۷ نفر
۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲

رییس کلانتری 159 بیسیم از دستگیری دو شرور سطح یک و دو شرق پایتخت خبر داد و افزود: متهمان با اجرای یک کار اطلاعاتی وِیژه پلیسی توسط تیم عملیاتی این یگان دستگیر و پس از شکسته شدن ابهت پوشالیشان به کلانتری منتقل شدند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد امیر هوشنگ امیری رییس کلانتری 159 بی سیم تهران از دستگیری "حسین"و "محمد"معروف به "محمد لالی" شرور سطح یک و دو محله بی سیم تهران که با اعمال مجرمانه خود نظیر اخلال در نظم عمومی؛ شرارت، عربده کشی مستانه، تخریب اموال عمومی و سرقت مسلحانه از بانک امنیت و آرامش ساکنان محله بی سیم تهران را از بین برده بودند خبر داد و افزود: متهمان یکی پس از دیگری با اجرای یک کار اطلاعاتی وِیژه پلیسی توسط تیم عملیاتی این یگان دستگیر و پس از شکسته شدن ابهت پوشالیشان به کلانتری منتقل شدند که با دستور مقام قضایی و صدور قرار بازداشت یک میلیارد ریالی برای کشف سایر جرایمشان در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفتند.
وی در تشریح نحوه و چگونگی دستگیری متهمان گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان ساکن در محله (طیب)بی سیم تهران با مراجعه به کلانتری 159 بی سیم از فعالیت مجرمانه دو شرور سابقه دار به نام "حسین" و "محمد" شکایت کرده و خواهان رسیدگی به موضوع شدند.
این مقام مسئول در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ادامه افزود: به محض دریافت شکایات مردمی، موضوع به معاونت اطلاعات کلانتری ارحاع و به سرعت در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات مقدماتی ماموران این یگان در جهت شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد. سرگرد امیر هوشنگ امیری اضافه کرد: در خلال تحقیقات پلیسی ماموران دریافتند متهمان پرونده از اراذل و اوباش سطح یک و دو شهر تهران هستند که به همراه نوچه هایشان در خیابان های طیب (بی سیم )،خیابان شهید عطارباشی،خیابان 17شهریور جنوبی،اقدام به ارتکاب جرم نظیر اخاذی، زورگیری،تهدید شهروندان با سلاح سرد،عربده کشی مستانه می نمایند که این امر باعث سلب آرامش و امنیت ساکنان این محلات شده بطوریکه حتی هیچ یک از شهروندان جرأت اعلام شکایت از اشرار اعلامی و نوچه هایش را ندارند.
امیری اظهار داشت: به دنبال این موضوع ماموران پس از جمع آوری مستندات و تحقیق از اهالی محل و بررسی سوابق کیفری متهمان مراتب را به مقام قضایی منعکس و پس از ارجاع به شعبه دوازدهم دادیاری داسرای ناحیه 14 تهران دستور دستگیری متهمان صادر و شمارش معکوس برای به دام انداختن متهم اراذل و اوباش خطرناک آغاز شد. وی گفت:در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و منابع اطلاعاتی "حسین" ساعت 19 و 15 دقیقه روز 6 آبان در داخل پارک بی سیم مورد شناسایی قرار گرفت و به کلانتری اعلام شد که به دنبال آن بلافاصله اکیپی متشکل از ماموران زبده معاونت عملیات و اطلاعات و عوامل تخصصی تجسس و یک اکیپ گشت خودرویی به محل مورد نظر اعزام و در صدد دستگیری متهم برآمدند.

کلانتر 159 بی سیم با اشاره به اینکه شرور معروف شرق پایتخت هنگام دستگیری قصد در گیری با ماموران را داشت،تصریح کرد:متهم حین دستگیری با چاقو به سمت پلیس حمله ور شد که ماموران با رعایت قانون بکار گیری سلاح ضمن شلیک هفت تیر هوایی موفق شدند متهم را زمینگیر کرده و وی را مهار و پس از شکستن ابهت پوشالیش او را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

پس از دستگیری متهم دستگیری همدست وی "محمد لالی"که وی نیز جرایمی نظیر اخلال در نظم عمومی ؛ شرارت و سرقت مسلحانه از بانک در پیشینه کیفری خود داشت در دستور کار قرار گرفت.

سرگرد امیری افزود: با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته پاتوق این شرور در خیابان 17 شهریور جنوبی مورد شناسایی قرار گرفت و در ساعت 17 و 45 دقیقه هفتم آبان ماه ماموران عوامل اطلاعات و تجسس کلانتری سریعاً در محل حاضر شدند و شرور معروف را طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

این مقام مسئول در پلیس پایتخت یادآور شد: پس از انتقال متهم به کلانتری و بررسی و استعلام سوابق شرور نامبرده مشخص شد جرایمی نظیر اخلال در نظم عمومی؛ شرارت،عربده کشی مستانه،تخریب اموال عمومی و سرقت مسلحانه از بانک در پیشینه کیفری این متهم وجود دارد.
سرگرد امیر هوشنگ امیری در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس ار انتقال به کلانتری به همراه پرونده سنگینشان برای تحقیقات بیشتر در خصوص اعمال مجرمانه اشان در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

گفتنی است،قاطعیت مقام قضایی در برخورد قانونی با متهمان و اقدام خوب و تلاش شبانه روزی ماموران کلانتری159 بی سیم و سرعت عمل آنان در شناسایی و دستگیری اشرار معروف و افشای هویت پوشالی اراذل و اوباش سابقه دار منطقه رضایت خاطر شهروندان را به همراه داشته و اهالی و کسبه محل با نصب پلاکارد از این اقدام دستگاه قضایی و پلیس تشکر کردند.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =