جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: متاسفانه به دلیل انتشار فیلم زورگیری در سایت ها ، مجرمان هم از این امر مطلع شده و فرار کردند و این باعث شد که عملیات دستگیری آنها با تاخیر انجام شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس‎‎‎‎‎‎ سردار احمدرضا رادان با اشاره به انتشار فیلم زورگیری 4 سارق خشن که تصاویر زور گیری آنها با سلاح سرد در شبکه های اجتماعی انتشار یافته بود، از دستگیری این سارقان خبر داد و اظهارداشت: انتشار و توزیع این فیلم در فضای مجازی و خبری و همچنین نگرانی حاصل از آن باعث شد تا این موضوع حتما مورد پیگیری و برخورد قرار گیرد.

سردار رادان با اشاره به اینکه برخورد با جرائم خشن جزء اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی است، عنوان داشت: پلیس پس از وقوع این حادثه به مجرمان نزدیک شده بود که زورگیران را دستگیر کند اما متاسفانه به دلیل انتشار فیلم در سایت ها و غیره، مجرمان هم از این امر مطلع شده و اقدام به فرار کردند و این باعث شد که عملیات دستگیری آنها با تاخیر انجام شود.

وی ادامه داد: این فیلم می توانست به پلیس و به واحد های مسئول کمک کند اما در حقیقت به مجرمان کمک کرد و باعث متواری شدن آنان و به زحمت انداختن پلیس برای دستگیری این افراد شد؛ اگر چه پلیس توانست ظرف مدت کوتاه و با بهره گیری از موضوعات فنی به سرعت مجرمان را به دام اندازد.

سردار رادان تاکید کرد: پلیس این موضوع را که گروهی باعث فرار این افراد شدند، پیگیری می کند.

وی ادامه داد:ما همواره اعلام کرده ایم که برای این دسته از موضوعات، سایت و باشگاه خبرنگاران پلیس را راه اندازی کرده ایم و مردم می توانند این گونه فیلم ها و مطالب را در اختیار این مراکز قرار بدهند تا نیروی انتظامی بتواند از اینگونه فیلم ها بهره اطلاعاتی و پلیسی ببرد.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص مصاحبه ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص برخورد با اشرار، گفت: بنده و سردار فرماندهی ناجا بعد از مصاحبه آیت الله لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه بسیار به وجد آمدیم زیرا زمانی که ایشان و دادستان محترم کل کشور در مورد مواد مخدر صنعتی مواضع قاطعانه ای گرفتند، و این امر موجب شد که وضعیت تولید و قاچاق مواد مخدر صنعتی تغییر کند و با برخورد های قاطعانه ای که انجام شد، نگرانی های مردم، پلیس و حتی دستگاه قضایی نسبت به این موضوع به شدت کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد:با توجه به اعمال مجازات های قاطعانه از سوی قوه قضائیه در خصوص موادمخدر صنعتی به کاهش شدید میزان تولید و قاچاق این مواد مخدر منجر گردید.

سردار رادان درباره برخورد با اراذل اوباش و سارقان زور گیر، گفت: معتقدیم که عزم قوه قضاییه در صورتیکه روان سازی شود و به سطح پایین هم بروز و ظهور پیدا کند، می تواند در کاهش شدید جرم و برخورد قاطعانه با اراذل اوباش و سارقان خشن و افراد زور گیر موثر واقع شود به گونه ای که نگرانی های مردم کاهش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:عزم پلیس را مانند دستگاه قضایی اعلام می کنیم و حتما ناجا برخورد های قاطع، به هنگام و بسیار سخت با اراذل اوباش و زورگیر ها دارد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =