واحدمرکزی خبر:

فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه روز جمعه گفت سامانه دفاع ضدموشکی جهانی آمریکا که قرار است در اروپا مستقر شود قادر به رهگیری موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه مستقر در بخش اروپایی این کشور خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، ژنرال سرگئی کاراکایف اعلام کرد «در این مرحله ، سامانه دفاع موشکی فعلی قابلیت های نیروهای هسته ای راهبردی روسیه را محدود نمی سازد. با این حال، بر اساس رویکرد مرحله به مرحله، آمریکا در مراحل بعدی قادر است موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه را رهگیری کند.»
این فرمانده نظامی روسیه گفت:« آنها به ما می گویند این طرح برای مقابله با تهدید موشکی ایران انجام می شود. با این حال، تنها روسیه چنین موشکهایی را در اختیار دارد.»
به گفته وی روسیه بر این باور است که دفاع موشکی در اروپا علیه روسیه مستقر شده است چرا که موشک های بالستیک قاره پیما و زیر دریاییهای مجهز به موشک های بالستیک روسیه پایه و اساس نیروهای راهبردی هسته ای این کشور را تشکیل می دهند.
وی افزود هیچ کشوری در اروپا وجود ندارد که موشک های بالستیک قاره پیما و زیر دریاییهای مجهز به موشک های بالستیک داشته باشد و به طور بالقوه هدف طرح موشکی آمریکا باشد.

4949



 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =