مهر نوشت:

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون واردات موز ممنوعیتی ندارد، گفت: این واردات برای تامین نیاز شب عید مردم با ارز آزاد در حال انجام است و توافق با مباشران نیز برای ذخیره‌سازی حاصل شده است.

 

علی‌اکبر پورکاوه در خصوص تامین موز برای تنظیم بازار شب عید گفت: امسال با توجه به مسایل و مشکلات ارزی، دولت حمایتی از واردات موز به لحاظ تخصیص ارز انجام نخواهد داد و واردات موز با ارز آزاد انجام خواهد شد.
مدیرکل تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته مذاکرات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تامین‍‌کنندگان و واردکنندگان موز انجام و توافقات نیز در جلسات حاصل شده است.
وی تصریح کرد: ممنوعیت واردات برای موز وجود ندارد و واردات این کالا به کشور آزاد است، اما منبع تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان، اتاق مبادلات ارزی نیست و باید واردات با ارز آزاد انجام گیرد.
به گفته پورکاوه، نیاز به واردات موز برای تنظیم بازار شب عید 200 هزار تن است که با مذاکرات صورت گرفته با مباشران، بخش اعظمی از این نیاز تامین و ذخیره‌سازی شده است.
وی در خصوص قیمت موز برای مصرف‌کنندگان در ایام پایانی سال اظهار داشت: قیمت موز در هفته‌های پایانی سال و بر اساس توافقات صورت گرفته با مباشران تعیین می‌شود، اما به طور قطع قیمت متعادل خواهد بود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =