یک روزپس از اولتیماتوم سردار رادان به بیمارستان ها برای حذف کراوات و اصلاح آرایش پرسنل و همچنین درخواست سردار احمدی مقدم برای بخشنامه شدن حجاب در مراکز درمانی، وزیر بهداشت به آن واکنش داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی، دراین باره گفته: "به‌طور حتم هم‌اکنون مسائل و موضوعات مهم‌تری در حوزه سلامت وجود دارد."

این نقل قولی است که خبرگزاری خانه ملت از خانم وزیر منتشر کرده است.

وحید دستجردی البته گفته: مسئول اصلی نظارت بر موضوعات خارج از حوزه سلامت٬ سازمان اماکن است٬ این وزارتخانه مسئول نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی نیست٬ متأسفانه به‌علت تعدد بیمارستان‌های سازمانی٬ وزارت بهداشت نمی‌تواتد بر تمام محورهای و موضوعات بیمارستان نظارت کند.

او گفت: "وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی تمام تلاش خود را برای نظارت بر بیمارستان‌ها انجام داده است. به‌طور حتم تمام موضوعات و محورهای یک بیمارستان از چشم ناظرین دور نمی‌ماند و به تمام اقدامات پرسنل امتیاز می‌دهیم٬ به‌طور مثال در موضوع حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها امتیاز سه‌هزار درنظر گرفته شده است.

به گفته وزیر بهداشت هم‌اکنون نظارت مستمر بر بیمارستان‌های امکان‌پذیر نیست و ناظرین در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به نظارت بر این مراکز می‌کنند.

اما این اظهارات درحالی است که امروز فرمانده ناجا در مورد برخورد پلیس با کراوات گفت: پلیس متعرض به پوشش کارکنان و مراجعه‌کننده سازمان‌ها نیست اما باید پذیرفت که برخی از یونیفرم‌ها با ارزش‌های ما در تضاد است.

احمدی مقدم گفت: انتظار است همه دستگاه‌ها نسبت به اقدامات سازمان‌های زیردست خود حساس باشند. وزارت بهداشت به راحتی می‌تواند در یک بخشنامه این مسئله را حل کند. پلیس معتقد است برخی اقدامات به صورت سازمان یافته و هدفمند و در راستای تغییر ذائقه مردم صورت می‌گیرد.

او گفت: برخی سازمان‌ها از دربان تا پذیرش و همچنین کادر خدمات‌درمانی از یک یونیفرم که با ارزش‌های ما در تضاد است استفاده می‌کنند که این سازمان‌ها و افراد سعی در برندسازی دارند. این مسئله ساده‌ای است که به راحتی می‌توان مدیریت و مرتفع کرد. لباس متحدالشکل ایرادی ندارد اما باید لباس منطبق بر ضوابط خاصی باشد.
همچنین دیروز احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی  در حشیه حضور در مرکز نظارت همگانی 197 در پاسخ به سئوالی مبنی بر استفاده برخی از کارمندان سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی از کراوات و آرایش‌های غلیظ گفت: رسما اعلام می‌کنم که پلیس حتما با بخشی از سازمان یا بیمارستان خصوصی که از آرایش و کراوات به صورت سازمان یافته استفاده می‌کند، برخورد می‌کند.
او استفاده از کراوات را ترویج نمادغرب دانست و گفت: اگرچه پیش از این نیز به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم اما بار دیگر و همین‌جا به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌کنم که آن بخشی که به صورت سازمان یافته افراد از آرایش غلیظ یا کراوات استفاده می‌کنند، برخورد خواهد شد.
رادان گفت: گاها برخی از کارمندان مجبور به استفاده از کراوات در آن سازمان یا بیمارستان می‌شوند، اگر این افراد از زدن کراوات اجتناب کنند یا از دریافت حقوق یا استخدام بهره‌مند نمی‌شوند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =