فارس نوشت:

رئیس دانشگاه تبریز گسترش همکاری با سایر دانشگاه‌های جهان و به خصوص کشورهای منطقه را از جمله سیاست‌های این دانشگاه عنوان کرد و از همکاری با 36 دانشگاه مطرح دنیا خبر داد.

سیدمحمدتقی علوی رئیس دانشگاه تبریز پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای همکاری دوجانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های اوکراین با بیان اینکه دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه ایران ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش ارتباطات بین‌المللی با سایر دانشگاه‌ها از جمله با دانشگاه‌های اوکراین برخوردار است، گفت: عضویت در شورای اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان(IAU)، اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز و عضو ناظر شورای دانشگاه‌های بین‌المللی(ICU) از جمله این برخورداری‌هاست و گسترش همکاری با سایر دانشگاه‌های جهان و به خصوص کشورهای منطقه از جمله سیاست‌های راهبردی این دانشگاه است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه همکاری‌های دو جانبه و اینکه این دانشگاه آماده هرگونه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه‌های اوکراین است، تصریح کرد: این همکاری‌های دو جانبه می‌تواند در راستای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری گارگاه‌های آموزشی، اجرای طرح‌های مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، سمینارها، جذب دانشجو، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی بین اساتید، برپایی کنفرانس و همایش‌های مشترک و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی صورت گیرد.

علوی گفت: در حال حاضر این دانشگاه با 36 دانشگاه از جمله دانشگاه‌های کشور استرالیا، ایتالیا، آلمان، قبرس، تایلند، اتریش و تعداد زیادی از دانشگاه‌های ترکیه تفاهم‌نامه همکاری دارد.

رئیس شورای استان جریکف اوکراین نیز در این دیدار با بیان اینکه ما نیز آماده هرگونه همکاری علمی و دانشگاهی با کشور ایران و از جمله با این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی نزدیک اوکراین هستیم، گفت: این دانشگاه ظرفیت‌های زیادی در عرصه علوم انسانی به ویژه از اقتصاد نظری و همچنین فنی مهندسی در منطقه برخوردار است که با یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحوه شایسته‌ای بهره‌مند شد.

آناتولی ایوانوویچ افزود: این امر مهم در سفر هیئتی عالی‌رتبه از دانشگاه تبریز به کشور اوکراین و آشنائی با توانمندی‌های دانشگاه‌های اوکراین، قرارداد همکاری در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف به امضاء خواهد رسید، چراکه این همکاری‌ها به سود طرفین خواهد بود و باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

بازدید از کتابخانه مرکزی و آشنایی با منابع کتابخانه‌ای، بازدید از آزمایشگاه‌های دانشکده مهندسی مکانیک، شیمی و عمران از دیگر برنامه‌های جنبی این نشست بود که هیئت اوکراینی با بخشی از توانمندی‌های دانشگاه در رشته‌های فنی مهندسی آشنا شدند.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =