فارس نوشت:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به عنوان تحولی بزرگ و یک رفرم در نظام سلامت نام برد.
محمدحسین اعرابی  اظهار داشت: ایجاد شبکه بهداشت در جمهوری اسلامی یکی از تحولات مهم در نظام سلامت کشور بود و امروز نیز اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تحولی دیگر در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست برنامه پزشک خانواده در روستاها و در شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شده افزود: مرحله دوم پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت کشور به مرحله اجرا می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، فراخوان خانواده‌ها برای ثبت نام در طرح پزشک خانواده را از مردادماه جاری اعلام کرد و یادآور شد: لیست پزشکان شرکت کننده در طرح پزشک خانواده آماده شده که بعد از تأیید سازمان‌های بیمه‌گر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در طرح پزشک خانواده، هر پزشک از 500 تا 2 هزار و 500 نفر جمعیت شهری را زیر پوشش قرار داده و خانواده‌ها می‌توانند با ورود به این طرح از خدمات درمانی رایگان پزشک خانواده که خود انتخاب کرده‌اند بهره‌مند شوند.

این مسئول متذکر شد: خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده علاوه بر ویزیت پزشک، خدمات پیشگیری و پاراکلینیکی با هزینه کمتر در مراکز دولتی دریافت می‌کنند.

اعرابی با اشاره به اینکه هر یک از اعضای خانواده می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند، ابراز داشت: توصیه می‌شود تمام اعضای خانواده یک پزشک خانواده را انتخاب کنند.

وی در ادامه لازمه شرکت در طرح پزشک خانواده را تحت پوشش بیمه قرار داشتن سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: پنج درصد از شهروندان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل فاقد بیمه درمانی هستند.

اعرابی از افرادی که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند خواست برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه به سازمان بیمه خدمات درمانی مراجعه کنند.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه اجرای اینکه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا صورت گرفته از شهروندان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خواست به طرح پزشک خانواده اعتماد داشته و با استقبال و رغبت در این طرح مشارکت کنند.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =