ایرنا نوشت:

 خانواده های 9 شهروند لبنانی ربوده شده توسط مخالفان نظام سوریه، مقابل سفارت قطر در بیروت دست به تجمعی اعتراض آمیز زده و خواستار اخراج سفیر این کشور شدند.
این تجمع ساعت هفت و نیم صبح روز پنجشنبه و پیش از باز شدن این سفارتخانه آغاز شد و هدف تجمع کنندگان، ممانعت از ورود کارکنان سفارت قطر به محل کارشان بود.

سخنگوی تجمع کنندگان با ابراز خرسندی از آزادی 48 زائر ایرانی به خبرنگار ایرنا گفت: ما از دولت و ملت ایران که در روزهای سخت اشغال کشورمان در کنار ما قرار داشتند، می خواهیم که برای آزادی شیعیان لبنانی نیز تلاش کنند.

تجمع کنندگان که پرچم های لبنان و تعدادی دست نوشته به همراه داشتند، از سفارت قطر خواستند که با اعمال فشار بر عناصر تروریست مخالف نظام سوریه، زمینه آزادی عزیزانشان را فراهم کند چراکه آنها تنها زائر بوده و هیچ‌گونه اقدام دیگری انجام نداده اند.

ˈحیات عوالیˈ نماینده خانواده های شرکت کننده در این تظاهرات در جمع خبرنگاران گفت: سفیر قطر در لبنان عنصری نامطلوب بوده و ما این کشور را به همراه ترکیه محور شر و حامی تروریست در منطقه می دانیم.

این اقدام خانواده های لبنانی پس از پایان یافتن مهلتی انجام شده که ˈمروان شربلˈ وزیر کشور لبنان از آنها به منظور پیگیری این پرونده طلب کرده بود.

تجمع کنندگان همچنین خواستار ورود به سفارت قطر در بیروت شدند که نیروهای امنیتی و محافظان این سفارتخانه مانع از این امر شدند.

تعداد 11 نفر از زائران لبنانی که در مسیر بازگشت زمینی از زیارت امام رضا (ع) بودند، در نزدیکی شهر حلب سوریه، توسط مخالفان نظام این کشور ربوده شدند و تا کنون تنها دو نفر از آنها آزاد شده اند.

ربایندگان در ابتدا عذر خواهی ˈسیدحسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان را به دلیل حمایت از نظام سوریه، شرط آزادی این شهروندان لبنانی اعلام کردند که البته خانواده های این افراد با صدور بیانیه ای حمایت خود را از دبیر کل حزب الله اعلام کردند.

برخی منابع خبری پیش بینی کردند که با آزادی 48 ربوده شده ایرانی که روز گذشته صورت پذیرفت، پرونده این شهروندان لبنانی نیز به زودی با آزادی آنها ختم شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    7 4
    خود گروگانهای ایرانی توسط وساطت ترکیه و قطر آزاد شدند حالا این عده لبنانی چه توقعاتی از ایران دارند!؟
    • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
      0 0
      منفی دادم.خدا را شکر که کشورما آدمهایی مثل شما زیادنداره وگرنه واویلا می شدیم.