رگولاتوری اینفوکام سنگاپور می گوید موازنه بین منافع تجاری و عمومی مهم است و این در حالی است که با وجود تصویب قوانین سرسختانه در این مورد در سال 2007، میزان شکایات غیر رسمی درباره هرزنامه ها (spam) رو به افزایش است.

مطابق قوانین مذکور، ارسال فله ای پیام های ناخواسته تجاری، غیر قانونی اعلام نشده اما ارسال کنندگان باید روی هدر پیام، واژه ADV به معنای تبلیغاتی را درج کنند و همچنین باید لینک مربوط به لغو عضویت یا عدم دریافت مجدد را به صورت unsubscribe در متن پیام قرار دهند.
سخنگوی اینفوکام می گوید وجود چنین الزاماتی هم اجازه می دهد بیزینس ها و کسب و کارها، تبلیغات تجاری را ارسال کرده و هم این انتخاب وجود داشته باشد که در صورت لزوم، پیام مربوطه حذف گردد.
 
هرزنامه های بیشتر با وجود قوانین سخت گیرانه تر
ترزا چان، بعنوان هماهنگ کننده قوانین هرزنامه در سنگاپور می گوید هنگام تصویب قوانین ضد هرزنامه در بطن جریان بوده و همیشه از اینکه شماره تلفن خود را به کمپانی ها بدهد، نگران بوده است.
وی همچنین می گوید هنگامی که گزینه دریافت را اعلام داشته، پیام های ناخواسته زیادی دریافت کرده است. به گفته وی کمپانی های بزرگ بعد از تصویب قوانین، خود را بیشتر از کمپانی های کوچک، ملزم به رعایت قوانین ضد هرزنامه کرده اند و این در حالی است که کمپانی های کوچک فکر کرده اند خیلی به آنها گیر داده نمی شود.
تجربه چان نشان می دهد درخواست حذف شماره تلفن اش از لیست پیام های تجاری ناخواسته از کمپانی کوچکی که می شناخته، مایوس کننده بود. حتی تنظیم شکایت از این کمپانی بعد از عدم رعایت حقوق مشتری مداری، بسیار دشوار به نظر آمده است.
کمپانی هایی که در کار بیزینس مارکتینگ هستند هر روز تکنیکی تر شده و به روشهای ارسال هرزنامه به شیوه پیچیده مجهز می شوند و مثلا با نرم افزارهایی مانند whatsapp پیامک های تجاری را روی موبایل مدیریت می کنند، بدون اینکه شناسایی شوند.
هو-کای بعنوان تحلیلگر مدیا، می گوید از قوانین سال 2007 اطلاع نداشته اما با این حال، تعداد هرزنامه های دریافتی به مراتب بیشتر از سالهای قبل از 2007 شده است. حیرت آور اینکه اگر شماره خود را از لیست خارج کرده دوباره همان پیام تبلیغاتی را از یک شماره دیگر دریافت می کنید.
در پاسخ به اینکه قانون سال 2007 کارآیی خود را از دست داده، سخنگوی اینفوکام ضمن دفاع از قانون مذکور می گوید بعد از انجام کارشناسی های مختلف و متعدد از سال 2003 تا سال 2007، این قانون تصویب شده است.
مفاد قانون ضد هرزنامه، ارسال پیام های تجاری را منع نکرده است اما مکانیسم عدم دریافت مجدد یا unsubscribe بعنوان لغو عضویت، لحاظ شده است.
از یک سو تجارت با ایمیل برای بازار یابها امری ضروری است و از سوی دیگر نگرانی های کاربر نهایی و دریافت کننده هرزنامه را نیز باید در نظر گرفت. بازار یابهای بزرگ خود را یا قوانین وفق داده اند و مشکلی از این بابت ندارند. بالا بردن سطح اعتماد کاربر راهی است که بازاریابهای حرفه ای انجام می دهند.
 
مکمل قانونی DNC برای تثبیت قوانین ضد هرزنامه
کسب و کارها در سنگاپور باید خود را با قانون دی.ان.سی DNC Do Not Call ،هماهنگ کرده و ثبت رسمی کنند. این قانون 12 ماه بعد از تصویب لایحه حمایت از داده های شخصی، لازم الاجرا می گردد. بر این اساس هر نوع تماس تلفنی چه دستی و چه خودکار، پیامک متنی یا تصویری و یا ارسال فکس در این قانون قرار می گیرد. منابع رسمی می گویند پس از تصویب این لایحه، جزییات آن باید توسط کمپانی ها اجرا شود و سیستم پیامک و فکس نیز مانند اسپم و هرزنامه تعریف شده و هر گونه تخطی از آن، مانند هرزنامه بوده و با آن قانونا برخورد خواهد شد.
بنابراین کمپانی ها برای ارسال پیامک و فکس باید از هدر ADV استفاده کرده و بحث لغو عضویت نیز در آن وجود داشته باشد. ضمنا باید به شماره هایی پیام های تبلیغاتی ارسال شود که در لیست ثبت شده از قبل وجود داشته باشد.
سیستم به این صورت خواهد بود که پس از تایید دریافت از سوی صاحب شماره، کمپانی ها به شماره مذکور پیامک تبلیغاتی می فرستند و همچنین شماره مورد نظر را طبق تایید، به سایر کمپانی ها ارسال می کنند.
سخنگوی اینفوکام می گوید از سال 2007 و تصویب قانون ضد هرزنامه تاکنون 200 مورد شکایت غیر رسمی شده است. وزیر اطلاعات، ارتباطات و هنر در این باره گفت از ژوئن 2007 تا کنون حتی یکی از موارد مطرح شده درباره اسپم در دادگاه رسما مطرح نشده است.
در واقع سنگاپور سعی کرده بیشتر طرف کمپانی ها را بگیرد و البته گستره قانونی را از هرزنامه به سوی تماس تلفنی، پیامک متنی و تصویری و فکس کشانده است تا بتواند بدین طریق جلوی اسپمرها را بگیرد.
منبع: زد دی نت
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    0 0
    ما در ایران هنوز قانون مشخصی برای مبارزه با هرزنامه نویسان نداریم. در حالی که خود شرکتهای بزرگ مثل مخابرات جلوی اسپم صوتی و پیامک تبلیغاتی را نه تنها نمی گیرند مشوق هم هستند. واقعا چه مملکت گل و بلبلی داریم. زنگ زدم به مخابرات که پیامک نمی خواهم می گه 3 ماه طول می کشه.یعنی چی؟