عضو کهنه‌کار حزب موتلفه گفت: داستان «نمکی» را به پایان برده‌ام و آن را برای طراحی و چاپ به ناشر سپرده‌ام.<BR>

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: داستانی به نام «نمکی» را به پایان برده‌ام و آن را برای طراحی و چاپ به ناشر سپرده‌ام. وی در خصوص فعالیت های فرهنگی و ادبی خود و همچنین فضای ادبیات کودک با فارس گفتگو کرده که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:
 

- ادبیات کودک ما قرن‌هاست که برای ما درس زندگی بوده و با شیرین‌ترین لحن به روایت داستان برای آنها پرداخته است. این داستان برگرفته از افسانه‌ها و داستان‌هایی است که سال‌های متمادی در میان ما حضور داشته و من آن را به زبان کودکانه مجددا بازنویسی کرده‌ام.

- اولین بار نوشتن در مورد کودکان و نوجوانان را با کتاب «پوریای ولی» آغاز کردم. این کتاب را نیز در طول سفر خود به مکه نوشتم. از قضا این داستان بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تا به حال چند بار منتشر شده است.

- در این داستان، «نمکی» هر شب موظف است تا 8 شب در خانه را ببندد. این شاید تشبیهی از زندگی باشد که زندگی 8 دارد و شاید مفهوم 8 بهشت نیز از این فضا وارد ادبیات شده باشد. در یکی از شب‌ها «نمکی» فراموش می‌کند که در را ببندد و غول وارد خانه می‌شود. در ادامه داستان نیز نمکی تلاش می‌کند غول را از خانه خارج کند. این کتاب به مانند دیگر کتاب‌های من از سوی انتشارات «اندیشه ناب» منتشر خواهد شد.

 

- بسیاری تصور می‌کنند که از آنجایی که من یک چهره سیاسی هستم، این کتاب‌ها هم سیاسی هستند. اگر چه من دکترای روابط بین‌الملل را دارم اما از قبل از انقلاب به حوزه فرهنگ و ادبیات علاقه‌مند بودم. خیلی از شعرهایی که در نوجوانی سروده‌ام را در حال حاضر هنوز نگه داشته‌ام. عشق و علاقه من به ادبیات و فرهنگ است اما به فرمان امام (ره) که به ما گفت تکلیف شرعی شماست که وارد سیاست شوید، وارد عرصه سیاست شدم ولی خواست درونی من همچنان فرهنگ است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =