ایسنا نوشت:

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش هزینه‌های خدماتی در بنادر، سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری دولت در بندر شهید رجایی و بهره‌برداری از 16 موج‌شکن مردمی تا پایان سال جاری در هرمزگان خبر داد.

سیدعطاالله صدر - معاون وزیر راه و شهرسازی - در مراسم بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف بندر شهیدرجایی اظهار کرد: هنوز تعرفه‌ای افزایش نیافته و این امر متاسفانه به خاطر جلوگیری از افزایش غیر واقعی قیمت‌ها بوده است. اگر بخواهیم اقتصاد مدیریت شود باید اصول کار بر بازار حاکم و دولت نظارت داشته باشد و در شرایط لازم اقدام کند و این بدان معنی است که هر مصرف‌کننده باید هزنیه‌ای را پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه بندر رجایی باید شهر بندری شود، گفت: باید بتوان در زمانی که جهان در شرایط رکود اقتصادی است سرمایه‌گذاری‌هایی کلان و ویژه‌ در بخش بنادر و دریانوردی داشته باشیم تا از دیگر کشورهای منطقه عقب کنیم.

صدر اظهار کرد: در موقعیت کنونی که تمامی کشورهای منطقه به منظور افزایش و ارتقای بنادر خود سرمایه‌گذاری‌های بسیاری کرده‌اند نباید ما از پتانسیل‌های موجود در منطقه غافل بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان اراضی بندر شهید رجایی از 2400 هکتار به 4800 هکتار توسط دولت، بندر شهیدرجایی باید به شهر بندری تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این بندر تمامی نیازهای خود را از جمله هتل، خدمات و صنایع مختلف منطقه را می‌تواند به گونه‌ای پیش ببرد که به عنوان یک شهر بندری مطرح شود و تمامی نیازهای خود را برطرف سازد.

صدر یکی از عوامل پیشرفت بنادری چون شانگهای چین را در نزدیک بودن مراکز صنعتی به این بندر دانست و عنوان کرد: باید واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در نزدیکی بنادر باشد تا مواد خامی که وارد می‌شود به نقاط دیگر کشور برده نشود و بتوان ارزش افزوده کالاها را افزایش داد.

وی به منابع ثروت ملی کشور اشاره و اظهار کرد: ثروت ملی را نمی‌توان خورد و خرج کرد بلکه باید این ثرورت ابتدا به صندوق توسعه ملی داده شود و پس از صرف، سرمایه‌گذاری شود.

صدر با اشاره به فعالیت‌های دولت نهم و دهم به بخش‌های مختلف بندری در این استان اظهار کرد: در دولت نهم و دهم ظرفیت بنادر هرمزگان دو برابر شده و همچنین در بحث کانتینری ظرفیت‌ها به پنج به برابر رسیده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به روند مناسب سرمایه‌گذاری در بنادر استان هرمزگان افزود: دولت در بنادر هرمزگان سرمایه‌گذاری مناسبی را انجام داده که این میزان به 800 میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان دستاوردهای مهم در حوزه بنادر بیان کرد: پروژه‌های عمرانی و بندری در شهید رجایی طی سال‌های قبل توسط کشورهای خارجی انجام می‌شد که اکنون توسط پیمانکاران داخلی انجام می‌شوند.

 معاون وزیر راه وشهرسازی از بهره‌برداری 16 بندر چند منظوره تا پایان امسال در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این اقدام شایسته دولت در ساخت بنادر کوچک و مردمی توجه همه را جلب کرده و نتایج مطلوبی را به دنبال داشته که در همین راستا به زودی چند مورد دیگر از آنها به بهره‌برداری خواهند رسید.

صدر با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در جزایر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ساخت بنادر در جزایر هرمزگان نیز در این هشت سال دولت توسعه مناسبی داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: لارک که حتی تا قبل از دولت نهم فاقد اسکله بود که اکنون دارای اسکله مناسب است.

وی همچنین با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در بنادر جنوب کشور تصریح کرد: بندرلنگه نیز با طرح توسعه ظرفیتش دو برابر شده و حوضچه‌های این بندر نیز افزایش ظرفیت پنج برابری را داشته‌اند.

صدر با اشاره به اینکه بزرگترین ترمینال مسافری کشور در هرمزگان است اظهار کرد: وجود بندر مسافری شهیدباهنر و وجود دو کارخانه شناورسازی مدرن در استان هرمزگان که به ناوگان دریایی مسافری هرمزگان در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی شناور مدرن تحویل داده، از جمله اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل دریایی محسوب می‌شوند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =