۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶

ایسنا نوشت:

فرمانده دریابانی کیش از توقیف 9 فروند لنج صیادی متعلق به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که به صورت غیرمجاز وارد آب‌های ایران شده بودند، خبر داد.

سرهنگ حسین دهکی دراین‌باره گفت: ماموران فرماندهی دریابانی کیش با اشرافیت اطلاعاتی بر حوزه استحفاظی، درپی اطلاع از ورود چندین لنج صیادی خارجی به آب‌های سرزمینی اقدامات لازم برای متوقف‌کردن آنان را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده دریابانی کیش ادامه‌داد: دریابانان کیش در 40 مایلی جنوب جزیره 9 فروند لنج صیادی خارجی که به صورت غیرمجاز وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده و در حال صید غیرمجاز بودند را توقیف و در این رابطه 70 خدمه این شناورها را دستگیر کردند.

فرمانده دریابانی کیش خاطرنشان کرد: در این ماموریت بیش از 4500 کیلوگرم صید غیرمجاز کشف شد.

دهکی همچنین از دو عملیات جداگانه دیگر توسط دریابانان در چند روز گذشته خبر داد و گفت ماموران با توقیف یک شناور مقدار تقریبی 6000 لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در ماموریتی دیگر نیز، دریابانان کیش بیش از 5000 متر تور ماهیگیری غیرمجاز «دمینو فلانت» به ارزش تقریبی 200 میلیون ریال که باعث به خطر انداختن حیات آبزیان در دریا شده بود را کشف و سه شناور صیادی را توقیف کردند.

فرمانده دریابانی کیش افزود: امروز دریابانی کیش مدعی است با ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود ماموریت‌های محول را به نحو احسن و شایسته انجام می‌دهد و به عنوان دژ مستحکم نظام در حاشیه خلیج‌فارس از تمامیت ارضی کشور با شایستگی دفاع خواهد کرد.

301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =