مرور اخبار اجتماعی دوشنبه 30 دی

از ارتباط بین آلودگی هوا و سکته قلبی، سردرد و سرگیجه، تنگی نفس، سوزش چشم و ... قبلا خیلی صحبت شده بود ولی اخیرا اعلام شده آلودگی هوا موجب سرماخوردگی نیز می‌شود. به گزارش فارس، رییس انجمن متخصصان داخلی ایران درباره سرماخوردگی که اخیرا شایع شده اعلام کرده گرچه زائران حج نوعی ژن سرماخوردگی جدید را وارد کشور کردند اما آلودگی هوا یکی از علل مهم شیوع این بیماری است. ایرج خسرونیا همچنین با اشاره به این که مصرف آنتی بیوتیک هیچ تاثیری در درمان این بیماری ندارد بلکه بهتر است افراد استراحت کنند، گفته که مهمترین اصل بهداشتی هنگام شیوع این نوع بیماری این است که افراد مبتلا مدرسه یا سرکار نروند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

 اگر درباره مرگ در اثر سوء تغذیه صحبت شود احتمالا افراد لاغر و نحیفی در آفریقا را در ذهن تجسم می‌کنید، در حالی که در همین تهران خودمان طی 21 ماه گذشته 48 نفر بر اثر سوء تعذیه جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش مهر، در سال گذشته 33 نفر و در 9 ماه سال جاری نیز 15 نفر بر اثر سوء تغذیه فوت کرده‌اند. هنوز مشخص نشده که مرگ این افراد به خاطر داشتن سوء تغذیه ناشی از فقر بوده یا نه اما عموم پزشکان متخصص معتقدند که مرگ در اثر سوء تغذیه ناشی از نرسیدن به موقع مایحتاج غذایی بدن انسان رخ می دهد.

«از هر هزار نوزاد ایرانی یکی بیماری قلبی دارد». عضو هیات مدیره انجمن جراحان قلب ایران با بیان این مطلب اعلام کرده به صورت میانگین از میان 30 تا 40 هزار عمل جراحی قلب در کشور حدود 4 تا 5 هزار عمل مربوط به کودکان است که بیش از همه در شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، یزد، قزوین، اردبیل و اهواز انجام می‌شود. اسماعیل اصدق پور در گفت‌وگو با فارس همچنین شایع‌ترین علت مرگ در جهان و ایران را ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی دانسته و تصریح کرده: میانگین سن بیماران قلبی در کشور بین 40 تا 50 سال است.

خبر دیگر درباره بیماری‌های قلبی این که نتایج یک تحقیق نشان داده ارتباط مستقیمی میان اختلالات روانی مانند افسردگی و افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی وجود دارد. به گزارش ایرنا، نتایج تحقیقات جدیدی که در کشور آمریکا روی شش هزار و 576 مرد و زن به مدت هفت سال انجام شد، نشان داد افرادی که مبتلا به اختلالات روانی از قبیل اضطراب و افسردگی هستند در مقایسه با افراد شاد، بیش از 50 درصد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، در نتیجه خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق در این اشخاص افزایش می‌یابد.

حالا که تقریبا تمام اخبار بالا درمورد بیماری‌ها بودند، آمار بیماران روانی را هم بخوانید تا اطلاعات پزشکی‌تان کامل‌تر شود. سرپرست ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن کشور گفته تا کنون 90 هزار بیمار روانی مزمن  در سراسر کشور شناسایی شده‌اند. به گزارش مهر، دکتر زه‌نژاد اعلام کرده تنها 40 درصد، معادل 35 هزار نفر از این افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدماتی همچون نگهداری در مراکز شبانه‌روزی، توانبخشی، حرفه‌آموزی، خدمات مشاوره‌ای، کمک‌هزینه‌های درمانی، ویزیت در منزل و ... استفاده می‌کنند.
به گفته وی بر اساس برآوردهای انجام شده، پیش‌بینی می‌شود تعداد واقعی بیماران روانی مزمن در کشور حدود 200 هزار نفر باشد و با این حساب بیش از 100 هزار بیمار روانی هنوز شناسایی نشده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =