ترمز ABS موضوعی است که این بار گلایه یکی از مشتریان ایران خودرو را به همراه داشته به نحویکه یکی از خوانندگان خبرآنلاین مدعی است که این ترمزها به اندازه ترمزهای معمولی هم روی خودرویی چون سمند ال ایکس جواب نمی دهد.

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد:یک دستگاه سمند ال ایکس 89 خریدم. فکر میکردم با وجود ترمز ای بی اس احساس امنیت بیشتری خواهم داشت. پیش از آن هم پرشیا 87 بدون ای بی اس داشتم. ولی ترمز به اصطلاح ای بی اسی که روی سمند هست به اندازه ی ترمز معمولی هم کارایی ندارد. اصلا در بعضی شرایط ترمز تقریبا خالی میکند. پسر دایی من 405 صفر خریده است. با اینحال مرتبا به خاطر نقص در ترمز ای بی اس چند بار خودرو را به نمایندگی برده است. چرا عملکرد ترمز این خودروها باید این چنین خیلی ضعیف باشد؟ طوری که در شرایط مساوی خیلی ها مثل من ترمز معمولی را به ای بی اس ترجیح میدهند؟
این درحالی است که اداره اطلاع رسانی ایران خودرو تاکید دارد تمام ترمزهای ای بی اس خودروهای ایران خودرو در مراکز تست عمل می شود. در صورت تایید تمام استانداردها ای بی ا س خودرو تایید می شود. ضمن اینکه ای بی اس خودروها علاوه بر آن در مراکز معتبر اروپایی تست می شوند.
با اینحال این اداره تاکید دارد اگر به هر دلیلی احساس می شود خودروی مشترکان ایران خودرو از ترمز مناسبی برخوردار نیست این شرکت برای تست خودرو در نمایندگی های مجاز اعلام آمادگی می کند. بنابراین اگر شخصی در این خصوص گلایه دارد با گذاشتن نام و نشانی خود می تواند مطمئن باشد که خودروی وی در مراکز تست ترمزتوسط متخصصان فنی آزمایش خواهد شد.

45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    42 6
    ممنون از بچه های خبر آنلاین به خاطر پیگیری این موضوع مهم، الان خانواده ما یک سمند lx/ef7 سال 90 داریم که متاسفانه در سرعت زیر 70 یا 80 کیلومتر ترمز خالی می کند بعدها که من از نمایندگی ایران خودرو در اصفهان این موضوع را پرسیدم گفتند ترمز های ای بی اس در سمند بی کیفیت است ولی در سرعت های بالا یعنی 90 کیلومتر در ساعت این ترمز های به خوبی جواب می دهد! می خواستم از مسئولین ایران خودرو بپرسم آیا در سرعت 60 کیلومتر در ساعت اتفاقی برای ما نمی افتد؟ مگر همچین چیزی امکان داره؟!
  • رسول نظری IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    67 15
    من دارای پژو405 هستم که متاسفانه اصلا ترمز خوبی ندارد مخصوصا در یک دست انداز کوچک ترمز چوب میکند و نمیگیرد
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      27 17
      برای دیسکی کردن چرخهای عقب سمند چه کار باید کرد؟
  • نیما IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    30 8
    ABS ماشین من که پرشیا باشه به نظر خودم در شرایطی که نیاز به عمل کردن داره هم عمل میکنه و مشکل ساز میشه . من قبل از این کیا اسپورتیج داشتم ، با ذهنیتی که ازون ترمز ABS پیدا کرده بودم این ماشینو خریدم ولی متاسفانه به نظر من عملکردشون قابل قیاس نیست حتی.
    • نیما IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      11 2
      اصلاح میکنم " در شرایطی که نیاز به عمل کردن " ندارد" هم عمل می کند . "
  • حسین IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    28 5
    من ماشین سمندef7مدل90دارم امااز ترمزای بی اس آن اصلا راضی نیستم نمایندگیها هم جواب نمی دهند
    • صالحی DE ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      35 4
      سمند ef7 خریداری کردم ترمز ABS در داخل شهر با سرعت 30 کیلومتر عمل نکرد و تصادف نمودم و خسارت 500 هزار تومانی را متحمل شده ام .چه کسی پاسخگوست نمایندگیها رسیدگی نمی کنند.
  • عماد IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    29 6
    1) من هم یک 206 سال 89 دارم و یکسال است که فهمیدم این ترمز اصل ABS نیست و چون تا به حال ماشین ABSدار نداشتم متوجه این موضوع نشدم. 2) چرا اصل خبر با عنوان آن تفاوت دارد. ما کجا باید مشخصات خودمان را وارد کنیم. خوب من الان اگر بخواهم این موضوع را پیگیری کنم از کجا باید پیگیری رو انجام بدم.
    • mohamad EU ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
      9 4
      سلام من یه 206 تیپ2 مدل 89 دارم 10 روز پیش تو جاده ترمز گرفتم ماشن منحرف شد زدم گاردریل سرعتم 100 تا بود.
    • mohammad EU ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
      8 4
      من یه 206 تیپ 2 مدل 89 دارم تو جاده با سرعت 100 تا ترمز گرفتم ماشین منحرف شد .زدم به گاردریل.ماشین داغون شد.
  • حمید رضا IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    28 1
    ماشین من هم پرشیا ELX می باشد . علیرغم اعلام مشکل به ایران خودرو در مهر ماه 1390( غریب به یک سال) و درخواست حل مشکل در کیلومتر 300 ، هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است. مجبور شدم با داشتن کارت طلایی 5 ستاره ، اما بی ارزش، به یک مغازه بوستر سازی بروم و فعلاً ترمز ABS ماشین در کیلومتر 19000 شبیه ارابه های قدیمی می ماند.
  • حسين IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    15 3
    دقيقا همين مشكل را با خودروي اشاره شده اقاي حميدرضادارم متاسفانه ايران خودرو اصلا باسخكو نيست ىكبار هم ترمز بريد و تصادف كردم كه خسارت بالغ بر يك ميليون تومان شد كفتند اكر از كارت طلايي استفاده كني نصفش را مي دهيم ولي هنكام تمديد سالانه بيمه بدنه ازت يك ميليون هم جريمه مي كيريم با كارت طلايي جها ستاره شديم اش نخورده و دهن سوخته احسنت به مراكزي كه به اين خودروها استاندارد مي دهند
  • بدون نام IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    8 1
    من ساکن شرق تهران هستم و یک دستگاه سمند ال ایکس سال مدل 86 دارم که در هفته گذشته به علت عدم کارکرد صحیح abs با عابر پیاده برخورد داشتم که خدا رو شکر ماجرا ختم به خیر گردید.در صورتیکه در شرق تهران از یکی دو نمایندگی پرسیدم و گفتند که ما توانایی اصلاح سیستم رو نداریم و فقط باید نمایندگی یادگار مراجعه کنید.
  • پورحسینی IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    13 2
    سلام. من پارس 90 دارم متاسفانه ترمز ای بی اس بدترین شکل ترمز خودرو میباشد بارها ترمز گرفتم ولی متاسفانه عمل نمیکند به نمایندگی هم گفتم اعلام کردند تمامی خودروها بدین شکل است . چرا پلیس اینقدر اصرار داشت این ترمز نصب شود . ضمنا بواسطه این ترمز تصادف کردیم روش شکایت آن را راهنمایی فرمایید .
  • شعبانی از قم IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    8 2
    90 ماشین روآ خریدم همان از اول ترمز abs عمل نمی کرد دو سه بار هم به ایران خود رو مراجعه کردم جواب دلدندکه سمند ترمز abs او عمل نمی کند تا برسد به روآ
  • امیر IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    16 1
    من هم یک برشیا مدل اول خرداد 90 دارم و چند بار به خاطر ترمز ضعیفش به نمایندگی ها مراجعه کردم ولی هیچوقت جواب قانع کننده ای نگرفتم.ایران خودرو در زمینه خدمات خیلی ضعیف عمل کرده و بعضی وقت ها حتی برخورد نمایندگی ها اصلا مناسب نیست.متاسفانه کسی هم جوابگو نیست. واقعا ظلمه که وقتی میشه با 25میلیون تو خارج بهترین خودرو با بهترین کیفیت خرید ما باید تو ایران واسه این خودرو ها با این سطح ضعیف خدمات و کیفیت این قیمت را برداخت کنیم...
  • آرش IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    17 4
    درود بر شما تندر 90 مدل سال 90 دارم . ایران خودرویی . در استان گیلان سرعت گیر زیاد داریم . اگر از مسیر قزوین به رشت وارد شوید از امامزاده هاشم تقریبا 22 سرعت گیر داریم . به دلیل عبور و ترمز تریلی های سنگین آسفالت در نزدیکی سرعت گیر ها چین برداشته . اگر نیاز به ترمز شدید که داشته باشید که ABS داخل مدار بیاید کاملا بدون ترمز به سمت سرعت گیر خواهم رفت یعنی روی دست انداز دقیقا ترمز ABS ول میکنه . نمی دونم این مورد استاندارده یا نه . همیشه باید جلوتر ترمز بگیرم تا نیاز به وارد شدن ABS نداشته باشه مخصوصا در جاده های خاکی . دست انداز و جاده هاییی که برف یخ زده داشته باشه که همون حالت جاده خاکی رو ایجاد کنه . خدا به داد ما مردم ایران برسه . خدایا هر چه زودتر تکلیف ما رو با ایران خودرو معلوم کن
  • Reza IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    14 2
    اینجانب هم سمند ال ایکس 89 دارم و متاسفانه چندباری که به نمایندگی مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست اما واقعا ترمز مشکل دارد و حتی در مسافرتی که به اردبیل داشتم ترمز خالی کرد و نزدیک بود با یک کامیون تصادف کنم که خدا رحم کرد.از دوستان گرامی در خبر آنلاین تقاضای رسیدگی دارم. باتشکر
  • ابراهیم IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    15 1
    من 206 مدا 89 دارم از همون اول ترمزش خوب و چند بار رفتم نمایندگی نتونست تشخیص بده و همین موضوع باعث شد چند بار تصادف کنم به دلیل عمل نکردن ترمز الان دیگه جرات ندارم توی شهر بالای 40 تا برم چون میترسم اگر ادمی ماشینی چیزی بیاد جلوم ماشین ایست نمیکنه
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    56 1
    سلام من یک slx 405 مدل 90 دارم از ترمز ای بی باس اون اصلا راضی نیستم یعنی قابل اطمینان نیست ودر سرعت بالای 100 کیلومتر اصلا جواب نمیده و نمایندگی هم میگه همشون همین مشکل رو دارند
  • علیرضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    14 2
    سلام برج 8 سال 90 یک سمند ال ایکس از ایران خودرو تحویل گرفتم تا بحال سه مرتبه ترمز خالی کرده است چند مرتبه به نمایندگی ها مراجعه کردم یکبار هم در اتوبان همت از مرگ گریختم شانس اوردم با ترمز دستی و دنده سنگین ماشین را نگه داشتم الان هم سه ماهی میشه که کلاج شدیدا در راه اندازی می لرزاند از اینکه با داشتن سمند با این همه مشکل هنوز زنده ام خوشحالم ولی دستم به ماشین خارجی نمی رسد وگرنه یک ساعت هم این ماشین های بی کیفیت را سوار نمی شدم راستی بلبرینگ چرخ های عقب هم از زمان خرید خراب بودند که نمایندگی زحمت تعویض آنها را کشید.
  • شهروند IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    4 35
    مشخصا خیلی از دوستان کلا با سیستم ضد بلوکه ترمز آشنایی ندارند وبه همین علت نظراتی میدن که اشتباهه. سیستم ضد بلوک ترمز یعنی اینکه آگر شما در سرعت های بالا ( به صورت نسبی ) ترمز ناگهانی بکنید به اصلاح چرخها قفل نمی کنند تا راننده امکان هدایت خودرو رو از دست نده. دوستان بهتره بدونن که به علت نوع طراحی این سیستم احتیاج هست که در زمان نیاز فشار بسیار بیشتری از حالت معمولی به پدال ترمز وارد بیارند تا سیستم فعال شه. دوست عزیزی که با 30 تا سرعت انتظار داشتی این سیستم فعال شه مطالعه ات رو بهتر کن. بعدشم بهتره بدونید با بودن این سیستم مکانیسم ترمز گیری خودرو شما بهتره نمیشه و همونطور که گفتم تنها از قفل شدن چرخها جلوگیری می کنه.206 های تیپ 2 فاقد این سیستم هستند مگر به صورت سفارشی ( به علاوه ایربگ)
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
      27 2
      اینایی که شما می فرمایید نیاز به سواد نداره! تنها کافیه به جای اینکه سوار پراید، سمند، 405 و ماشین های ایرانی که ترمز abs دارند سوار ماشین های خارجی شوید تا بفهمید ترمز ماشین های ایران چقدر خطرناک می باشد و از اینکه تا حالا زنده ماندید تعجب می کنید!
  • احمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    9 1
    من خیلی متاسفم تل تقی به توقی خورد مسئولان ما اومدن و گفتتن همه چی خوبه.اما باید بگم خود بنده پژو 405 داریم که به اصطلاح گفته شده بود باترمز ای بی اس فلان قدر گرون تراز ترمز عادی هستش ماهم طبق گفته کسانی که ماشین خارجی با ترمز ای بی اس داشتند ماشین ایرانی با ترمز ای بی اس گرفتیم که ضریب انیتیش صفر هستش بازم این مدیر عاملهای ما اسم ای بی اس رو اشتباه درک کردن.قانون ترمز ای بی اس اینکه هر ثانیه 14 بار دیسک رو بگیره و ولش کنه اما متاسفانه ترمزهای ای بی اس ایران هر 3ثانیه فقط یک یا دوبار میگیره و ول میکنه.من خودم بیشتر از 10بار رفتم به نمایندگی و حتی با خود ایران خودرو هم صحبت کردم و کسی جوابگو نیستش.حالا ترمز ماشین های ایرانی بماند.که یکی از مشکلاتش هستش.
  • احمد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    15 2
    آقایی بنام شهروند کامنتی رو گذاشته که واقعا خندم گرفت دمتگرم که در این اوضاع بد مارو به خنده آوردی.درجوابت باید بگم.ترمز ضد بلوک نیستش چون اگر بود در موجهای ریز جاده و همچنین سنگ ریزها قفل نمیکرد مطمئن باش این آقایون که کامنت گذاشتن از شما بیشتر میدونن.ترمز ضد بلوک ایران عوض اینکه مانه از سر خوردگی بشه باعث بلوک شدن پدال ترمز میشه.هروقتی دوس داشتی بیا من خودم میبرمت تست ترمزها رو بهت نشون بدم.تو ایران مشتری مداری معنی نداره.ما فقط در کارخانه هامون اسمی به نام کنترل کیفیت داریم که در اصل چنین چیزی اصلان عمل نمیشه .
    • شهروند IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
      15 4
      عزیز دل شما لازم نیست من رو ببری برای تست من خودم در شرکت کروز مشغول به کارم و خیلی چیزها رو میدونم که شما به ذهنتم نمی رسه. من از عملکرد بد ایران خودرو و ماشین های بدي که تحویل میده دفاع نمی کنم. احتیاج به هوش سرشار و سواد نیست تا آدم بفهمه 206 مدل 81 خیلی خیلی بهتره از مدل 91 هستش. حرف من اینه که مردم ما با همه چیز احساسی برخورد می کنن نه عقلانی. یعنی طرف متوجه نیست زیرپاش پژو ایرانیه و خیابون ها هم پیست اتوموبیل رانی نیست. انتظار داره گاز رو ببنده به ماشین و با یه ترمز میخ بشه. داداش من من که گفتم وقتی یه سیستمی ذاتا مشکل داره مثل ترمز پراید ABS کمکی نمیکنه.در ضمن خوبه بدونی ماشین های جدیدی که میگی در کنار ABS سیستمی دارند که نیروی کمکی برای فعالسازی ABS رو فراهم میکنه.
    • شهروند IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
      11 2
      درضمن من خودم قبلا 206 تیپ 2 مدل 81 داشتم و الان یک 206 تیپ 6 با ترمز ABS دارم و ماشین پدرم هم آزارای مدل 2009 هستش که قبلا کمری 2008 داشت. خیالتون راحت که تفاوت بارز بین این ترمز ها رو می دونم. من حرفم اینه که ما باید به اندازه منطقی از وسیله ای که داریم انتظار داشته باشیم و خودمون رو مطابق با اون هماهنگ کنیم.بالاخره تو مملکتی که ماشین مدل بالاش میشه کیا سراتو و سوناتا و آزارا و کمری و ... یعنی ماشین های ارزان قیمت جاهای دیگه دنیا و در کنارش ماشین های عهد بوق رو با قیمت ها سرسام آور به ما می فروشن چه انتظاری میشه داشت؟
    • محمد IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      9 9
      شهروند جان شما جمعا تا حالا سه نظر گذاشتی که همش با هم متفاوته اگر از همون اول یکم با فکر حرف میزدی این همه مخالف نداشتی!
    • شهروند A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
      8 3
      محمد عزیز دل کامنت ها من رو درست بخونی میبینی هیچ تضادی با هم ندارند. در ضمن چون مخالفم دارم!( کی باشم من که مخالفم داشته باشم؟) دلیل نمیشه که اشتباه کنم. همچنان میگم ملت درک درستی از چیزی که زیر پاشونه ندارن و حتی قابلیت های خودروشون رو نمی شناسن. ملت فکر میکنن چون ترمز ABS هست میتونن با خداکیلومتر سرعت رانندگی کنن! مثلا انتظار ملت برای اینکه ایربگ در کلیه!! تصادفات باز بشه!بدون این که بدونن سنسور ها ایربگ جلو فقط در زمان تصادفات از رو به رو فعال میشه.مطالعه کنید
    • امیر A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      1 2
      کاملا با شهروند موافقم من یه سورن 89 با ترمز ای بی اس دارم که اولین بار که ترمز نصفه نیمه گرفتم عمل نکرد. از اون به بعد فهمیدم باید ترمز ای بی اس رو به اندازه بیشتری از معمولی فشار بدی. البته ای بی اس های ایران رو
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    13 1
    ترمز سمند من دو مشکل اساسی دارد 1- بسیار ضعیف عمل می کند و پدال زیر پا خیلی سفت است 2- اگر در مسیری که اسفالتش خراب شده و دارای موج باشد ترمز بگیرم مثل این می شود که ماشین روی یخ با شدت هرچه تمام تر سر می خورد و اگر ترمز را رها نکنم حتما تصادف خواهم کرد.
  • حسين IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    14 1
    من 405 دارم مدل 89 اصلا ترمز نداره.خدا به ما رحم كنه با اين ماشينهاي بي ترمز
  • سید محسن حسینی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    11 3
    با سلام من یک سمند تاکسی اصفهان مدل نود دارم و تا به حال چندین بار با مشکل ترمز ای بی اس مواجه بودم دو بار هم به خاطر همین مشکل عمل نکردن ترمز ای بی اس تصادف کردم که درب موتور و چراغ جلو از بین رفت. با وجود این که در رانندگی احتیاط میکنم وقتی باخطر ناگهانی مواجه بشم و ترمز شدید بگیریم عمل نمیکنه وصدای خش و خش میاد و ماشین به حرکتش ادامه میده!!! حالا فرض کنیم یه دوچرخه یا عابر پیاده بپره وسط خیابون اونوقت تصادف حتمیه چون فرصتی برای کشیدن ترمز دستی و... نیست!!! خیلی از همکارام این مشکل رو دارن وقتی به نمایندگی مراجعه میکنیم میگن اکثر تاکسیها ای بی اس رو قطع میکنن!!! من الان چند وقته که سوکت ای بی اس رو در آوردم دیگه مشکل قبل رو ندارم و مثل ترمز معمولی عمل میکنه اما دیگه تصادف نکردم با تشکر
  • وحید حسینی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    12 1
    من پژو 405 دارم ترمزم تو دور برگردون جاده اصفهان فقط با داشتن هفتاد تا سرعت عمل نکرد و از جاده منحرف شدم وچپ کردم مسئول این همه فاجعه ایران خودرو که با جون مردم به خاطر سود بیشتر بازی میکنه
  • محمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    7 1
    منم سمند se مدل 91 دارم.تاحالا 10 دفعست که توی دست اندازا ترمز خالی میکنه!توی دور برگردونا هم که هیچی!خدا به خیر کنه!
  • سمندسوار IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    4 5
    دوستان من چهار ساله سمندlx سال دارم باید بگم یکی از بهترین ترمز های که من دیدم روی این ماشین هستس حد اقل از 206 وپارس و.. بهتره البته البته البته چند عیب بزرگ هم داره اول اینکه هر 6 ماه باید لنت عقب تنظیم بشه وگرنه به خاطر سیستم ebd که مانع از سر خوردن سمند میشه عیب تاخیر پیدا می کنه بنابر این باید سالی 5هزار خرجش کنی دوم انکه به دلیل نرمی وقدرت وپاسخگویی سریع ممکن هست ماشین عقبی نتونه مثل شما ترمز بکنه و... خلاصه ترمز سمند رسیدگی لازم داره اگر دوست دارین یه ماشین مطمعن خانوادگی داشته باشین هیچ ماشین دیکه ای مثل این نمی شه ولی اگر قراره فقط روشن وبنزین و رغن ولاستیک با شه اصلا سراغش نرین که ... دوستان نا راضی هم شرط می بندم اصلا نمی دونن سمند تنظیم لت لازم داره
  • پژو پارس 91 انار IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    6 1
    من الان یک ساله پژو پارس خریداری کردم که متاسفانه با این همه کلاس ای بی اس که ایران خودرو روی ماشین هاش میذاره متاسفانه از نداشتن ترمز مورد اعتماد این خودرو رنج میبرم علیرغم مراجعاتی که به نمایندگیها داشتم متاسفانه جواب درستی نشیندم و گفتن این مشکل همه ماشینهاست و فقط شما میتوانیدای بی اس را قطع وبا ترمز معمولی رانندگی کنید ایا این درست است ....
  • مهدی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    6 1
    متاسفانه نقص ترمز محصولات ایران خودرو یه اپیدمی شایع بی اهمیت شده که به دلیل عدم اطلاع و تخصص بزرگمردان صنعت خودرو سازی کشور یا وجود تحریم ها کمترین تلاشی برای رفع یا کاهش آن صورت نمی پذیرد حال آنکه در این میان خسارت مالی و جانی راکبان خودرو نیز کوچکترین اهمیتی برای مسولین ندارد اینجانب در حال حاضر از خودرو پارس استفاده میکنم که چندین بار به دلیل چوب کردن و خالی کردن ترمز مجبور به مراجعه به نمایندگی شدم و پس از مراجعه به نمایندگی های متعدد با جواب (تو دست انداز نباید ترمز بگیری این مشکل رو کل خودرو هایی که ترمز abs دارن وجود داره آهسته باید ترمز بگیری بوستر 14 سمندی بنداز و چرندیاتی)که هیچ کدام جواب قانع کننه ای نبوده اند در یافت نموده ام واقعا" لزوم اجباری شدن ترمز abs به چه دلیل است؟
  • احسان A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    7 2
    سلام۰بهترین راه واسه خلاصی از مشکلات متعدد ماشینهای تولید و مونتاژ شده داخلی نخریدنشونه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    12 1
    من مشكل دارم كي هست برسه . مال من سنگ شدن ترمز هاست كه خيلي خطر ناك شده برام. ايرانخودرو چرا با جان ما بازي ميكني جواب بده
  • محمد-ب IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    12 1
    من یکدستگاه سمند سورن مدل 88 دارم . 2 شب گذشته از جاده دهدز به ایذه ناگهان با مشاهده 5 راس الاغ که تقریبا یک سوم جاده را بسته بودند به ناگهان با گرفتن کلاج و کوبیدن بر سر ترمز با امید به اینکه ترمز های abs عمل کرده و سرعت ماشین کم میشود , متاسفانه ترمز ها اصلا عمل نکرده و من مجبور شدم با همان سرعت از سمت چپ حیوانات وانداختن چرخهای سمت چپ به داخل شانه خاکی عبور کنم هنگام بالا امدن از شانه به ناگهان ماشین شروع به چرخیدن کرد و با گردش 360 درجه نزدیک پرتگاه به خواست ویاری خدا ماشین متوقف شد وجان 6 نفر خانواده من به لطف خدا حفظ شد . برای حل این مشکل به کجا مراجعه نمایم ؟ کارشناس نمایندگی میگوید باید دو پا ترمز بگیری . چرا !!!!!!!!! در ان لحظه این کار به ذهن کی می اید ؟
  • حامد A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    9 1
    من همین چند ساعت پیش دچار حادثه ای به شکل مشابه باقی دوستان شدم. پژو 405 با ترمز abs که قراره موجبات امنیت من باشه، با سرعت حدود 30 ترمز نگرفت و چوب کرد، فقط دیدم دارم میرم تو ماشین جلویی که پارک بود، خلاصه رفتم صافکاری گفت 1100000 هزینشه! اگر یه عابر پیاده بود کی جوابگو بود؟! با توجه به اینهمه نظری که دوستان گذاشتند، باید بگم تنها راه چاره خارج کردن ترمز abs از مداره، و گرنه این ترمزها ما رو به خاک سیاه مینشونه.
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      18 1
      چرا کسی از پراید حرف نمی زنه؟ اونکه اوضاش خیلی بدتره. همین امروز با سرعت 20-30 کیلومتری می رفتم. یه ماشین جلوم وایساد، منم می خواستم وایسم، از فاصله خیلی زیاد ترمز گرفتم، دیدم اصلا نمی گیره، باز پامو بر داشتم، دوباره ترمز گرفتم بازم نگرفت. همین جوری پام رو ترمز بود و ماشین با همون سرعت رفت تا خورد به ماشین جلو.
  • مجید نوبخت IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    8 2
    بنده سمند ال ایکس 91 دارم متاسفانه بعضی وقتها ترمز سفت می کنه ونمی گیره خودم ازاین وضعیت راضی نیستم 09143237274
  • مبین زارعی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    10 1
    سلام خسته نباشید منم سمند ال ایکس 87 را که ترمز abs دارم که خیلی خطرناک است ودرواقع میشه گفت اختیارش دست خود آدم نیست خوب کیه به این همه مشکلات ترمز میخواهد جواب بدهد
  • اسدی IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    11 2
    آقایان مسئول در ایران خودرو لطفا مشکل ترمز ای بی اس رو حل کنید میدونید من چقدر ضرر ترمز مزخرف شما رو دادمو بد گفتم حالا خود دانید. جالب اینه خودتون هم میدونید چی درست کردید اصلاحش هم نمیکنید.
  • حسین A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    8 1
    سلام، پدر من هم امروز به خاطر نگرفتن ترمز در سرعت 50 کیلومتر بر ساعت تصادف کرد. قبلاً نمایندگی ایران خودرو بهش گفته بود که همه ی ترمزهای ای.بی.اس همینطوره و درست نمیشه...باید فاصله را رعایت کنی. کاش بین افرادی که ناراضی هستند یه هماهنگی میشد تا همه با هم یه وکیل بگیرن و حقشونو از ایران خودرو بگیرن...خدای ناکرده اگر خسارت جانی داشت چه کسی جوابگو بود؟
  • سعید A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    8 1
    با سلام من یک پرشیا ی مدل 90 دارم که تقریبا فول م در حال حاضر 20هزار کارکرده و ترمز ای بی اس آن در برف پله پله میشه و رد میکنه و با توجه به اینکه تمام نماینگی ها ی ایران خودرو کارشناس خوب نداره لطفا راهنمائی کنید چه کار کنم
  • فردین IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    10 2
    با سلام من سمند ال ایکس 89 دارم با ترمز ای بی اس که نه در جاده ناهموار عمل میکنه و نه در جاده یخ زده در واقع هر زمان که به اون نیاز دارم دستمو میزاره توی پوست گردو...چندین بار هم به ایران خودرو رجوع کردم ولی جوابها و توجیه های بی معنی شنیدم
  • وحید IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    9 1
    پژو پارس 91 دارم بارها ای بی اس خالی کرده ولی در تست نمایندگی نشون نداده تا حالا هم به خیر گذشته اما تنها راهش ترمز دستیه . الان دیگه آمادگی دارم !!!
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    9 1
    با سلام من هم هفته گذشته با سرعت کمتر از 60 در ترافیک خیابان ترمزم نگرفت و تصادف کردم با 1200000 تومن خسارت 405slx
  • قمصری IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    8 1
    سلام تندر 90 مدل 91 دارم با پنجاه تا سرعت ترمز قفل کرد و زدم به ماشین جلویی (با ده متر فاصله) ؟!! مسئولین ما کی می خوان برای جون ادما ارزش قائل بشن ؟ پس چی شد قانون راهنمایی رانندگی برای جریمه سازندگان خودرو و وزارت به میزان مقصر بودن در تصادف؟ کی مسئولین ما آدمن می شن ؟؟؟؟؟؟
  • علی A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    7 1
    تکلیف که مشخصه تست محیط های آزمایش گاهی با سرعت 30 تا می زنن رو ترمز می گن به به دیدید جناب رئیس چه قدر قدرت ترمز بالاست . :))))
  • امید IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    4 2
    من یه سمند ال ایکس 89 دارم که ترمز خیلی ضعیفی داره با اینکه ای بی اس میباشد ولی به اندازه ترمز معمولی هم کارایی ندارد به نمایندگی ها هم برده ام نمیتوانن درست کنن کسی میدونه چه باید بکنم مثلا چند روز قبل به دلیل اینکه ترمز توی دست انداز خالی میکنه برده ام جواب های نامفهوم داده که ربطی نداره
  • احمد A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    8 3
    من 405 tu5 دارم مدل نود تا الان حدود یک میلیون به خاطر نقص در سیستم ترمز هزینه دادم. بوستر ترمز رو هم عوض کردم ولی افاقه نکرد. یعنی ترمز دلبخواهی یک وقتی میگیره و یک وقتی حتی توی ترافیک با دنده یک بزنی روی ترمز انگار نه انگار که ترمز میکنی.
  • محمد A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    6 1
    با سلام.پرشیا مدل 88 دارم ک چندین بار به خاطر چوب کردن ترمزها به نمایندگی و مکانیکی ها سرزدم متاسفانه اصلا درست نشد.چند روز پیش تو اتوبان شهید کسایی تبریز تو سرعت 100 ترمزم عمل نکرد و تو شانه خاکی با کم کردن دنده وبه یاری خدا تونستم کنترل کنم.چه کسی جوابگوهست بفرماید.
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    6 1
    پارس مدل 89دارم اصلا ترمزنداردزیرپا چوب میکندواخیراتصادف کردم مشکل چیست ای بی اس هست
  • mh.kh A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    3 19
    سلام. ما الان2ساله که سمند ef7-89سوار میشیم.ترمز واقعامحشری داره.بارها هم جاون ماروتو جاده نجات داده.سرعت70تاروتو 13.5متر نگه داشت.البته با لاستیک های بسیار ضعیت.درحد30%.یکی از بزرگترین خوبی های این ماشین تر مز های قوی اونه.
  • محمد AZ ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    2 3
    ترمز سمند ef7 قفل میشه وداغ میکنه ومیچسبه چکار کنم خواهشا هر که میدونه کامل توضیح بده
  • مجید A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 3
    دوستان هیچکسی نتونسته این مشکل را حل کنه؟؟؟ منم با 405 یورو 4 دیروز تصادف کردم ماشینم صفره بازم شانسم گفت فقط سپرم داغون شد اون دوست عزیزی که ای بی اس را برامون ترجمه کردن منظور بقیه را نفهمیدن مشکل ای بی اس ما اینه که توی سرعت پایین شروع میکنه به عمل کردن یعنی سرعت قطع و وصل کردن لنت ها را اونقدر زیاد میکنه مثله اینکه داری با سرعت بالا ترمز میکنی و همین باعث میشه زیر پاهات احساس کنی که تعداد قطع و وصل کردن ترمز واقعا زیاده و باید شاهد این باشی که ماشینت داره میره تو ماشین جلویی من قبلا مورانو داشتم ای بی اس اون واقعا عالی بود تو جاده با یه نیش ترمز از 160 اومد 80 یه مزدا وانت هم دارم اونم ای بی اسش وقتی بار تو ماشین نباشه عالیه اما این ماشین های ایران خودرو و سایپا واقعا ترمز های آشغالی دار
  • رحیمی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    11 3
    آفرین به ایران خودرو تا بر عیله شان صحبت می کنی، فوراً کاراتر را غیر مجاز اعلام می کنند اما نمی پذیرند که خودرو هاشون پر از ایراد می باشد.
  • davood DK ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    2 5
    روشن می ماند abs چرا چراغ در کیا پیکانتو
  • امین IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    6 2
    سلام پارس ۹۰ دارم امشب بخاطره این ترمز ای بی اس زدم پشت یک پراید و از پشت هم یه پارس دیگه زد به من اون هم گفت که ترمز نگرفت. حالا تصمیم جدی دارم که یه ماشین پلاک اروندی بگیرم چون فکر میکنم اگر به یک موتور یا عابر میزدم تکلیف چیه گند بزنه ای بی اس رو
  • سعید A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    3 2
    سلام من هم یک پژو slx دارم مدل 91 در سرعت تقریبا بالا اگه ناگهانی روی ترمز بزنی اصلاً ترمز عمل نمی کنه و اگه مانور ندی حتما تصادف می کنی من خودم دوبار در یک روز دچار این مشکل شدم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    6 3
    سلام ٰٰٰٔ abs رو چجوری میشه غیر فعال کرد؟
  • سعید A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    13 0
    سلام،واقعا جای تاسفه که تو شرکتای بزرگ صنعتیمون اینجور دزدی میشه و با جان مردم بازی میکنن،میخواستم بدونم چجوری میشه abs رو تو ۲۰۶ تیپ ۵ قطع کرد ؟
  • نعیم IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    3 0
    قبلا" مزدا 323 داشتم ترمزش معرکه بود حالا هم یه وانت مزدا دارم که ترمزش ای بی اسه و اصلا" مشکلی باهاش ندارم فقط یه بار بعد از 10000 کیلومتر پدال ترمز پایین می گرفت،پیش یکی از دوستام که تو مزدا کار می کنه بردمش تنظیمش کرد و درست شد.
  • سهیل A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    2 0
    من يه سمند ef7دارم ک ترمزش چوب کرد و سر پیچ تو شلوغی نگرفت فقط خدا رحم کرد ک زنده موندم ولی از ماشينم هيچي نموند
  • محمد خوشی A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    7 2
    وقعا تعجب میکنم یک کارخانه با این عظمت اینهمه شاکی داره و یک چنین دولت مردم محور هیچ کاری بکارش نداره فقط باید ارزو کرد اگر تصادف مالی یا تصادف عابر با این خودرو ها پیش میاد مصدوم از اقارب درجه یک کسانی باشه که این ماشینهارو از لحاظ سلامت تایید کردند .بگو امین شاید تنش بلرزه .یه فکری بحال ما کنه .
  • افشین IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    4 0
    سلام خدمت شما . من پرشیا مدل 89 دارم مثلا ای بی اس داره و چون خیلی خیلی عالی عمل میکرد و میگرفت . مجبور شدم سیستم ای بی اس رو قطع کنم . الان که بدون ای بی اس رانندگی میکنم خیلی راحتتر و ایمنی بالاتری دارم.