نداشتن اطلاعات کافی در مورد کاری که می خواهیم انجام دهیم گاهی به دردسری بزرگ بدل می شود.

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد:بنده چند وقت پیش در یکی از موسسات مالی اعتباری که مدعی بود مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی گرفته سپرده گذاری کرده ام اما اخیرا شنیده ام این موسسه مجوز نداشته بالاخره نهادهای نظارتی پس چه مسوولیتی دارند. ما چگونه متوجه شویم یک موسسه دارای مجوز از بانک مرکزی است یا خیر در حالیکه این موسسه های بدون مجوز به راحتی تبلیغات می کنند و کسی با آنها کاری ندارد؟
این درحالی است که بانک مرکزی در زمینه تبلیغات کذب برخی موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز فعالیت مبنی بر تشویق عموم به سپرده گذاری یا اخذ تسهیلات هشدار داد .
روابط عمومی بانک مرکزی ضمن بیان مطلب فوق اعلام کرد : چندی است برخی موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز فعالیت از این بانک با استفاده از عناوینی مانند "تحت نظارت بانک مرکزی" اقدام به تبلیغات وسیع بر روی بیلبوردهای مستقر در سطح شهر ها ، جاده های برون شهری، میادین ورزشی و شبکه‌های استانی صدا و سیما نموده و مردم را برای سپرده‌گذاری و یا اخذ تسهیلات از آن موسسات تشویق می‌نمایند.
این گزارش می افزاید : نظر به اینکه براساس قانون پولی و بانکی کشور و قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی، تمامی متقاضیان فعالیت در بازار پول ، پیش از هرگونه اقدامی ملزم به اخذ مجوز از بانک مرکزی می‌باشند، لذا انتظار می‌رود مردم عزیز ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک و در جهت جلوگیری از به خطر افتادن سپرده‌هایشان فقط در بانک ها یا موسسات دارای مجوز این بانک سپرده گذاری نموده و اقدام به اخذ تسهیلات نمایند.
بدیهی است پرداخت سود بیش از نرخ مصوب توسط موسسات خلاف قوانین بوده و مورد تایید این بانک نمی‌باشد و بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی درقبال سپرده‌های مردم در این ‌گونه موسسات ندارد.
گفتنی است شعب بانکها و موسسات دارای مجوز علاوه بر مجوز کلی، دارای مجوز جداگانه‌ای نیزهستند. بنابراین به مردم عزیز توصیه شده است قبل از سپرده‌گذاری حتما" مجوز بانک یا موسسه مربوطه را مطالبه نمایند یا جهت حصول اطمینان به سایت بانک به نشانی www.cbi.ir ، بخش« نظارت بانکی» و زیربخش‌ «بانکها و موسسات دارای مجوز» مراجعه کنند.
45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك سپرده گذار IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    5 2
    فكر كنم سايت بانك مركزي به روز نباشد چون اسم خيلي از موسسات مالي و اعتباري نيست
  • اسماعیل نصیری US ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    5 2
    آیا موسسه ثامن دارای مجوز بانک مرکزی می باشد یا نه چرا که من میخواهم در این موسسه سرمایه گذاری کنم ولی خبرات ضد ونقیض مطرح می شود ودر سایت بانک مرکزی هم چیزی مشخص نیست در خصوص بحث مجوز چرا که به روز نمیباشد لطفا جواب دهید