ایسنا نوشت:

مرکز مبادلات ارزی دربیست و دوم آذرماه، تعداد58 فقره سفارش را جهت تخصیص ارز به ثبت رساند.
با محاسبه عملکرد روزهای پیشین، تعداد ثبت سفارش های پذیرفته شده در این مرکز به رقم 10175 فقره رسید.
همچنین متوسط تعداد ثبت سفارش های پذیرفته شده در مرکز از ابتدای فعالیت آن روزانه 165 فقره بود و بیشترین آن مربوط به روز 22مهرماه بود که 341 فقره ثبت سفارش صورت گرفت.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور یادآور شد: پس از اختصاص کد تخصیص ارز، مشتری 15 روز کاری فرصت دارد تا نسبت به تامین معادل ریالی ارز به نرخ مبادله‌ای اقدام کند تا اداره بین‌الملل بانک عامل نسبت به خرید ارز از اداره بین‌الملل بانک مرکزی اقدام کرده و وجوه ارزی را به عنوان بانک گشایش‌کننده به بانک کارگزار خارجی انتقال دهد.
صمدکریمی افزود: فرآیند خرید و فروش در مرکز مبادلات ارزی به گونه‌ای است که با توجه به نوع ارز، محل عرضه ، مقصد ارز و نرخ مبادله‌ای اعلامی از سوی بانک مرکزی در صورتی که مشتری تقاضای استفاده از ارز به نرخ مبادله‌ای را داشته باشد، بانک‌های عامل پس از کنترل اسناد و مدارک نسبت به دریافت کد تخصیص ارز و صدور گواهی ثبت آماری اقدام کرده و بانک مرکزی نسبت به اختصاص کد تخصیص ارز و صدور گواهی ثبت آماری اقدام می‌کند.
وی گفت: بدیهی است چنانچه به هر دلیل (انصراف فروشنده خارجی و یا خریدار داخلی) ارز فروخته شده جهت واردات کالا مورد استفاده قرار نگیرد، مبلغ ریالی دریافتی در روز فروش ارز به مشتری (وارد‌کننده) با هماهنگی بانک عامل با اداره بین‌الملل بانک مرکزی مسترد می‌شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =