۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷

در شرایطی که کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها حدود 35 میلیون بشکه در روز نفت خام صادر می کنند که 57 درصد عرضه جهانی نفت خام را شامل می شود مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت، ازمذاکرات نفتی در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها خبر می دهد.

به گفته محمدعلی خطیبی، در این اجلاس، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC) و همچنین مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) حضور دارند و فرصت مناسبی است که به تبادل نظر با این کشورها بپردازیم و فضای مطلوبی برای بحث و تبادل نظر کشورها به وجود می آید.
خطیبی تاکید کرد: در بین این کشورها یک تعداد خریدار نفت هم هست که می توانیم درباره خرید و فروش نفت ایران نیز با آنها مذاکره کنیم.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: این نشست فرصت مطلوبی است که ایران و کشورهای شرکت کننده می توانند بیشترین استفاده را از آن ببرند.
این درحالی است که 12 کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز عضو این جنبش هستند.
اجلاس غیر متعهدها در روزهای 5 و 6 شهریور در سطح کارشناسان ارشد برگزار شد و بخش اصلی اجلاس (اجلاس سران) روزهای 9 و 10 شهریور ماه برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، مفاد پیش‌نویس سند شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در نشست دو روزه کارشناسان ارشد این جنبش بررسی و به تصویب رسید و این پیش نویس ابتدا به اجلاس وزیران خارجه و پس از آن‌ برای تایید نهایی به اجلاس سران جنبش عدم تعهد ارایه خواهد شد.
/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =