زلزله ای شدید شمال شرقی ژاپن را لرزاند. این زمین لرزه باعث سونامی یک متری در سواحل شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ رویترز در این باره نوشت: این زلزله 7.3 ریشتری در منطقه تخریب شده زلزله پیشین در فوکوشیما، اتفاق افتاد. تاکنون هیچ گزارشی از مرگ و میر و یا آسیب های جدی مخابره نشده است.

در پی وقوع این زمین لرزه درباره بروز سونامی در منطقه هشدار داده شد و گفته شد ارتفاع موجهای ناشی از این سونامی به دو متر خواهد رسید. کانون این زمین لرزه در بستر آبهای منطقه بوده است.

به دلیل این زمین لرزه، به هزاران نفر از ساکنین مناطق ساحلی هشدار سونامی داده شد تا آنجا را تخلیه کنند. مرکز لرزه نگاری ژاپن احتمال داده که زمین لرزه امروز در ˈ هونشو ˈ در سواحل شمال شرق این کشور باعث سونامی و شکل گیری امواجی بیش از دو متر شود. غیر از این همچنین پس لرزه ای به قدرت 6.2 ریشتر نیز همین منطقه را دوباره تکان داده است.

این منطقه دقیقا در استان میاگی قرار دارد که مارس 2011 زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی ناشی از آن، به کشته شدن حدود 20 هزار نفر و باعث بدترین بحران هسته ای در جهان در 25 سال گذشته شد. در جریان این زلزله نیروگاه هسته ای فوکوشیما داییچی نابود شد.

پس از زلزله امروز حرکت تمام قطارها در میاگی متوقف شده است. شدت زمینه لرزه به حدی بود که شهروندان بسیاری از مناطق ژاپن از جمله توکیو آن را احساس کردند.

همچنین اعلام شده پنج نفر تاکنون مجروح شدند. فرودگاه ناریتا در خارج از توکیو مدت کوتاهی فعالیت های خودش را متوقف کرد.

یوشیهیکو نودا، نخست وزیر مبارزات انتخاباتی خود را لغو کرده است. پس از این زلزله نرخ برابری ین در برابر دلار و یورو کاهش یافت.

مسئولان نیروگاه هسته ای ˈتوکیو الکتریک پاورˈ (Tepco) ژاپن اطمینان دادند، در زلزله نیرومند مناطق شمال شرقی این کشور، صدمه ای به تاسیسات هسته ای این شرکت وارد نشده است.

ژاپن یکی از زلزله خیز ترین کشورهای جهان است، حداقل پنج هر دقیقه یک لرزش رخ می دهد.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    0 0
    اقا بلد نیستند دیگه . دیدید تو زلزله بالای 7 درجه ریشتر 5 نفر مجروح شدند. این چه وضعیتی دارند . ما میگیم بدبخت هستند باور نمیکنید اینم سندش.