رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می گوید در طرح مجلس درباره انتخابات سال آینده بحثی درباره کمیسیون ملی انتخابات وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، امیر خجسته که در کافه خبر حضور یافته بود در پاسخ به این پرسش که در طرح شما در مورد کمیسیون ملی انتخابات که قبل از این در فضای سیاسی مطرح شد بحثی وجود دارد؟گفت: سیاست‌های کلان نظام در خصوص انتخابات را مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده است که یکی از موضوعاتش هم تدوین قانون جامع انتخابات است که شامل قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورا‌ها است. اما در طرح ما درباره کمیسیون ملی انتخابات که از هر سه قوه افرادی در آن عضو باشند، بحثی نشده است.
وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم جنجال سیاسی در بحث اصلاح قانون انتخابات مطرح باشد، افزود:حتی علت ارائه این طرح به صورت عادی و نه با قید فوریت به مجلس این بود که ما نمی‌خواستیم بررسی این طرح منجر به متشنج شدن فضای سیاسی کشور شود، مملکت ما نیاز به آرامش و کار دارد. نمی‌گوییم نظری نباشد، ولی جارو جنجال سیاسی نباید باشد.
رئیس کمیسیون شوراها در پاسخ به پرسش دیگری درباره نظرات دولت در خصوص این قانون، اظهار داشت:در ابتدا دوستان دولت احساسشان این بود که مثلاً ما می‌خواهیم اجرا را از دولت بگیریم. در حالی که این طور نیست و مجری انتخابات وزارت کشور است.
وی با اشاره به بررسی حدود 2 ماه این طرح در کمیسیون شورا ها، اظهار داشت:موقع بررسی این طرح خیلی از گروه‌ها چشم تیز کرده بودند تا ببینند در این طرح چه اصلاحاتی انجام خواهد شد و کمیسیون قصد دارد چه کسی را حذف و یا تایید کند.
خجسته می گوید:ما در این طرح تلاشمان بر انجام کاری ریشه‌ای و تحقیقاتی نبود زیرا مقام معظم رهبری کار تدوین قانون انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان سیاست‌ کلان نظام به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده اند.
مشروح این گفت وگو طی روزهای آینده منتشر می شود.
27/212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =