۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۸

مردم شهید پرورایران شما تا کنون به خوبی فرمانبردار رهبر خود بوده اید ولی ما رهبر خود را تنها گذاشتیم و او پیش چشمان ما در رجب سال 60 هجری با فرزندان و اهل بیت مظلومش از دست ظلم و جور یزید و حاکم مدینه از این شهر خارج شد وبعد از گذشت چند ماه خبر اندوهگین شهادت او واهل بیت و اصحابش را شنیدیم

 

   یکی از اماکنی که در مدینه مورد توجه زائران قرار میگیرد محل دفن شهدای حرًه است که تعدادی از آنان در محل شهادتشان  (حرًه ی واقم) و تعدادی هم در قبرستان بقیع مدفون هستند.

   اگر زائران با چشم دل شهدای حرًه را نظاره کنند با گوش دل پیامی از آنان خواهند شنید که در این نوشتار به بیان آن می پردازیم و این همان سخن قرآن است که بطور مکرر انسانها را به تدًبر در سرنوشت پیشینیان وعبرت گرفتن از آن دعوت کرده است { فاعتبروا یا اولی الابصار} واینک پیام شهدای حرًه به مردم ایران:

   مردم خوب ایران از مدینه با شما سخن میگوئیم ،از محل گورستانِ واقع در منطقه حره واقم .ما جمعی از صحابه پیامبر اسلام (ص) ، تابعین سادات ، و نوادگان حنظلة غسیل الملائکه هستیم که در شعبان سال 60 هجری قمری شاهد خروج حسین بن علی نوه پیامبر و فرزند زهرای مرضیه علیهم السلام از مدینه بودیم ولی او را همراهی نکردیم تا از گزند یزیدیان در امان بمانیم غافل از اینکه 3 سال بعد از آن در خانه خود به دست همان یزیدیان به شهادت خواهیم رسید و هم چوب را خواهیم خورد و هم پیاز را.

   مردم ایران  خداوند در قرآنش از شما به نیکی یاد کرده است و در آیة 54 سوره مائده ، مسلمانان مدینه آنان را تهدید نموده که اگر از دین خدا دست بردارد قومی را خواهد آورد که دوستی بین آنان و خداوند امری دو طرفه است و همدیگر را دوست  دارند { يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي‏ اللَّهُ‏ بِقَوْمٍ‏ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ  اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، هر كس از شما از دين خود برگردد، به زودى خدا گروه ديگری را مى‏آورد كه آنان را دوست مى‏دارد و آنان  نيز او را دوست دارند. اينان‏ با مؤمنان، فروتن، و بر كافران سرفرازند. در راه خدا جهاد مى‏كنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى‏ترسند. اين فضل خداست. آن را به هر كه بخواهد مى‏دهد، و خدا گشايشگر داناست.}

     هنگامیکه این آیه نازل شد پیامبر (ص) فرمودند منظور قوم سلمان فارسی است و با توجه به کلام وحی ما هم بر آن شدیم تا پیامی خیر خواهانه به شما داشته  باشیم شاید  از آنچه بر سر ما آمد پند گیرید و مانع  تکرارش در کشور افتخار آفرین ایران  شوید.

   مردم شهید پرورایران شما تا کنون به خوبی فرمانبردار رهبر خود بوده اید ولی ما رهبر خود را تنها گذاشتیم و او پیش چشمان ما در رجب سال 60 هجری با فرزندان و اهل بیت مظلومش از دست ظلم و جور یزید و حاکم مدینه از این شهر خارج شد وبعد از گذشت چند ماه خبر اندوهگین شهادت او واهل بیت و اصحابش را شنیدیم و از فرط ناراحتی بر خود پیچیدیم ولی دریغ و افسوس از بازگردانیدن آبی که  از جوی خارج شده و جبران اشتباهی که کردیم.

   پشیمانی و ندامت از اشتباهی که کرده بودیم ما را بر آن داشت تا در برابر یزید دست به عصیان و نافرمانی بزنیم شاید قدری از دردمان التیام یابد ولی یزید ملعون برای به فرمان کشیدن ما لشکری 12 هزار نفری به فرماندهی مسلم بن عٌقبه به مدینه اعزام کرد و سه روز مهلت داد تا دست از عصیان برداشته و به بیعت او در آئیم.

   ما که قبلا ننگ کوتاهی در برابر یزیدیان را تجربه کرده و تاوان آنرا پس داده بودیم این بار به فرموده مولایمان مرگ شرافت مندانه را بر زندگی ننگین زیر پرچم یزید ترجیح دادیم وحاضر به بیعت با او نگشتیم.

   اما ایرانیان عزیز خدا روز بد نیاورد در یک حمله ددمنشانه لشکریان یزید چنان اصحاب و تابعین پیامبر گرامی اسلام از مهاجرین و انصار وسادات مدینه را از دم تیغ گذرانیدند که در یک روز جان حد اقل 7000 نفر از ما را گرفتند و سرزمین مدینه ، این قدمگاه پیامبر و اهل بیتش را از خون پیروان آن حضرت رنگین کردند.آنان تنها به ریختن خون ما اکتفا نکردند و فرمان دادند که به مدت 3 روز مال و ناموس مردم بر لشکرشان حلال است که از بیان جزئیات آن شرم داریم و فقط اشاره میکنیم که بعدها کودکانی در مدینه متولد شدند که پدرشان معلوم نبود.

   و اینها همه تقاص خطای بزرگی بود که بخاطر کوتاهی در یاری امام و رهبر خویش مرتکب شده بودیم و ماندن بدون حسین در مدینه را بر همراهی او ومرگ شرافتمندانه وشهادت در رکابش  ترجیح داده بویم ، چه بسا حضور امثال ما در کنار امام ،مانع شهادتش می شد و اگر هم به شهادت می رسیدیم تسکینی برای اهل بیتش بود زیرا در این صورت در تنهائی و غربت به شهادت نرسیده بود .

   واکنون باید بخاطر نافرمانی از امام خویش ،جنایات مسلم بن عقبه ( که آیندگان نامش را به مسرف بن عقبه تغییر دادند) که قصد تجاوز به  جان ، مال و ناموسمان داشت را تحمل می کردیم  .

    مردم استکبار ستیز ایران که تاکنون خوب درخشیده اید، همانگونه که تا به حال حسین زمان خود را تنها نگذاشته اید باز هم او را یاری دهید که عزت و شرف شما در گروِ اطاعت از اوست، آگاه باشید که  هر از چند گاهی کسانی به ظاهر خیرخواه ولی در باطن فریب خورده یا دست نشانده دشمنان در میان شما ظاهر میشوند که دلشان با شما نیست هوشیار باشید وفریب آنان را نخورید . تنها گوش به فرمان رهبر خود باشید که فرزند امام ما و شماست و بهتر از هر کس خواهان منافع ملت ایران است و باور کنید که اگر یاور رهبر خود باشید هیچ کس قادر به نابودی شما نخواهد بود زیرا خدا و رسولش شما را دوست دارند وناصر شما هستند از سرنوشت ما درس بگیرید و از ترس شهادن ومردن شرافتمندانه به سوی مرگ فرار نکنید که خسر الدنیا و آخرت خواهید شد.                  والسلام 

  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =