نوه چهارمین شهید محراب در آستانه اولین سالگرد پدر مرحومش ضمن حضور در کافه خبر به سوالات کاربران پاسخ می دهد.

محمد صدوقی فرزند حجت الاسلام مرحوم محمد علی صدوقی امام جمعه فقید یزد در حالی در کافه خبر حضور پیدا خواهد کرد که یک سال پیش در غم از دست دادن پدر خود عزادار شد. هنوز تیر ماه 1390 به نیمه نرسیده بود که امام جمعه یزد، در پی نارسایی کبدی چشم از جهان فرو بست. مرحوم صدوقی فرزند امام جمعه شهید یزد و  چهارمین شهید محراب است که سال 61 به دست منافقین به شهادت رسید. مراسم تشییع امام جمعه یزد سال گذشته به تبلور همبستگی گروههای سیاسی تبدیل شد. بزرگداشت امام جمعه یزد که شوهر خواهر سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق محسوب می شود، در حالی برگزار شد که تمام طیف های سیاسی در آن به صورت گسترده حضور پیدا کردند.
فوت امام جمعه یزد درست سی سال بعد از شهادت پدر مرحومش شیخ محمد صدوقی رخ داد که در 11 تیر ماه سال 60 با حمله منافقین به وی در شب نوزدهم ماه رمضان به شهادت رسید.
بررسی سلوک و مشی امام جمعه شهید یزد از محورهایی است که مورد سوال قرار خواهد گرفت. کافه خبر فردا پنجم تیرماه ساعت 11 تا 12 صبح میزبان نوه یکی از شهدای محراب است. شما کاربر گرامی می توانید با طرح سوالات خود در قالب کامنت در گفت و گو با حجت الاسلام محمدصدوقی مشارکت کنید.
/27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    5 1
    پدر بزرگوار شما (رحمه الله علیه) چه شد فوت شدند؟
  • مهدی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    10 0
    با سلام خدمت فرزند امام جمعه یزد ؛ بنده به مدت دو سال طلبه یزد بودم البته از اهل شمال هستم واقعا از وضعیت حوزه داری مرحوم آقای صدوقی راضی بودیم به نظر بنده خصوصیت بارزی که مرحوم صدوقی داشت این بود که بالاتر از اونچه بود خودش رو نشون نمی داد بلکه در برخی موارد خود رو کوچک تر از آنچه بود خودش رو نشان میداد با اینکه نماینده ولی فقیه بود می توانست خود رو آیت الله جا بزند یا محاسن بلند کند یا درس اخلاق به طلبه ها بدهد یا کلاس درسی تو حوزه تشکیل بدهد یا حوزه به نام خود تاسیس کند ولی هیچ وقت این کارها رو نکرد و حتی کمتر کسی میدونست ایشان با بزرگانی همچون بهاء الدینی و کشمیری رابطه داشت ولی هیچ وقت از این رابطه استفاده ابزاری نکرد خدایش رحمت کند
  • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    4 0
    سوال من اینه که نظر کلی پدرتون از دولت اصلاحات چی بود. با تشکر
  • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    5 0
    با سلام خدمت نوه برومند شهید صدوقی عزیز و فرزند رشید مرحوم صدوقی جایگاه هر دو قرین رحمت الهی باد محیط زیصت یزد از اولویتهای مرحوم صدوقی بود به گونه ای که در هر مورد که محیط زیست به خطر میافتد مرحوم موضوع گیری میکردند اما در جای خالی ایشان عده ای سود جو طرح معدن مس دره زرشک رامطرح وبا وجود مخالفت محیط زیست همچنان بر ان میتازنند که خبر ان در سایت ها امده است مایل هستم با وجود نظرات مخالقت کارشناسی نظر حضرتعالی را در این زمینه بدانم متشکرم
  • بدون نام US ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    5 1
    با توجه به رابطه شما با بیت امام نظر شما در باره ایت الله سید حسن خمینی چیست و ایا شما نزد ایشان درس خوانده اید
  • مینا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    2 0
    چرا پدر شما مورد قبول اکثریت جناح های سیاسی بود مهمترین دلیل آن چه بود که در مراسم ختم وی تمام چهره های سیاسی حضور پیدا کردند .
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    5 0
    پدر بزرگ و پدر شما چه ویژگی های داشتند که موجب شد که شما یا پدرتان در جامعه دارای وجهه اجتماعی بیشتری شوید
  • اسکندری US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    5 0
    با عرض سلام خدمت فرزند برومند امام جمعه فقید یزد و آرزوی علو درجات برای پدر مرحوم ایشان آیا شما به تغییر در ذائقه دینی مردم و به ویژه نسل جوان قائل هستید و آن چه را که امروز تحت لوای مذهب قرار دارد تا چه حد ناشی از شناخت و اعتقاد و تا چه حد ناشی از بدل شدن دین به سنت و در نتیجه عدم شناخت می دانید؟
  • ایلیا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    1 11
    شما ارتباط نزدیکی با آقای خاتمی دارید در دوره ریاست جمهوری ایشان که به ترویج بی بندو باری متهم شده بودند خانواده به ایشان انتقاد می کرد یا نه
  • فاطمه IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    4 0
    پیش بینی می کردید که آقای خاتمی در انتخابات شرکت کند یا این که شما هم شوکه شدید ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    9 3
    آقای خاتمی در خانواده هم اینقدر که ما را حرص می دهد شما را هم حرص می دهد ؟مردیم از این همه صبوری ایشان
  • ایلیا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    2 0
    روحانیت در خانواده شما یک اصل بدیهی است که شما پدرتان و پدر بزرگتان روحانی شدید آیا در این مورد اجباری وجود داشت ؟
  • امیرعلی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    9 0
    با سلام و عرض احترام. در مراسم تشییع مرحوم آقای صدوقی، یکی از نکات بسیار جالب توجه حضور هموطنان زرتشتی در این مراسم بود. در صورت امکان به تشریح رابطه فی مابین مرحوم و این گروه از هموطنان بپردازید. بسیار متشکرم.
  • يزدي IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    4 2
    با سلام جناب محمد آقا شما بعد از فوت پدرتان ملبس به لباس روحانيت شديد آيا علاقه داشتيد يا براي ادامه راهشان اين كار را انجام داديد؟ كمي بيشتر از ديدارتان با مقام معظم رهبري بعد از فوت پدر تشريح فرمائيد؟!/!؟