۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶

«ماهیت برزخ»، «آیات و روایات برزخ»، «ترسیمى از حیات برزخى»، «تجسم عمل»، «مکان برزخ» و «پرسش قبر» از مباحث این کتاب پرفروش به شمار مى رود.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «حیات پس از مرگ» با عنوان فرعی تحقیقی در حیات برزخی، تألیف علی محمد اسدی، از سوی انتشارات بوستان کتاب به چاپ سیزدهم رسید. ناشر در توضیح کتاب آورده است: «توجه به مباحث و موضوعات «حیات برزخى» اثرى بسیار شگرف در خودسازى معنوى انسان دارد و به طورى نیکو، بشارت و انذار، که از اهداف مهم رسالت پیامبران الهى است، را در دل‏ها زنده مى‏کند. کتاب «حیات پس از مرگ» با استناد به آیات، روایات و منابع معتبر دینى به بررسى «حیات برزخى» پرداخته است. «ژ

 

نویسنده در این کتاب طبق آنچه که از روایات اهل بیت(ع) استخراج کرده، دوران پس از مرگ انسان را تا روز قیامت، بررسی کرده است؛ همان که در اصطلاح حیات برزخی نامیده می شود. ویژگی خاص این کتاب، ترسیم همه جانبه حیات برزخی است؛ به طوری که از زوایای مختلف، چگونگی ورود انسان به برزخ، آغاز حسابرسی، بیم و امید ها و آنچه که معصومین از برزخ تصویر کرده اند، در این کتاب به تفصیل آمده است.

نویسنده در ابتدا پس از آن که معنا و مفهوم زندگی برزخی را از دیدگاه روایات سنجیده و آن را به تصویر کشیده، با بحثِ «در آستانه ورود»، چگونگی داخل شدن انسان به این معرکه را شرح می دهد و تا آغاز قیامت پابه پای انسان، او را همراهی می کند.
در مقدمه کتاب می خوانیم: «نگارنده این نوشتار به منظور مؤثرتر بودن مژده ها و بیم های «حیات برزخی» نسبت به دیگر مباحث جهان پس از مرگ، و به دلیل این که دوران آن به زودی فرا می رسد، نخستین منزلگاه، گذرگاه آخر و محل تصفیه گناهان است، آن را برگزیده است.»

کتاب در 10فصل تنظیم شده که «در آستانه ورود، برزخ چیست، برزخ در آیینه وحی، برزخ در آیینه عترت، ترسیمی از حیات برزخی، وادی برزخ، تجسم عمل، پرسش های برزخ، پاداش ها و کیفرها و در آستانه دوزخ» عناوین فصل های کتاب را تشکیل می دهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =