معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم نامه 4 جانبه به منظور فراهم آوردن شرایط تولید گوشت قرمز با اتکا به ظرفیت های تولیدی موجود در کشور خبرداد .

حسن رادمرد  در حاشيه كارگروه كنترل بازار با اشاره به اينكه اين تفاهم نامه بين معاونت بهبود توليدات دامي وزارت جهاد كشاورزي، ‌معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت،‌معدن تجارت، شركت پشتيباني امور دام و اتحاديه مركزي دامداران ايران منعقد شده است افزود: اين اقدام به منظور استفاده بهينه از همه ظرفيتهاي دامداريها و ظرفيتهاي خالي كه حدود 30 درصد را به خود اختصاص داده است صورت خواهد گرفت تا بتوان با توليد 100 درصدي از واردات گوشت قرمز به كشور بي نياز شويم .
به گزارش خبرآنلاین وي در ادامه به مفاد اين تفاهم نامه اشاره كرد و گفت: براين اساس مقرر شد تا ظرف مدت 6 تا 9 ماه ِآينده با استفاده از همه ظرفيتها و پتانسيلي كه در بخش دامپروري كشور موجود است بتوانيم حدود 60 هزار تن به توليد گوشت داخلي اضافه كرده و دام سنگين و سبك را براي عرضه در واحدهاي صنفي به بازار عرضه كنيم .
معاون وزير صنعت،‌معدن و تجارت از امضاي اين تفاهم نامه چهار جانبه به عنوان فصل نويني از همكاري هاي بين دستگاهي و تشكل هاي مردمي ياد كرد وابراز اميدواري كرد؛ در آينده نزديك شاهد خودكفايي در صنعت گوشت كشور باشيم.
همچنين مديرعامل اتحاديه دامداران كشور با اشاره به تعهدات خود در قبال امضاي اين تفاهم نامه افزود: در اين تفاهم نامه دو موضوع مورد توجه قرار گرفته است كه يكي بحث تامين نهاده هاست كه حدود 70 درصد از هزينه هاي دامدار را شامل مي‌شود و ديگري نيز بحث خريد تضميني است.
«سعيد سلطاني سروستاني» افزود: خوشبختانه در كارگروه كنترل بازار مصوب شد نهاده هاي دامي براي دام سبك به مدت 6ماه و براي دام سنگين به مدت 9 ماه تحويل دامدار شود.
وي ادامه داد: همچنين مقرر شد براي مدت زماني كه عمليات پروار بندي صورت مي گيرد پول از طريق شركت پشتياني امور دام گرفته شود.
سلطاني سروستاني در ادامه اظهاركرد: اين اقدامات از يك سو به استفاده بهينه از ظرفيتهاي خالي كمك خواهد كرد و از سوي ديگر موجب مي‌شود تا با برنامه ريزي دقيق، وزن لاشه ها از 17 كيلو گرم به 21 كيلو گرم كه متوسط جهاني است ارتقاء پيدا كند.
وي با اشاره به اينكه تمامي استانها آمادگي خود را براي توليد گوشت قرمز اعلام كرده اند ابراز اميدواري كرد؛ در صورت ادامه اين روند طي سال آينده بتوانيم به صادرات گوشت قرمز دست يابيم.
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام نيز با اشاره به تعهد شركت در قبال امضاي اين تفاهم نامه افزود: پشتياني از طرح به واسطه تامين نقدينگي دامدار براي استفاده 100 درصدي از ظرفيتهاي خالي صورت خواهد گرفت.
«مصيب محمديان شمالي» همچنين اظهار كرد: دراين زمينه سهم 70 درصدي كه مربوط به تامين نهاده ها شامل جو،‌ ذرت و سبوس است از طريق خود اتحاديه و با پشتياني شركت بازرگاني دولتي ايران تامين خواهيم كرد و در اين زمينه هم با تمام ظرفيت شركت در خدمت طرح هستيم تا هرچه زودتر شاهد خودكفايي كشور در حوزه توليدگوشت قرمز باشيم .
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =