مهر نوشت:

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برطرف شدن مشکل استخدام 1200 نفر از معلولان در وزارت آموزش و پرورش خبر دادو گفت: در قانون جدید حمایت از حقوق معلولان نظارت بر اجرای مفاد این قانون برای معلولان افزایش پیدا کرده است.
همایون هاشمی  با بیان این مطلب افزود: اوایل سال 89 آزمون استخدامی آموزش و پروش برگزار شد و براساس قانون باید 3 درصد از استخدامیهای دستگاههای دولتی مانند آموزش و پرورش به معلولان اختصاص داده شود که متاسفانه اینگونه نشد.

وی تاکید کرد: 1200 فرد معلول در آزمون آموزش و پرورش پذیرفته شدند اما مسئولان این وزارتخانه از استخدام آنان سرباز می زدند که از همان ابتدا کمیته ای برای پیگیری این موضوع در بهزیستی تشکیل شد .

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه پیگیریهای بهزیستی منجر به رفع مشکل این افراد شد، گفت: باتوجه به اینکه آموزش و پرورش معلولان را استخدام نمی کرد اما در نهایت رای به نفع بهزیستی صادر و قرار شد معاونت راهبردی ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری کند.

وی در مورد بازنگری قانون حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: در قانون جدید مفادی اضافه شده مبنی بر اینکه دستگاههای ذیربط دیگر نمی توانند از استخدام و ارائه خدمات به معلولان کوتاهی کنند.

به گفته هاشمی،همچنین به منظور اجرای دقیق مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان کمیته ای برای نظارت بر عملکرد دستگاهها تشکیل خواهد شد.

301301
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =