نماینده مردم پیرانشهر گفت: باید بدانیم چرا آموزش و پرورش بودجه عمرانی خود را صرف ساخت استخر برای کارکنان خود در شهرهای بزرگ می کند و اما هنوز 200 هزار کلاس درس بخاری های غیراستاندارد و نفتی دارند.

 محمد حسین نجاتی: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز بر موضع خود مبنی بر استیضاح و تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش پس از حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه شین آباد پافشاری دارند، اما از طرف دیگر برخی نمایندگان مجلس می گویند، در حال حاضر استیضاح به صلاح کشور و آموزش و پرورش نیست.

در این رابطه رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره بحث های مطرح شده پیرامون صرف نظر مجلس از استیضاح حمیدرضا حاجی بابایی پس از حادثه آتش سوزی در مدرسه دخترانه شین آباد پیرانشهر در کافه خبر گفت: مجلس به دلیل سوء مدیریت وزارت آموزش و پرورش و خرج بودجه های  این وزارتخانه در موارد غیر ضروری دیگر باید تمامی اهرم های قانونی خود را به کار بگیرد تا حوادث این چنینی دوباره در مدارس کشور رخ ندهد.

او درباره طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش که تقدیم هیات رئیسه شده است و در هفته اول دی ماه سوال از حاجی بابایی در صحن مجلس برگزار می شود، گفت: برای طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش بیش از 13 امضا جمع آوری شده است وگزینه های دیگری نیز مد نظر داریم.

خضری با بیان اینکه یکی دیگر از طرح های مجلس برای جلوگیری از تکرار حوادث این چنینی طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش است، گفت: طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش اقدام موثر دیگر ماست تا بدانیم چرا آموزش و پرورش بودجه های عمرانی خود را صرف ساخت استخر برای کارکنان خود در شهرهای بزرگ می کند و هنوز بیش از 200 هزار کلاس درس دارای بخاری های غیر استاندارد و نفتی هستند.

نماینده پیرانشهر در مجلس در حالی از ارائه طرح تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش خبر می دهد که ناظران اجتماعی و برخی نمایندگان مجلس معتقدند، استیضاح حمید رضا حاجی بابایی با توجه به فرصت شش ماهه تا پایان عمر دولت دهم، بازدارندگی خاصی برای تکرار حوادثی مانند حادثه شین آباد نخواهد داشت.

اما از طرف دیگر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر آموزش و پرورش را جزء درخواست های حداقلی خود می دانند و برای اجرای آن هم قسم شده اند.

تیغ استیضاح نمایندگان مجلس درحالی دامن وزیر بزرگترین وزارت خانه دولت را گرفته است که از طرف دیگر سایر نمایندگان مجلس که در صدر آنها محمد رضا باهنر نایب ریس مجلس قرار دارد، معتقدند که استیضاح حاجی بابایی در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست و مشکلی در آموزش و پرورش را حل نمی کند. او تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش را پیشنهاد داده است. چیزی که نماینده مردم پیرانشهر می گوید امروز امضاهای این طرح هم جمع آوری و به رای گذاشته می شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    1 3
    اقای نماینده باید دید که معاون ومدیر ان مدرسه قادر به پیشگیری ودوراندیشی برای جلوگیری از این اتفاق بوده اند یانه واصلا کار مدیر ومعاون چیست وایا ان معلمی که هر روز میرقته سر ان کلاس درس ایا این خطر را درک نمیکرده بعد سراغ وزیر رفت .
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    1 0
    باعرض سلام وادب ازاینکه شما پیگیرهستید ممنونیم امابه نظرشمابهترنیست الان کاری انجام بدهندکه دیگر دچارهمچون مشکلاتی نشوند نماینده پیرانشهربیان کردند 200000 هزارمدرسه دیگرهست که از بخاری نفتی غیراستاندارد استفاده می کنند چرا؟ نبایدچندروزی مدارس راتعطیل کنندومعایب آن را برطرف کنند( برای آلودگی شهرتهران چندروز مدارس راتعطیل می کنند )تامادوباره شاهد اینچنین آسیب هایی که تاسالیان سال روی دختران معصوم ماباقی می گذاردنباشیم ولی آیا عذرخواهی وزیرآموزش وپرورش کافی است ؟ نه به خدا بایدجوابگوی این حوادث هولناگ باشد با تشکر