شورای صنفی نمایش از بسته شدن قرارداد دو فیلم «بغض» و بوسیدن روی ماه» به سرگروهی سینما استقلال و سینما آزادی خبر داد.

الهام نداف: قرارداد اکران  دو فیلم «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان برای پنجم مهرماه در گروه آزادی و «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان پس از «ضدگلوله» در گروه سینمایی استقلال به ثبت رسید.
 
«بوسیدن روی ماه» به کارگردانی و نویسندگان همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی داستان زندگی احترام‌السادات و فروغ خانم است که در همسایگی هم زندگی می کنند. آن‌ها بیش از 20 سال است در انتظار فرزندانشان هستند. 
 
 
در این فیلم شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر شاهرخ فروتنیان و شبنم مقدمی بازی می‌کنند.
 
«بوسیدن روی ماه» در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری را از آن خود کند.
 
«بغض» نیز اولین تجربه سینمایی بلند رضا درمیشیان به تهیه‌کنندگی این کار بر عهده غلامرضا موسوی بوده است. این فیلم داستان مهاجرت است. دو روایت از دو مقطع متفاوت از زندگی ژاله و حامد، دو جوان مهاجر ایرانی در «بغض» به تصویر کشیده شده است که یک روایت روزهای آشنایی و خوشی این دو جوان و روایت دیگر هشت ساعت سرنوشت ساز زندگی آنان است.
 
در این فیلم باران کوثری، بابک حمیدیان و مهران احمدی ایفای نقش می‌کنند.
 
شورای صنفی نمایش همچنین اعلام کرد سینماها در روزهای تعطیل فعالیت خود را ادامه می‌دهند و چون سه‌شنبه هفتم شهریور تعطیل است، بلیت سینماها بر خلاف تمام سه‌شنبه‌ها نیم‌بها نخواهد بود.
 
از سوی دیگر، اکران فیلم «تو و من» به کارگردانی محمد بانکی و تهیه‌کنندگی اصغر بانکی که قرار بود بعد از ماه رمضان روی پرده سینماها برود، باز هم به تعویق افتاد.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در خصوص اکران این فیلم در سینماها به خبرآنلاین گفت: «قرارداد این فیلم آماده است، اما تهیه‌کننده ترجیح داد فعلا اکران نشود. به احتمال زیاد این فیلم از هفته آینده در گروه آزادی اکران خواهد شد.»
 
کاوش همچنین در خصوص آرامش بازگشته به سینماها عنوان کرد: «به لطف خدا و با مساعدت و یاری تمام سینماها هیچ فیلمی مشکل اکران ندارد و در جلساتی که با حوزه هنری و شهرداری گذاشتیم همه با سلامت گفتار مسائل را حل کردند و بار دیگر آرامش به سینماهای ایران بازگشت.»
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =