضو شورای سیاست‌گذاری کتاب شهربانو درباره نحوه تدوین و جمع آوری اطلاعات در این کتاب پاسخ دهد.

به گفته مقیمی کتاب شهبانو ابتدا از بانوان تهرانی شروع می شود و توسط اصناف و انجمن ها زنان کارآفرین و مشاغل آنها شناسایی می شود و این کتاب فقط برای یک مقطع و یک سال نیست و برنامه‌های دراز مدت مانند بازچاپ کتاب هر یک سال یکبار، پیش‌بینی‌ شده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه نقش زنان در خانواده تعریف شده گفت: امروزه بانوان در این کشورها به دنبال ایفای نقش خود به عنوان نیمه پنهان جامعه در عرصه‌های اقتصادی‌اند.

وی درباره اهداف این کتاب گفت: رفع مشکلات اشتغال بانوان و معرفی و گردآوری اطلاعات ارزشمند مشاغل بانوان که بیشترین اطلاعات از اصناف و تشکل‌های مرتبط جمع‌آوری شده هدف اصلی گردآوری این بانک اطلاعاتی بوده است.

کتاب شهربانو که بانک اطلاعات مشاغل بانوان است به همت موسسه تاریخ و تمدن شرق و بیناد توسعه فناوری صالحین گردآوری شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز حامیان معنوی این طرح بودند.

کتاب شهربانو (بانک اطلاعات مشاغل بانوان)، پنجشنبه (8 تیرماه) رونمایی می شود.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =