اپیزود اول:

جان مک آفی متولد 1945 یا 1946 در جایی در انگلیس(لینک) و بزرگ شده در سالم ویرجینیا   لیسانس ریاضیات گرفت و برنامه نویس در ناسا شد. در دهه 1980 برای کمپانی لاکهید مارتین کار می کرد و مامور شد تا ویروس Pakistani Brain    را آنالیز کند و از همانجا در کار ضد ویروس افتاد و به ذهن اش رسید که کمپانی ضد ویرس تاسیس کند و 1987 این کار را کرد. مک آفی اولین ضد ویروس تجاری شد.  مک آفی مدیر زون لبز شد و فایروال ساخت و بعد چک پوینت فایروال (کمپانی اسرائیلی-امریکایی) در سال 2003 آنرا خرید. سال 2010 کمپانی QuorumEx  را در کشور بلیز  تاسیس کرد و به ساخت آنتی بیوتیک اقدام کرد.
 
اپیزود دوم:
مک آفی، معلم یوگا و مولف چندین کتاب در این زمینه در خانه اش توسط واحد ضد مواد مخدر پلیس بلیز ظاهرا بدلیل کارخانه غیر قانونی تولید دارو و حمل سلاح بدون لایسنس مورد هجوم واقع شد. (این واحد در سال 2010 توسط دین بارو نخست وزیر بلیز علیه افزایش مواد مخدر در کشور تاسیس شد.)  بدون اتهام قانونی آزاد شد و در 12 نوامبر 2012 یک روز بعد از کشته شدن همسایه تبعیدی امریکایی اش - گریگوری ویانت فال- در جزیره امبرگریس کای (بزرگترین جزیره بلیز) تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و فرار کرد. مک آفی گفت همیشه بیم این را داشته که پلیس بلیز همسایه اش را کشته و او را تحت تعقیب قرار دهد. بلافاصله دین بارو نخست وزیر گفت مک آفی از بیماری شدید پارانوئید رنج می برد و و روان گسیخت و بدبین است. مک آفی به نیکاراگوئه فرار کرد و تقاضای پناهندگی سیاسی اش رد شد و پلیس نیکاراگوئه او را به اتهام ورود غیر قانونی بازداشت کرد. تقاضای پناهندگی اش رد شد خود را به مریضی زد و در بیمارستان بستری شد تا وقت خریده تا پرونده پناهندگی اش مورد تجدید نظر قرار گیرد. سرانجام در 12 دسامبر بعد به امریکا فرستاده و سر از میامی درآورد. حالا در ابتدای سال 2013  در غرب میانه با کلاه کابوی مطلبی را در وبلاگ خود منتشر کرده که تعجب همگان را بر انگیخته است.
 
اپیزود سه:
مک آفی: 75 لپ تاپ ایسر خریدم. آنها را به بد افزار Keystroke logging software مجهز کردم و هر نوع فعالیت کامپیوتری را به من گزارش می داد. همچنین با استخدام دو نفر در مخابرات سیستم ها را طوری تنظیم کردم که هر نوع شنود را روی خط تلفن خودم بشنوم. دوربین و صدای لپتاپ ها را می توانستم از راه دور روشن و خاموش کرده و همه چیز را ببینیم و بشنوم. افراد مختلف از مقامات سیاسی، افسران پلیس، اعضای کابینه، دوستان زن مردان مشهور و دوستان مرد زنان مشهور را انتخاب کرده و بعنوان SPAYMASTER تمامی فعالیت آنها را زیر نظر گرفتم. 4 نفر را به استخدام خود در آورده و ایمیل ها، فیس بوک و پیام های خصوصی آنها را مانیتور کرده و به من گزارش می دادند وبعد بسیاری از آنها که غیر ضروری بود پاک می شدند.همه چیز بدقت هدایت می شد و رد پایی نمی ماند. از طریق 23 زن و 6 مرد به روش social engineering یا مهندسی اجتماعی از افراد معروف و برگزیده اطلاعات جمع می کردیم. یکی از آنها ماموردوجانبه شده بود (مارسیا) و نزدیک بود مرا بکشد!
من تمام حکومت و فساد درون آنرا مانیتور می کردم . منابع اطلاعاتی خود را افزایش دادم و دو نفر را در نیکاراگوئه داشتم که با کمپ های حزب الله در آنجا ارتباط داشتند از شبکه ترافیک انسانی حزب الله به درون مکزیک و امریکا مطلع شدم و همچنین با سه نفر در مکزیک که با کارتل مواد مخدر زتا ارتباط داشتند و بعدا اطلاعات حساس در مورد این 5 نفر را منتشر خواهم کرد.
 
 
اپیزود چهارم:
دو سال بعد از اقامت مک آفی در بلیز وی با منابع روس و نیز سایت bluelight روسیه تماس برقرار کرده و در مورد مواد مخدر MDPV  به بحث و تبادل نظر می پردازد.( MDPV  شبیه  محرک روانگردان نمک حمام  است که تاثیرات آن شبیه آمفتامین و کوکائین است) و بعد به طور تصادفی (مک آفی مدعی است) آنرا استنشاق کرده و باعث می شود تا 4 روز نخوابیده و مشکلات شدید روحی پیدا کند. (توهم بینایی و شنوایی و پارانویا شدن با این مخدر) و مک آفی افزایش تمایلات شهوانی خود را با این دارو توجیه می کند!
مک آفی در لابراتوار خود حدود 22 کیلو MDPV می سازد و بعد مدعی می شود که همه اینها در حد یک شوخی بوده تا مصرف کنندگان فرق بین ماده مخدر خوب و بد را تشخیص دهند.
 
 
اپیزود پنجم:
کابوی 67 ساله داستان ما برای زیاد کردن پیاز داغ ماجراجویی هایش گفته بین حکومت بلیز و حزب الله ارتباط غیر مستقیم بوده و گفته کشور بلیز  بزرگترین ترافیکر اعضای حزب الله به امریکا است. مک آفی گفته فردی در اداره گذرنامه بلیز به وی گفته 11 مرد عرب تازه ورود پاسپورت و هویت جدید گرفته اند (و بعد گفته آنها از افغانستان و اردن و عربستان سعودی بوده اند؛ در حالی که نمی داند افغانی ها عربی حرف نمی زنند!!)
مک آفی از ارتباط مستقیم حزب الله با کارتل زتا در مکزیک نیز سخن رانده است و اینکه امریکا خواب است و حزب الله و زتا به داخل امریکا انسان و مواد مخدر قاچاق می کنند(می داند که دولت امریکا و مکزیک به کارتل های مواد مخدر مکزیک حساس بوده و با این سخنان باعث تحریک امریکا علیه قاچاقچیان و ایجاد ترحم به سود خود مک آفی می شود)
کارکتر روان پریشانه و دروغ ساز مک آفی 67 ساله با انتشار جدید ترین پست اش ، عموم را گیج کرده؛ اما آنهایی که در بطن امور هستند از پشت پرده ماجرا خبر دارند.
اما کارشناسان امنیتی خیلی مطمئن نیستند که مک آفی راست می گوید و ممکن است وی برای سرگرمی، داستان خیالی خود را ریسیده است. گراهام کلولی مدیر ارشد در ضد ویروس سوفوز ضمن تاکید بر این موضوع در وبلاگش در این باره می گوید: باور کردن داستان تمام رنگی مک آفی سخت است.
 
و مک آفی در انتهای پست جدیدش در وبلاگش می گوید : هر کس که مر از نزدیک می شناسد، می داند که من مواد مخدر استفاده نمی کنم!! (و کشت گیاه کشنده رایسین برای تهیه مواد مخدر جدید و کارخانه تولید داروی مک آفی بماند!)
و این داستان ادامه دارد چرا که باید منتظر حرفهای بعدی مک آفی باشیم. آیا او خالی بند ترین مرد دنیای آی تی است یا بزرگترین هکر-جاسوس دنیا؟
(کمپانی ضد ویروس مک آفی جزیی از اینتل شده است)
 
 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    16 2
    با پیوستن مک افی به اینتل چگونه می توان اینتل رو تحریم کرد؟ دوستان ایده بدن. مثلا خاموش کردن کامپیوترهامون
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    6 2
    پس مک افی یه پا فضا نورد (باسیگاری )البته شاید تنها فضانوردیام باشه که تو ناساها بوده
  • بدون نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    6 0
    بعد أون وقت واسه چي بيشتر وزارت خونه هاي ما مك أفي آنتي ويروس استفاده مي كند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    7 1
    بنده خدا پیر شده قاطی کرده . جدی نگیرید . الان هم با شرکت مکافی هیچ رابطه ای نداره . بعضی شرکتها با این کارها سعی دارن به شرکت مکافی ضربه بزنن . آدم کشته با مواد درست کرده ولی مثل روسها با سوزوندن لایسنس و یا فروش لایسنس 200 روزه بجای لایسنس 365 روزه سر مشتری هاش و نمایندهاش رو که کلاه نگذاشته . درسته ؟