درحالیکه خبرگزاری ها از برقراری آتش بس به خاطر ورود نخست وزیر مصر به غزه خبر داده بودند این آتش بس نیم بند چند ساعت نیز دوام نیاورد.

به گزارش آسوشیتد پرس نیروی هوایی اسرائیل با یک توقف چند ساعته درروز جمعه مجدد به جنوب غزه حمله هوایی کرد. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، صبح جمعه گفته بود به دلیل دیدار هشام قندیل، نخست وزیر مصر ازنوار غزه، حملات هوایی را موقتا قطع می کند.

 از روز چهارشنبه تاکنون در اثر حملات اسرائیل به غزه از هوا و دریا، 22 فلسطینی به شهادت رسیده اند که در این میان، تعدادی کودکان و زنان باردار بودند. در همین حال مبارزین فلسطینی نیز همچنان به شلیک راکت به سرزمین های اشغالی ادامه داده اند که منجر به زخمی شدن عده ای از صهیونیست ها شده است. ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل سی هزار سرباز ذخیره صهیونیست را فراخوانده است و تانک های این رژیم در نزدیکی مرز غزه صف بسته اند.

هشدار نخست وزیر انگلیس

درهمین حال با افزایش احتمال ورود نیروهای زمینی اسرائیل به غزه ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی در مورد پیامدهای این حمله هشدار داد.
به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان هیگ همچنین خاطرنشان کرد دو طرف در این حملات مسئول هستند و باید برای خاتمه دادن به آن تلاش کنند.
هیگ افزود:« اسرائیل باید این مسئله را در نظر داشته باشد که در درگیری های قبلی وقتی به حملات زمینی متوسل می شد حمایت بین المللی و بخش اعظمی از همراهی جهان را با خود از دست می داد . »
وزیر امور خارجه انگلیس همچنین افزود: « این مسئله به اقدامات دو طرف بستگی دارد، نه یک طرف. »
هیگ و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پیش از این گفته اند حماس اولین مسئول این بحران فعلی به شمار می آید.
 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    46 42
    اسرائیل داره به خودش و اخرتش وسایل حلوا را فراهم میکنه
  • بدون نام LU ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    38 47
    لسطين تقصير كاره
    • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      26 27
      حماس تقصیر کاره!
  • جعفر IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    4 28
    این مساله باید با گفتگو حل بشه. وزیر خارجه باید بره به منطقه.
    • ایران IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      24 9
      با هوش!...اگر اسرائیل دنبال مذاکره بود که هیچ وقت با ارتش و قدرت نظامی فلسطین رو اشغال نمی کرد!!! مذاکره با کی و برای چی؟.. با کسی که نصف کشورت رو اشغال کرده از خونت پرتت کرده بیرون و با بمب اتمی و قوی ترین نیروی نظامی منطقه روت قفل کرده بعد میگه بیا مذاکره کنیم!! اگر فلسطینی بودی.........؟؟
  • اسرائيل نابود است. IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    28 11
    اسرائيل در حال نابودي و نفسهاي آخر است. انشاالله به زودي جنازه اين حيوان نجس را از فلسطين پاك مي كنند...
  • ساسان IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    20 10
    هیچ زمانی وقتی در رسانه ها می شنیدم که یک روز اسرائیل فرو می پاشه این حرفها رو باور نمی کردم یا بهتره بگم بهشون ایمان نداشتم ولی امروز قلبم می گه که یک روز فلسطین پیروز می شه . و بعضی ها گفتن که فلان طرف تقصیر کاره اصلا این حرفها معنی نداره که مقصر کیه مثلا اگه مشخصه بشه اسرائیل مقصر باهاش چی کار می کنند . این حق فلسطینی ها و حق مسلمانان هست که به کمک اون به صورت مستقیم و غیر مسقیم برند این یک جنگه و تا زمانی که فلسطین اشغال باشه هیچ راه حالی که بخواد در آخر کار به نفع اسرائیل و حامیانش باشه نخواهد داشت.
  • امیر EU ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    20 20
    وقتی ما همیشه میگیم که اسرائیل باید با خاک یکسان بشه چه انتظاری از اسرائیل می توانیم داشته باشیم 1!! ما باید یاد بگیریم که یهود هم برای خودش یک دینه و قابل احترامه !!! حداقل برای خودش محترم باشه!! ما چه کار با آنها داریم آخه!! یک زمانهایی اظهار نظرهای افراطی باعث ضرر و خسران به دیگر انسانها می شود که خدا را از این کار خوشش نمی آید!! در ضمن خوبی و بدی انسانها را خدا می داند و در قیامت به آن رسیدگی می کند!! یادمان نرود که پیغمبر ما هم موسی را به رسمیت می شناختند!!! جهانی در صلح و آرامش آرزوی قلبی ما ایرانیها و یا شاید همه مردم عادی جهان است! سیاستمداران را نمی دانم!!!!
    • بدون نام IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      10 4
      آقاي امير صهيونيسم با يهود متفاوت است اين را تحقيق كن و ببين خام خام هايي را كه مخالف صيهونيسم هستند. در ضمن خداوند شر بعضي از بندگان را به واسطه بعضي ديگر دفع مي كندو سياست بازي نيست.جهان در آرامش خواست همه اديان و ملتهاي دنياست كه انشاالله به زودي با ظهور مصلح جهاني اتفاق مي افتد.
    • بدون نام IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      9 1
      کاری به دیگران ندارم یعنی به نطر خود شما هم اسراییل با یهود یکی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا انقدر ساده ای یا دیگران رو نفهم فرض کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا اگه حال میکنی یکی هم جواب شما رو بده اون یه موضوع دیگه س!!!!!!!!!!!!!
    • محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      14 1
      حمله اسرائیل به غزه و کشتار مسلمونها چه ربطی به دین یهود و حضرت موسی داره؟
  • علی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    11 3
    معلوم نیست که خوانندگان ایت خبر گزاری مال چه قوم و دسته ای هستند! امیر فکر می کنه ما با یهودیت مشکل داریم در صورتی که برادران یهودی در ایران دارای نماینده هستند ما با تفکر صهیونیسم مشکل داریم که البته خود یهودیان هم با این تفکر مشکل دارن؛
  • حمید IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    1 0
    من نمیدون کی چیکارست.من فقط میدونم امریکا و همدستاش ۸ سال ایران و جووناشو به خاکو خون کشید.حالام داره با فلسطین همین کارو میکنه.