فارس نوشت:

متن نامه کمیته بین المللی المپیک خطاب به محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده منتشر شد.
کمیته بین المللی المپیک اخیرا نامه ای خطاب به مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص برکناری چندین روسای فدراسیون و احتمال تعلیق ایران ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:
"بر اساس مکاتبه‌های پیشین و احترام به شرایطی که برخی از فدراسیون‌های ورزشی در کشور شما دارند، ما مطلع شدیم تعدای از فدراسیون‌های ورزشی به وسیله قدرت‌های وابسته به دولت مورد دخالت قرار گرفته و انتخابات آنها از دولت تاثیر پذیرفته‌اند.
سپاسگذار خواهیم شد اگر شما اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار ما قرار دهید.
اگر این چنین باشد، این موضوع یک تخلف صریح از اصول اولیه استقلال المپیک در کشور شما می‌باشد.
هیچ انتخاباتی نباید با فشار دولت انجام پذیرد و در این زمینه باید تحقیقات کاملی از سوی کمیته المپیک آسیا،‌ کمیته ملی المپیک و فدراسیون بین المللی المپیک و تمامی فدراسیون‌های بین‌المللی مربوط صورت پذیرد.
باید یک بار دیگر یادآوری کنیم که کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی باید بر اساس اساسنامه خود اداره شوند که این اساسنامه نیز به وسیله مجموعه اصلی نوشته شده باشد. این اساسنامه‌ها نیز باید با توجه به قوانین بین المللی ورزشی که قابل استناد باشد نوشته شوند و از هر گونه دخالت دولت دور باشند.
اگر چنین اصول اولیه‌ای رعایت نشوند، المپیک کشور شما بر اساس قوانین فدراسیون‌های بین المللی ورزشی تحریم (تعلیق) خواهد شد که این موضوع به شدت حضور کشور شما در المپیک 2012 لندن و سایر رویدادهای بین المللی ورزشی را زیر سوال خواهد برد.
در حالی که در آستانه برگزاری المپیک 2012 لندن به سر می‌بریم، انتظار می‌رود کمیته ملی المپیک شما و همه فدراسیون‌های ورزشی با حفظ آرامش و جوی صلح آمیز در کنار یکدیگر کار کنند تا با تمرکز بر روی آماده سازی قهرمانان ورزشی بتوانند بدون احساس فشار از سوی نیروهای خارج از فدراسیون در بازی‌ها حضور پیدا کنند.
ما از شما درخواست داریم این شرایط را برای مسئولین مربوط در دولت خود توضیح داده و ما را از هر گونه اتفاق در این زمینه بی خبر نگذارید.
ما منتظر پاسخ شما خواهیم ماند و از همکاری شما در این زمینه بسیار مهم سپاسگذاری می‌کنیم."
 
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    37 0
    دیگه همین را کم داشتیم
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    15 26
    اینا از خداشونه ایران تعلیق شه و حاضرند هر کاری بکنند
  • بدون نام IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    2 0
    از نظر ورزشي هم بايكوت شويم، ديگر همه چيز جور مي شود. پيش به سوي بايكوت شدن.