فارس نوشت:

شب گذشته در اثر برخورد دو قطار مترو در ایستگاه شهرری مسیر خط یک مترو مسدود شد و امروز مسافران در ایستگاه‌های این خط و در میان انبوه جمعیت سردرگم و سرگردان شدند.
در هفته جاری 90 واگن قطار به خطوط متروی شهر تهران اضافه شد و با این اقدام شهروندانی که از این خطوط استفاده می‌کنند به خیالشان دیگر در انبوه جمعیت مترو قرار نمی‌گیرند. ولی برخلاف این تصور شب گذشته 2 قطار مترو در ایستگاه شهرری واقع در خط یک مترو با یکدیگر برخورد کردند و موجب مسدود شدن این خط و سرگردانی مسافران بسیاری شدند.

 

حادثه مترو 3 مصدوم داشته است

به گفته رضا دهقانپور، رئیس اورژانس تهران این حادثه 3 مصدوم داشته است، راننده مترو به وسیله اورژانس مترو به بیمارستان منتقل شد و 2 نفر کارگر مترو نیز به وسیله آمبولانس‌های اورژانس تهران به بیمارستان 7 تیر منتقل شدند. تا کنون علت این حادثه به دلیل نقص فنی عنوان شده است و انتظار می‌رفت که تا امروز صبح تبعات این حادثه برطرف شود و خط یک به وضعیت عادی برگردد. ولی بر اساس مشاهدات عینی مسیر کهریزک به تجریش امروز با کندی حرکت قطارها و تجمع مسافران همراه بود.

 

انتظار نیم ساعته برای ورود قطار مترو به ایستگاه

یکی از مسافرانی که در ایستگاه ترمینال جنوب به سمت تجریش منتظر آمدن قطار بود می‌گوید: حدود نیم ساعت است که در انتظار قطار هستیم، اما خبری نیست. وی که با آمدن قطار بعد از نیم ساعت نتوانست سوار مترو شود، در این باره می‌افزاید: آنقدر واگن‌های قطار‌های قبلی مملو از جمعیت بود که نتوانستم سوار شوم و به دنبال جای خالی می‌گشتم.

 

یکی دیگر از مسافران از نبود تهویه مناسب در قطارها و ازدحام جمعیت در واگن‌ها می‌گوید: مردم چه گناهی کرده‌اند که باید در بی‌تدبیری مسئولان خفه شوند. وی که ابراز می‌کرد نفس تنگی دارد می‌افزاید: در صورتی که چند دقیقه بیشتر در مترو بمانم، خفه می‌شوم.

 

قلی‌ها: در حال رفع مشکل هستیم

در این باره علی‌محمد قلی‌ها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شب گذشته در پاسخ به این پرسش که شنیده شده دو قطار در ایستگاه متروی شهرری با یکدیگر برخورد کرده‌اند، ضمن تایید این حادثه درباره چگونگی آن گفت: یکی از قطارها خراب شده بود و قطار دیگر که برای کمک آمده بود به آن برخورد کرد. وی با اشاره به اینکه اصطلاحاً گفته می‌شود که کوبل و دی‌کوبل شده است بیان داشت: در حال حاضر قطار سومی به مسیر فرستاده شده تا مشکل را برطرف کند. وی تأکید کرد که قطار حادثه‌دیده مسافرانش را تخلیه کرده و در حال برگشت بوده است. به گفته قلی‌ها در حال حاضر ایستگاه بخش جنوبی خط مترو از شهرری تا باقرشهر دچار مشکل است و در حال رفع مشکل هستیم.

 ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو به خصوص در خط یک که به موجب برخورد دو قطار در شب گذشته بود امروز موجب درگیری‌های لفصی و فیزیکی بین مردم شد. سرگردمی مردم، انبوه جمعیت در ایستگاه‌ها، استرس و مواردی دیگر از تبعات این بی‌تدبیری و عکس‌العمل غیرقابل قبول برای رفع مشکل در خط یک مترو بوده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hadi IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    6 5
    تقصیر دولته پول نمیده تقصیر بیمه ایرانه تقصیر شرکت آبه تقصیر بارونه تقصیر همه هست جزء شهرداری نگران نباشید آقای قالیباف با لباس گلی میاد درست میکنه همه چی رو
  • امیرحسین IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    22 4
    مگه مترو هم شلوغه....؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    6 1
    مترو نگو بگو قوطی ساروین
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    8 1
    مراقب باشید قطار سوم به بقیه برخورد نکند!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    7 1
    20:30 که میگفت همه چی آرومه من ...:)
  • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    1 1
    همیشه وحدت در ارایه خدمات باعث رفاه مردم می شود اگر ادعای خدمت به مردم را داریم پس چرا اینقدر بین دولت و شهرداری اختلاف نظر وجود دارد و چرا مردم باید تاوان آن را پرداخت نمایند. بهتر نیست در ارایه خدمات مطلوبتر به مردم رقابت کنیم. مترو با تمام مشکلات توانسته خدمات شایانی را به اقشار ضعیف ارایه بنماید نباید بی انصاف باشیم و فقط نقاط تاریک را نگاه کنیم