خاطرات و ناگفته‌های جنگ شهید علی صیاد شیرازی در کتاب «ناگفته‌های جنگ» برای شانزدهمین بار توسط سوره مهر منتشر می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «ناگفته های جنگ» نوشته احمد دهقان شامل خاطرات شهید علی صیاد شیرازی در زمان جنگ تحمیلی است که شامل فعالیت‏‌ها و اقدامات درخشان وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی است. دهقان در ‌26 گفتار، ‌خاطرات سپهبد شهید‌ علی ‌صیاد شیرازی، به همراه عکس‌هایی ‌از عملیات‌هایی‌ که وی در آنها شرکت ‌داشته را ‌به رشته ‌تحریر ‌درآورده است‌.

 

آنطور که ناشر توضیح داده قلم دهقان در این کتاب توانسته روایتی جذاب از گفتارهای شهید صیاد شیرازی ارائه کند، تا آنجا که چنانچه مخاطب مطلع نباشد که آنچه که می‌خواند گفتارهای یک فرمانده جنگی است خود را در برابر یک اثر داستانی می‌یابد. نکاتی که شهید صیاد شیرازی در این گفتارها بیان می‌کند مواردی است که تا پیش از انتشار در این کتاب گفته نشده و یا کمتر گفته شده است و این موضوع دلیلی شده برای اینکه کتاب عنوان «ناگفته‌های جنگ» را به خود بگیرد.

 

«خاطراتى از پیروزى انقلاب اسلامى، مبارزه با منافقان و نیروهاى‏ضد انقلاب در اوایل پیروزى انقلاب و طرح‏ریزى و شرکت درعملیاتهاى گوناگون به عنوان فرمانده، براى پاکسازى شهرها ومناطقى چون سنندج، بانه، جوانرود، اشنویه، بوکان و... از عوامل ونیروهاى ضد انقلاب، بررسى نتایج جنگ با ضد انقلاب درکردستان، اختلاف شهید صیاد با رئیس جمهور وقت «بنى‏صدر»، توطئه‏هایى که علیه وى صورت مى‏گرفت، خاطراتى از جنگ باعراق و عملیاتهاى ثامن‏الائمه (ع)، طریق‏القدس، فتح‏المبین،رمضان، کربلاى ده، محرم، عملیات محدود مسلم بن عقیل و نبردبیت‏المقدس و...» از جمله موارد مطرح شده در این کتاب است.

 

در قسمتی از کتاب اینچنین آمده است: «خداوند متعال در فتح خرمشهر نشان داد که چه وحشت و رعبی در دل دشمنان انداخته است. آنها با اینکه هنوز عقبه‌شان قطع نشده بود و با اینکه توی سنگرها مستحکم بودند و با اینکه اگر باز هم به آنها امکانات نمی‌رسید٬ اقلا ده پانزده روز دیگر می‌توانستند مقاومت کنند٬ ولی خداوند رعبی به دل آنها انداخت که حتی یک ساعت هم مقاومت نکردند...برادر خرازی با کد و رمز اطلاع داد وضعیت ما خوب است و گفت: توانسته‌ایم حدود 700 نفر از نیرو‌ها را متمرکز کنیم. اگر اجازه بدهید، از اینجایی که دشمن خط محکمی ندارد، بزنم به خط دشمن، توی خونین شهر. ریسک بزرگی بود. هفتصد نفر چی بود که ما می‌خواستیم به خونین‌شهر حمله کنیم؟ بعدش چی؟ حالا خوب هم درآمد ولی… حالت خاصی بر دنیای ما حاکم شده بود. زیاد خودمان را پایبند مقررات و فرمول‌های جنگ نمی‌کردیم که این کار بشود یا نشود. گفتم بزنید.»

 

 

شانزدهمین چاپ کتاب «ناگفته‌های جنگ»؛ خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با قیمت 7 هزار و 200 تومان از سوی سوره‌مهر منتشر می شود.

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =