ایسنا نوشت:

در حالی که حدود شش سال از ادعای ناپدید شدن رابرت لوینسون مامور سابق اف بی‌آی در ایران می‌گذرد، خبرگزاری آسوشیتدپرس که پیشتر در گزارشی احتمال حضور او در ایران را با استناد به تصاویری ویدئویی رد کرده بود، این بار با استناد به همان تصاویر ویدیویی و عکس‌هایی که ادعا می‌کند همزمان با آن در اختیار خانواده‌ لوینسون قرار گرفته بود، این‌بار به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد لوینسون در ایران است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا کرد که دو سال پس از آن‌که انتشار تصویر ویدیویی و عکس‌های رابرت لوینسون باعث طرح این احتمال شد که او به دست تروریست‌ها افتاده است اکنون مقامات آمریکایی دولت ایران را در پس انتشار این تصاویر می‌بیند. این در حالی است که دولت ایران داشتن هرگونه اطلاعات درباره‌ی رابرت لوینسون را تکذیب کرده است.
عکس‌هایی که آسوشیتدپرس منتشر کرده و مدعی است مربوط به رابرت لوینسون است و خانواده‌اش در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند، لوینسون را با موی بلند و نامرتب خاکستری رنگ و ریش بلند و نامرتب نشان می‌دهد.
بنابراین گزارش این عکس‌ها را خانواده لوینسون اواخر سال 2010 دریافت کرده‌اند و تصایر ویدیویی که از وی منتشر شده بود نیز مربوط به اوایل سال 2011 است.
آسوشیتدپرس افزود که هیلاری کلنیتون، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به تکذیب‌های ایران و در بحبوحه‌ی گفت و گوهای سری با دولت ایران در مارس 2011 در بیانیه‌ای اعلام کرد که لوینسون جایی در آسیای جنوبی نگهداری می‌شود. این طور برداشت می‌شد که ممکن است لوینسون در دست گروهی تروریستی یا سازمانی جنایی در پاکستان یا افغانستان باشد. و این بیانیه نشان دهنده حسن نیت در برابر ایران بود که آمریکا امیدوار بود باعث شود تهران به بازگشت او کمک کند اما اتفاقی نیفتاد.
به ادعای این گزارش، اکنون که دو سال از آن زمان می‌گذرد برخی مقامات آمریکایی دست اندرکار این پرونده اتفاق نظر دارند که با وجود انکار ایران، تقریبا این یقین وجود دارد که سرویس اطلاعاتی ایران در پشت انتشار تصویر ویدیویی 54 ثانیه‌ای و پنج عکس منتشر شده از او که به صورت ناشناس برای خانواده‌اش ایمیل شده، قرار دارد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =