فارس نوشت:

محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری در حاشیه مراسم تودیع و تقدیر از فاضل نظری رئیس سابق و معارفه محمد سرشار رئیس جدید حوزه هنری به سئوال خبرنگاران پاسخ گفت.

مؤمنی شریف در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر احکام جدید سایر مدیران در حوزه هنری و تغییر مدیریتش توضیح داد: «تغییر سایر مدیران شایعه‌ای بیش نیست.»

وی درباره این پرسش مبنی بر به اینکه شما دوست دارید از حوزه هنری بروید؟ گفت: «ما از حوزه نمی‌رویم اما اگر مسئولیت نداشته باشیم داستان و رمان می‌نویسیم.»

مؤمنی درباره نبود بودجه و روزهای پایانی سال و جشنواره‌های ادبی _ هنری گفت: «قطعاً این موضوع در برنامه‌ها بی‌تأثیر نبوده، اما حوزه هنری و کار در این حوزه ارزان، باکیفیت و سرعت بالا همواره تولید می‌شده و این از ویژگی‌های حوزه هنری است. این ویژگی سبب شده بیشتر کارها بر زمین نمانده و انجام شود؛ امیدوار هستم این شرایط به هیچ وجه پیش نیاید، زیرا باید گفت تمام کشور و سازمان‌ها در این شرایط قرار دارند، اما مسئولین باید تدابیری داشته باشند تا در این موارد در حوزه فرهنگ و هنر خصوصا هنر فشار زیادی وارد نشود. کل بودجه فرهنگی و هنری کشور مگر چه میزان است؟ کل بودجه فرهنگی کشور غیر از دو وزارتخانه آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش، به اندازه یک طرح عمرانی نیست.»

مؤمنی درباره مقابله حوزه هنری با فساد سینمایی که در متن سخنان رئیس تازه ورود حوزه هنری استان تهران (محمد سرشار) به آن اشاره شده بود، هم پاسخ داد: «این سئوال را از آقای سرشار بپرسید، ما امیدواریم امسال شاهد جشنواره فیلم فجر در شأن انقلاب اسلامی باشیم و فیلم‌هایمان به گونه‌ای باشد که در شأن مردم عزیز کشورمان بوده و نشان‌دهنده نجابت و فرهنگ بالای این مردم باشد.»

رئیس حوزه هنری در پاسخ به سئوالی درباره اکران فیلم‌ها در سینمای حوزه هنری همانند سینما آزادی پاسخ آن را به پس از جشنواره فجر موکول کرد و گفت: «آنچه که مشخص است این است که دوستان و وزیر ارشاد در حال پیگیری امور ماجرا هستند تا حل شود، از سوی ما مسئله‌ای نبوده، اما این وظیفه را داریم تا امکانات خود را در اختیار ایده و پیامی قرار دهیم که مورد تأیید انقلاب اسلامی است، چرا که ما یک ارگان انقلابی هستیم، این موضوع پذیرفته شده و مسئولان نظام جمهوری اسلامی از جمله وزیر ارشاد و قائم مقام ایشان در حال پیگیری است.»
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =