ایرنا خبر داد:

یک سرباز آمریکایی عامل قتل عام 16 نفر ازافراد غیرنظامی در افغانستان بر اساس حکم اولیه دادگاهی نظامی به اعدام محکوم شده است.
رابرت بیلز عضو ارتش آمریکا در افغانستان در 11 مارس سالجاری در یک اقدام برنامه ریزی شده به مردم دو روستا در جنوب افغانستان حمله کرد و گروهي از غیر نظامیان افغانی که بیشتر آنها کودکان و زنان بودند را به قتل رساند.

جنایت هولناک این سرباز آمریکایی موجب خشم و نفرت مردم و دولت افغانستان شد به گونه ای که افغان ها با راه اندازی تظاهرات های پی در پی خواستار اشد مجازات برای این نظامی آمریکایی شدند.

مردم افغانستان می گویند فقط بیلز را عامل این جنایات وحشیانه نمی دانند و معتقدند که نظامیان دیگری او را در این اقدام همراهی کرده اند، اما فرماندهان نظامی آمریکا در افغانستان مدعی هستند که رابرت بیلز به تنهایی دست به چنین اقدام وحشیانه زده است.

دادگاه نظامی در آمریکا ماه گذشته پرونده مذکور را مورد بررسی قرار داد و رابرت بیلز را به اتهام یورش به مردم دو روستا درجنوب افغانستان و کشتار 16 غیر نظامی محاکمه و با توجه به مستندات کافی مجرم شناخت..

قرار است پرونده بیلز در دادگاهی دیگر در واشنگتن مورد بررسی قرار گیرد و رای نهایی در خصوص این نظامی آمریکایی صادر شود.

یکی از بازرسان نظامی در دادگاه اولیه گفته است که بیلز می دانست دست به چه کاری می زند و اقدامات خود را به خوبی به یاد می آورد.

در طول سال های گذشته شمار زیادی از مردم غیر نظامی افغانستان به دست نظامیان آمریکایی به قتل رسیده اند.


1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =