سخنگوی شورای نگهبان می​گوید همه افراد، جناح‌ها و گروه‌ها طبق قانون می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و شورای نگهبان هم طبق قانون صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند.

رضا الیاسی: نشست خبری عباسعلی کدخدایی صبح امروز برگزار شد. او در این نشست آخرین طرح ها و لوایح بررسی شده در شورای نگهبان را تشریح کرد و در پاسخ به سؤالی در مورد طرح برخی نمایندگان برای الزام استعفای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات گفت: ظاهراً این طرح از دستور کار مجلس خارج شده است. ولی فکر می‌کنم اگر چنین مصوبه‌ای در مجلس مطرح شود، مغایرتش با قانون روشن باشد.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد تائید یا رد صلاحیت سیدمحمد خاتمی در انتخابات آینده گفت: همه افراد، جناح‌ها و گروه‌ها طبق قانون می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و شورای نگهبان هم طبق قانون صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند.
کدخدایی افزود: شورای نگهبان ورودی به مسائل سیاسی ندارد و وظیفه خود را که اجرای قانون است انجام می‌دهد. در کل ما تلاش می‌کنیم بر اساس قانون، بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهیم.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که اگر این فعالیت‌های زودهنگام نامزدها مصداق تبلیغات باشد، شورای نگهبان در بررسی‌ها مورد توجه قرار می‌دهد، تصریح کرد: رهبری فرمودند ورود زود هنگام در انتخابات به مصلحت نیست و ما هنوز فعالیت‌های انتخاباتی را شروع نکردیم. ولی اگر گزارشی به دست ما برسد در زمان قانونی آن را بررسی می‌کنیم.
وی با بیان این که خوشبختانه دولت پول ناظران شورای نگهبان در انتخابات گذشته را پرداخت کرد، در مورد برگزاری رایانه‌ای انتخابات گفت: اگر مسئولان وزارت کشور آمادگی داشته باشند این کار را انجام دهند، ما هم آمادگی داریم.
وی درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری -رئیس قوه مجریه-  از سوی مجلس به عنوان قوه مقننه، تاکید کرد: اگر قوه‌ای کاری انجام دهد و در قوه دیگر تأثیر گذار باشد، به معنای دخالت نیست.

کدخدایی فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر اخیر ایشان به استان خراسان شمالی را راهگشا دانست و گفت: همه انتخابات ما تاکنون سالم برگزار شده ولی این مانع از این نیست که ما در این رابطه تلاشی نداشته باشیم. بر همین اساس سعی می‌کنیم سلامت انتخابات را بیش از پیش مد نظر قرار دهیم.
/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    162 4
    ان شاالله آقای خاتمی تایید می شوند.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    59 4
    عجب جواب صريحي داده. خوشم اومد!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    85 3
    " صلاحیت همه را بر اساس قانون بررسی می​کنیم " همه‏ی کیا؟ همه‏ی دوستان؟
  • بدون نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    70 2
    این که سر کاری بود.نگفته که تائید می کنیم یا نه؟؟؟الان این جواب بود!!!!
  • ناشناس IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    14 0
    یکی از مواد قانون اساسی بی طرف بودن کامل اعضای شورای نگهبان در قبل ، حین و بعد از برگزاری هر انتخاباتی در ایران می باشد . آیا شورای نگهبان که ناظر بر اجرای قانون اساسی است این ماده را خود رعایت می کند و یا همچون انتخابات سال 88 به جانبداری از یک کاندیدای خاص خواهد پرداخت؟
  • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    5 0
    انشاا... خاتمی میاد.ولی تو رو خدا موضوعات سر کاری نذارید خب اینکه هیچی توزیح نداده بود.خواهشاً بی طرف قضاوت کنید.