با حضور هنرمندان و معماران ایرانی، داوری آثار رسیده به مسابقه‌ بزرگ طراحی معماری آرامگاه شمس از سه‌شنبه دوم آبان‌ در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، فریار جواهریان (معمار و شهرساز)، ایرج اعتصام (معمار و شهرساز)، حسن بلخاری (استاد فلسفه هنر)، محمد بهشتی (معمار)، داراب دیبا (معمار)، علی‌اکبر صارمی (معمار)، شهاب کاتوزیان (معمار و شهرساز)، نادر اردلان (معمار و شهرساز) و عباس کیارستمی (فیلمساز و عکاس) داوران این مسابقه‌ هستند که طی چهار روز در تهران بر‌ترین طرح‌های ارایه شده را انتخاب می‌کنند.


بنیاد شمس تبریزی و مولانا با همکاری بنیاد معماری میرمیران، از سال گذشته با اعلام فراخوانی طراحی معماری آرامگاه شمس تبریزی را به همراه فضاهای جانبی آن به مسابقه گذاشتند.


پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی و فلسفی شمس تبریزی و همچنین رابطه عمیق او با مولانا و توجه به شرایط اقلیمی منطقه مواردی بوده است که طبق اعلام برگزارکنندگان بایستی مورد توجه باشد.


40 اثر منتخب داوران از مجموع 240 طرح رسیده، هفته‌ آخر آبان‌ در گالری برج آزادی به‌نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.


مراسم معرفی برگزیدگان اول تا سوم مسابقه، همزمان با گشایش این نمایشگاه خواهد بود. 14، 10و 6 میلیون تومان به همراه لوح تقدیر جایزه‌ نقدی نفرات اول تا سوم این مسابقه است.


استانداری آذربایجان غربی، میراث فرهنگی آذربایجان غربی، شورای شهر و شهرداری خوی، مجمع خویی‌های مقیم مرکز، بنیاد شمس و مولانا، بنیاد می‌رمیران و موسسه فرهنگی اکو حامیان برگزاری این مسابقه هستند.
245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =