نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید براینکه تولید با فساد جمع‌پذیر نیست، خاطرنشان ساخت:چطور ممکن است توقع داشته باشید رشد کنید و هم‌زمان فساد هم افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنانی در دومین همایش تخصصی بین‌المللی برند برتر، کیفیت برتر با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: اگر مردم بدانند و مطمئن باشند که مسوولان‌شان شرایط را درک می‌کنند و دلسوزند و به دنبال راه‌حل برای مشکلات هستند از معضلات فعلی عبور می‌کنیم به شرط آن‌که به آینده امید داشته باشیم.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دوران شعارگویی و درشت‌گویی گذشته است، افزود: مردم ازبس حرف شنیده‌اند خسته شده‌اند. مردم از آن‌هایی که آمارهای دقیق نداده و یا همه حرف‌ها را نمی‌زنند و نیمی را پنهان می‌کنند خسته شده‌اند. مردم دلار نمی‌خواهند بلکه صداقت و برنامه‌ریزی دوراندیشانه می‌خواهند.
اهم صحبت‌های نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
-   نمی‌توان تولید را با فساد جمع بست. چطور ممکن است توقع داشته باشید رشد کنید و هم‌ زمان فساد هم افزایش یابد؟ امیدواریم دستگاه قضایی دانه‌درشت‌ها را پای میز مذاکره بیاورد. البته هنوز که این اتفاق نیفتاده است اما امیدواریم شاهد این مساله باشیم.
-   تولیدکننده و سرمایه‌گذار باید نسبت به مقررات و قانون کشور اعتماد و اطمینان داشته باشند، اگر تولیدکننده نداند که قوانین واردات چگونه تنظیم شده و یا امنیت لازم وجود دارد چگونه می‌تواند به دنبال تولید باشد؟ اگر رابطه و مناسبات ما با جهان ساعت به ساعت در حال تغییر باشد چگونه بازار هدف را تعیین کنیم؟ یک روز با کشوری دوست هستیم و فردا رقیب استراتژیک و پس فردا متخاصم و بعد دشمن؛ مگر رابطه با دنیا هوس است و هر ساعت به یک سمت حرکت کنیم. تولیدکننده بدون ساماندهی روابط خارجی با کشورهای دیگر نمی‌تواند کالایش را عرضه کند. دیپلماسی سلیقه و شعار نیست بلکه یک علم و فن است و باید هنرمندانه به کار گرفته شود.
-   ما می‌گوییم مردم دنبال دلالی نروند، اما در حالی که سود دلالی در طی شش ماه بیش از سودی است که تولیدکننده در طول یک سال خواهد داشت، چگونه می‌توان چنین توقعی را از مردم داشت؟ برای این‌که مردم به سمت دلالی نروند باید محیط را برای دلالی سخت کنیم و برای این مساله قانون و برنامه وجود دارد.
-  تولید سرمایه‌دار و سرمایه منزلت اجتماعی می‌خواهد ،‌ثروت ملی قدرت ملی است و مایه توسعه کشور است کسی که شهامت به خرج داده و سرمایه‌اش را وارد بازار تولید می‌کند به او حمله می‌شود و کسی که سرمایه‌اش را پنهان کرده و دلالی می‌کند امنیت دارد و به راحتی فعالیت می‌کند. متاسفانه در جامعه ما هنوز سرمایه جایگاه خود را پیدا نکرده در حالی که سرمایه مقدس است. تولید اگر رقابتی نشود فاتح بازارها نخواهد شد.
-  متاسفانه در کشور ما دولت یعنی همه چیز در حالی که در دنیا دولت یک هدایت گر و برنامه‌ریز و اجرا کننده برنامه است. برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که به بانک مرکزی دستور داده شده تا یک ماه ارز وارد بازار نکند و دیدید که چه بی‌ثباتی در کشور به وجود آمد. این در حالی است که ما قانون و اسناد فرادستی مثل قانون اساسی، چشم انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی برای برنامه‌ پنج ساله و غیره را در اختیار داریم. مشکل ما در قانون و برنامه‌ریزی نیست بلکه در مدیریت و اجرای قوانین است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سورج IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    80 7
    حرف حساب زدی -مملکتی که همه تصمیمات با آزمون وخطا باشه بهتر از این نمیشه -
    • سرخه ایی اصل IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      12 2
      بیرون گود نشستی میگی لنگش کن سر کار بیان (کی بود کی بود ما نبودیم )من ارادت خاصی برای دکتر روحانی قائلم ولی میدونم با این شرایط کاری از پیش نمیبرد
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    20 76
    مردم صداقت شما را در تعلیق تمام مراکز هسته ای فراموش نمی کنند.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    دوره رياست جمهوري دكتر احمد نژاد دوره صداقت ،شجاعت،ايمان وپشتكار است
    • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      1 0
      تعریف شما از صداقت شجاعت ایمان پشتکار چیه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    99 1
    اتفاقا مردم الان دلار می خواهند چون مدتهاست ازصداقت و برنامه‌ریزی دوراندیشانه ناامید شده اند!!!
  • شکری IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    28 2
    با توجه به این سخنان ایشان در این مصاحبه چرا کسی جلوی دولت را نمیگیرد که با خبره گان مشورت کنند : - متاسفانه در کشور ما دولت یعنی همه چیز در حالی که در دنیا دولت یک هدایت گر و برنامه‌ریز و اجرا کننده برنامه است. مشکل ما در قانون و برنامه‌ریزی نیست بلکه در مدیریت و اجرای قوانین است. ماه هاست که این صحبت را از دهان مسئولین میشنویم اما کسی کاری نمیکند واقعا چرا؟
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    48 1
    من بعنوان یکی از همون مردم کشوری با ثبات اقتصادی و یک زندگی با آرامش می خوام نه اینکه هر روز صبح یک داستان جدید بشنوم!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    15 14
    شما صادقید ؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    7 9
    جناب روحانی لطفا از طرف خودتون صحبت کنید
  • آرش IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    24 2
    فارغ از هرگونه گرایش سیاسی وحزبی وسوابقی که آقای روحانی داره خوب حرفای درستی زده. تا 14 - 15 ماه پیش که دلار حدود1000 تومن کمتربود کی تو فکر جمع کردن دلاربود؟چند درصد مردم متقاضی ارز مرجع بودن و نرخهای ارز رو با نگرانی واضطراب دنبال میکردن؟یکبار سابقه داشت که خرید و فروش ارز به موضوعی امنیتی تبدیل بشه؟
  • بدون نام MY ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    4 0
    آقا من دلار هم می خوام اتفاقا!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 1
    ای شیخ توهرانچه می نمایی هستی!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسن علیزاده IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 2
    دکتر حسن جون زمانیکه دبیر شورای عالی امنیت ملی بودی همه ترا شناختند مردم ایران همه چیز را می فهمند .
  • حسن IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 2
    (نظرات واعتقادات فعلی او را با نظر واعتقادات امام خمینی و همچنین جانشین برحقش امام خامنه ای بسنجید البته که مردود میشود )