ایسنا نوشت:

رئيس كنگره بين‌المللي ميكروب‌شناسي ايران گفت: خوشبختانه به دليل همكاري نزديك بين دانشمندان علوم پايه و علوم باليني توانسته‌ايم بسياري از مسائل بهداشتي كشور را حل كنيم.
 

 دكتر عبدالوهاب البرزي در ششمين كنگره ميكروب شناسي باليني ايران و اولين كنگره بين‌المللي ميكروب‌شناسي باليني كه امروز در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، افزود: كنگره ميكروب‌شناسي باليني ايران حدود 6 سال پيش به منظور ايجاد ارتباط بين دانشمندان علوم پايه و علوم باليني آغاز به كار كرد.
وي ادامه داد: دانشمندان علوم پايه از علم بالاي بيسيک برخوردار بودند و ما پزشكان كه در قسمت باليني كار مي‌كرديم در برخورداري از اين علم و آزمايشگاه‌ها اعتبار كافي نداشتيم و همچنين دانشمندان علوم پايه از مسائل درماني منطقه نيز آگاهي كافي نداشتند به همين دليل فكر كرديم اگر اين دو گروه با هم كار كنند بسياري از مسائل بهداشتي، منطقه‌اي و آموزشي را مي‌توانند حل كنند.
 


البرزي اظهار كرد: مطمئن هستيم اين گروه آنقدر خوب كار كرده‌اند كه جاي گله‌اي نيست.
 


وي خاطرنشان كرد: رشد علمي ايران در چند سال اخير بسيار خوب بوده است همچنين ايران در سال گذشته رتبه 19 را در رديف محققين كشور داشته است.
 


رياست كنگره بين‌المللي ميكروب شناسي ايران گفت: محققين ما در گمنامي اما پويايي‌ كامل در حال فعاليت هستند.
 


وي با اشاره به اين كه افراد از فعاليت‌ها و جايگاه‌ محققين كشور اطلاع كافي ندارند، عنوان كرد: وزارتخانه بايد سايتي را طراحي كند كه مقالات ارزشمند محققين در آن گنجانده شود تا همه از اين تحقيقات مطلع شوند.
 


همچنين در ادامه اين مراسم دكتر تفقدي معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: اين همايش را براي اولين بار بين‌المللي برگزار كرديم که صاحب نظران در بحث عفونت نيز از ديگر كشورها در اين همايش‌ شركت كردند.
 


وي اظهار كرد: اميدواريم تا بتوانيم گام مثبتي در اين راستا برداريم.

 

دكتر رواقي مديركل خدمات بيمارستان ومديريت آموزش‌هاي باليني وزارت بهداشت در ادامه گفت: ما در نظام سلامت يكي از پرخطرترين كارهاي دنيا را انجام مي‌دهيم.
 


وي افزود: ما در بيمارستان‌هاي كشور سه بحث را دنبال مي‌كنيم که بحث ارتقا خدمات و كيفيت، ارزشيابي بيمارستان‌ها و بيمارستان‌هاي استاندار از جمله اينهاست.
 


وي ادامه داد: ميزان مديكالeror در بيمارستان‌هاي خوب دنيا ده درصد است و در كشور ما نيز كه مطالعات زيادي وجود ندارد 17 درصد مديكال errorرا تجربه مي‌كنند.
 


وي با اشاره به اين كه اولين بحث ما در بيمارستان سالم نگهداري بيمار است، عنوان كرد: در سال 2009 پنج راه حل سالم نگهداري بيمار ارائه و در چند بيمارستان شروع به کار کرد.
 


رواقي ادامه داد: 140 استاندارد در سه محور براي بيمارستان‌ها در نظر گرفته شده كه بيمارستان‌ها موظفند 20 استاندارد را به دست بياورند.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =