این روزها، خبرهای ضدو نقیضی از وضعیت تحصیلات اسفندیار رحیم مشائی در محافل و رسانه ها مطرح است و هر یک ، سمت و سوئی هدفمند به خود دارد! برخلاف اطلاعات و گزارشات برخی از رسانه ها، مشائی به مانند یک دانشجوی عادی، صرفنظر از موقعیت سیاسی و جایگاه اجتماعی خویش در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور می باشد....

سایت الف در مطلب شماره  175362 مورخ 18/10/1391 به نقل از یک مقام مسئول در آموزش عالی کشور در مصاحبه با مهر، ضمن تشریح آخرین وضعیت بازنشستگی میر حسین موسوی، از کان لم یکن کردنِ ادامه تحصیل  اسنفندیار رحیم مشایی مشایی در دانشگاه تربیت مدرس یاد کرد. وی  در خصوص برخی اخبار درباره ادامه تحصیل مشایی در دوره مجازی کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل، اظهار داشت: " دانشگاه تربیت مدرس در فروردین امسال به پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرده بود باید طی زمانهای اعلام شده نسبت به ارائه مدارک تحصیلی خود اقدام کنند، در غیراینصورت ادامه تحصیلشان کان لم یکن خواهد شد.به گفته این منبع آگاه، مشایی در تاریخ مقرر مدارک خود را تحویل نداد بنابراین طبق قانون، ادامه تحصیلش کان لم یکن شد".http://khabarfarsi.com/ext/4225238)).
این در حالی است بنا به اظهار روزنامه مشرق و طبق تبصره پنج و شش «اطلاعیه دانشگاه تربیت مدرس در مورد نتایج نهایی آزمون ورودی کارشناسی ارشد مجازی نیم سال دوم سال 90-1389» که روی سایت دانشگاه تربیت مدرس قابل دسترسی است، رییس دفتر رییس جمهور شرایط لازم را برای تحصیل در این دانشگاه ندارد. در تبصره پنج این اساسنامه آمده است: برای پذیرش در کلیه رشته های حقوق فقط داوطلبان دارای مدرک کارشناسی در کلیه رشته های حقوق (شامل رشته های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، الهیات گرایش فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق و علوم قضایی) مجاز هستند. این در حالی است که اسفندیار رحیم مشایی دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی اصفهان است و علاوه بر اینکه، دارای مدرک تحصیلی مرتبط با حقوق نیست، در زیر گروه علوم انسانی نیز نیست. اسفندیار رحیم مشایی از 17فروردین با ثبت نام در دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس دانشجوی این دانشگاه شد. این خبر در تعارض آشکار با گزارش منتشره در سایت الف به ترتیب مزبور می باشد.بااین حال حواشی ثبت نام او در دانشگاه تربیت مدرس، مسوولان این دانشگاه را مجبور به تایید حضور مشایی در روز آزمون و مراحل ثبت او کرد، به طوری که پیش از این- علی معینی، مسوول روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به حضور مشایی در این آزمون اظهار کرده بود: رییس دفتر رییس جمهور در آزمون مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در رشته حقوق بین الملل ثبتنام کرده و در آزمون فوق شرکت داشته است و همانند سایر متقاضیان تا آخرین لحظه در جلسه آزمون حضور داشت. او همچنین، اعلام کرده بود: ما نسبت به این موضوع حساسیت داشتیم، بنابراین پیگیری های لازم را انجام دادیم و مشایی از ابتدای جلسه آزمون حضور پیدا کرد و تا آخرین لحظه نیز در جلسه حضور داشت. رییس دفتر رییس جمهور در این آزمون نمره لازم را کسب کرده و در رشته حقوق بین الملل در دوره کارشناسی ارشد قبول شده است و قرار است به عنوان دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس به تحصیل بپردازد.
    از طرف دیگر، ادامه تحصیل ناکام رییس دفتر رییس جمهور در دانشگاه بین المللی چابهار حواشی خاص خود را داشت.چرا که پس از مصاحبه یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی چابهار درباره مشاهده اسفندیار رحیم مشایی در این دانشگاه، رییس دانشگاه چابهار اقدام به تکذیب تحصیل او پرداخت. مهدی شادنوش، رییس دانشگاه بین المللی چابهار در گفت وگو ی خویش با مشرق، ضمن تکذیب مجدد این موضوع گفت: بنده عرض کردم تحت هیچ شرایطی ایشان دانشجوی ما نیستند و به عنوان مدیر خادم و کوچک کشور قول می دهم در دانشگاه چابهار فارغ التحصیلی به نام مشایی نخواهیم داشت.! اسفندیار رحیم مشایی پای در دانشگاهی می گذارد که به تعبیری دانشگاه مورد علاقه سیاسیون و دولتمردان بوده است.(http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2269240).
گزارش خبرنگار مشرق، در پی انتشار سند تحصیل اسفندیار رحیم مشایی در دانشگاه بین المللی چابهار، همزمان با اشتغال به حدود 20 شغل دولتی، فشار دولت و دفتر محمود احمدی نژاد بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان این دانشگاه برای تکذیب فوری این خبر تشدید شد. گزارش های دریافتی خبرنگار مشرق از این دانشگاه، حاکی است؛ این فشارها به حدی افزایش یافته که موجب سلب امنیت و آرامش کارکنان خدوم این دانشگاه شده است و طی هفته گذشته، تمامی کارکنان این دانشگاه به نحوی با مسائلی مانند احضار، بازجویی و سؤال و جواب مواجه بوده اند.
گفته می شود کارکنان واحد انفورماتیک و مسئولان سایت دانشگاه نیز به علت نمایش اطلاعات دانشجویی مسئول دفتر رئیس جمهور در کنار دیگر دانشجویان، تحت فشار قرار گرفته و مجبور شده اند تمامی اطلاعات استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه را که تا پیش از این در معرض دید عموم بود، پنهان کرده و تنها اجازه ورود به افرادی را بدهند که اقدام به اخذ رمز عبور ویژه کرده اند.پس از انتشار خبر مشرق، دفتر رئیس جمهور و مسئولان دانشگاه چابهار در اقدامی عجیب تر، به جای پذیرش موضوع و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه، هر گونه ارتباطی بین مشایی و این دانشگاه را تکذیب کردند.محمدحسن صالحی مرام، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر محمود احمدی نژاد با بیان این ادعا که مشایی در هیچ دانشگاهی مشغول به تحصیل نیست، گفت؛ آقای مشایی در هیچ دانشگاهی ثبت نام نکرده و دانشجو نیست! وی ادامه داد: این گونه نیست که مشایی در حال حاضر دانشجوی دانشگاهی باشد و شماره دانشجویی داشته باشد!
مهدی شادنوش، رئیس دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار نیز که زیر نظر مشایی به عنوان مسئول عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبرنگاری با وی تماس برقرار کرد تا صحت و سقم این خبر را از نظر وی جویا شود که شادنوش در پاسخ، این خبر را " کذب محض" خواند و گفت که اسفندیار رحیم‌مشایی به هیچ وجه در دانشگاه بین‌المللی چابهار تحصیل نمی‌کند.اما به رغم افشای مدارک و مستندات تحصیل مشایی در این دانشگاه از جمله شماره پرونده و شماره دانشجویی وی، امروز در تحولی دیگر، شادنوش بار دیگر، واقعیتی را که صدها استاد، دانشجو و کارمند این دانشگاه، درجریان آن بوده اند، دروغ خواند و در گفتگو با یک خبرگزاری قاطعانه تأکید کرد: «عرض کردم که این مسئله کذب محض است و هیچ‌گونه واقعیتی ندارد و ادامه دادن این داستان به جز اینکه در اذهان جوانان کشور ناامیدی و یأس ایجاد می‌کند، چیز دیگری ندارد.» وی بار دیگر بر "کذب بودن تحصیل مشایی در این دانشگاه" تأکید کرد و گفت: «همه سعی‌‌ من این است که خلاف واقع به مردم گزارش ندهیم.»
رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار در ادامه با بیان اینکه سؤال شما این است که رئیس دفتر رئیس جمهور دانشجوی این دانشگاه است یا خیر، خاطرنشان کرد: «بنده عرض کردم که تحت هیچ شرایطی ایشان دانشجوی ما نیستند دانشجو باید پرونده‌ای در دانشگاه داشته باشد که هیچ کدام از اینها در دانشگاه ما نیست و هیچ سابقه‌ای از ایشان به عنوان دانشجو در دانشگاه چابهار نیست.»(http://www.basiratbad.blogfa.com/post-569.aspx). شما خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل...؟!
وضعیت فعلی تحصیلات تکمیلی اسفندیار رحیم مشائی :
اسفندیار رحیم مشائی برخلاف اعلان مقام مسئول مزبور، در پائیز سال گذشته در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور که در خیابان برزیل در مجاورت میدان ونک تهران برگزار گردید به سان یک داوطلب شرکت کرد و ضمن پذیرش در رشته روابط بین الملل در آن دانشگاه  نیز در حال تحصیل است. این روزها نیزمشاعی همراه با سایر دانشجویان دیگر در جلسات آزمون پایان ترم جاری کارشناسی ارشد خویش و در شرایط کاملاً برابر با دیگر دانشجویان به مانند ترم قبل شرکت کرده و امتحانات خویش را پشت سر می گذارند. برای احراز واقع، خواهید توانست ایشان را در جلسات آزمون پایان ترم نیمسال جاری در خیابان استاد نجات اللهی ، بعد از سپند، ساختمان دانشگاه پیام نور، واحد تهران جنوب شخصاً ملاحظه فرمائید که با حضور و غیاب و ثبت حضور وی در آزمون در آن شرکت می نماید.
گرچه، برابر ضوابط، نظر به رشته غیر مرتبط قبلی وی با رشته جدید کارشناسی ارشد ایشان- ضرورت گذراندن پیشنیاز برخی از دروس رشته اخیر الزامی است و همین مهم، سبب آماده نشدن احتمالی مدرک کارشناسی ارشد وی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، به زعم بسیاری تلقی می گردد و وی با وجود واحدهای پیش نیاز و تحصیل در ترم دوم دانشگاهی نیازمند زمان بیشتری برای وصول مدرک مزبور خواهد بود- اما، حضور مستمر ایشان در امتحانات ورودی دانشگاه- امتحانات پایان ترم هر نیمسال- احراز حضور و ثبت و امضای لیست حضور و غیاب دانشجویان شرکت کننده در امتحانات- صدور کارت دانشجویی و ورود به جلسه و دادن امتحانات به مانند سایر دانشجویان، صرفنظر از نتایج آن- برخلاف اخبار برخی از رسانه ها قابل تعمق و تامل است.
این نوشته در مقام تائید یا رد نقش و جایگاه سیاسی مشائی و دفاع یا نقد از عملکرد وی نیست، صرفاً- هدف بر تصحیح گزارش سایت الف و مقام مسئول معرفی نشده آموزش عالی کشور و نیز تدقیق واقعیت موصوف بوده که ممکن است سبب برداشت درست خوانندگان و قضاوت مناسب و واقعی آنان در زمان حاضر یا آینده گردد. به زعم اینجانب، اقدام آقای مشائی از حیث شرکت عادی در آزمون ها و جلسات  امتحانات و تعدیل مواضع سیاسی و جایگاه قانونی خویش در حد سایر دانشجویان شرکت کننده و نیز احترام به موازین حقوقی و قانونی نظام آموزش و عالی و فرهنگ کشور، به ترتیب مزبور، قابل تامل و تعمق است. شاید این رویه، درسی برای سایر مسئولان مربوطه و پرهیز از مدرک گرایی های غیر واقعی به مانند گذشته و احتمالاً، آینده باشد.
کد خبر 269881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    19 5
    چه فرقی می کند از مدرک بالا هم اوضای نابسامان درآمد مگر حداقل مدرک تحصیلی نمایندگان لیسانس با فوق لیسانس نیست . رد صلاحیت وجود دارد انسان های شایشته پا پس می کشند . اگر می توانید در انتخابات رد صلاحیت نکنید مدرک تحصیلی را به مردم واگذار کنید
    • زمانی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      10 4
      موضوع مدرک تحصیلی و رد صلاحیت دو مقوله جدا از هم بوده و قابل بررسی جداگانه است.مردم نیز برابر قانون مجازند که مطالبات قانونی خویش را در راستای قانون اساسی و دیگر حقوق مربوطه پی گیرند. شایستگی انسان ها نیز صرفا به داشتن مدرک یا دخالت محتوم در سیاست نیست! اگر هر یک از ما با اندیشه درست و رفتار درست خویش نسبت به هم و جامعه توجه نمائیم ، می توان انتظار حرکتی خود جوش در تغییر و تحول فرهنگ و نظامات مختلف را داشت. ارزیابی مدرک تحصیلی هم برابر قانون با مردم نیست. ولی همواره باید شان و جایگاه و حقوق مردم از سوی کلیه مراجع و مسئولان ذیربط به هر شکل و نوعی حفظ شده و محترم شمرده شود. موفق باشید
    • زمانی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      7 5
      موضوع مدرک تحصیلی و رد صلاحیت دو مقوله جدا از هم بوده و قابل بررسی جداگانه است.مردم نیز برابر قانون مجازند که مطالبات قانونی خویش را در راستای قانون اساسی و دیگر حقوق مربوطه پی گیرند. شایستگی انسان ها نیز صرفا به داشتن مدرک یا دخالت محتوم در سیاست نیست! اگر هر یک از ما با اندیشه درست و رفتار درست خویش نسبت به هم و جامعه توجه نمائیم ، می توان انتظار حرکتی خود جوش در تغییر و تحول فرهنگ و نظامات مختلف را داشت. ارزیابی مدرک تحصیلی هم برابر قانون با مردم نیست. ولی همواره باید شان و جایگاه و حقوق مردم از سوی کلیه مراجع و مسئولان ذیربط به هر شکل و نوعی حفظ شده و محترم شمرده شود. موفق باشید
  • بدون نام IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    22 1
    یه خرده دیگه فونت رو بزرگ میکردی شاید چند نفر میخوندنش
    • زمانی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      15 1
      انتقاد شما نسبت به فونت متن درست و منطقی بوده، ضمن سپاس- اصلاح گردید.
  • مصطفی ترک همدانی IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    21 2
    جناب فرهنگ ! عنایت دارید که تلاش دولت نیز بر همین پایه بنا گردیده: خاکی باش و خدمتگذار... با مردم آزمون دادن هم می تونه بعدها خیلی کاربرد داشته باشه...
    • زمانی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      13 2
      منویات و نیات هر شخصی متوجه خود اوست و خداوند بر افکار و اعمال هر کسی ناظر است: الاعمال بالنیات. شاید این یک برنامه میان مدت یا بلند مدت ایشان باشد؟. موضوع نفی آن نیست، اما صرفاً بیان وضعیت جاری تحصیلی وی در برابر گزارشات متناقض منتشره بوده است که بعضا، به ناصواب، از سوی برخی از خوانندگان محترم قضاوت شده است.?! با این وجود، نظر هر شخصی محترم و قابل احترام خواهد بود.
    • 4168 IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
      9 1
      آقای مصطفی ترک همدانی این جناب فرهنگ رو هضم نکردم؟!!!! گوشه بود؟ کنایه بود؟ به کی بود؟ اسفندیار؟ زمانی؟
    • همدانی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
      6 2
      دوست عزیز 4168 ! خطاب حقیر به جناب نویسنده بود (ایشان در نوشته هایشان به جناب آقای فرهنگ شناخته می شوند). اما مقصودم همانست که جناب زمانی (فرهنگ) فرمودند. کنایتی بیش نبود آنهم از شعارهای روز اول دولت . خدمتگزار و خاکی بودن را از مرحوم ابوترابی (خدابیامرز) به عاریت گرفتند واین شدند که می بینید. پاینده باشید
  • ماهان IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    15 3
    به نظرم بعضی اشخاص اصلا در حدی نیستند که بقیه ازشون درس عبرت بگیرن، به خصوص توی زمینه احترام به قوانین!!! (خبر آنلاین اسم نبردم، مثال هم نزدم، لطفا منتشر کن)
    • زمانی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      7 5
      خواننده محترم، به باور اینجانب انسانها،حق انتقاد نسبت به یکدیگر را دارند، اما حق بی احترامی نسبت به هم را ندارند؟!نوع ادبیات شما متاسفانه، وَهن آمیز است!. اگر اندکی با دقت، مطلب حاضر را مطالعه می فرمودید، اینجانب بیان داشتم در مقام تائید یا رد عملکرد آقای مشائی نبوده و نوشتار حاضر، صرفاً توصیف واقعیتی است نسبت به ادامه تحصیل ایشان در برابر گزاارشات متعارض و متناقض بسیاری از مسئولان وزرات علوم و برخی از رسانه ها که چند نمونه از آنها نیز ارائه شده است. هر شخصی اعم از مسئول یا فرد عادی، برابر قانون و اخلاق، محترم بوده و باید با ادب و احترام نسبت به هم برخورد نمائیم . حتماً فراموش نفرمودید که : ادب مرد، به ز دولت اوست...موفق باشید
    • ماهان IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      9 2
      ممنون از آقای زمانی برای پاسخ به نظرات.
  • بدون نام IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    1 17
    میشه این آقا یه توضیحی هم در مورد مدارک تحصیلی خودشون بدهند چون نوشت کتاب حقوق بین الملل محیط زیست و حقوق کودک خود مستلزم طی مدرک دکتری حقوق بین الملل عمومی است و با لیسانس و فوق لیساسن کاری عبث و دور از عقل است نگارش کتاب با چنین زمینه های تخصصی و فنی.
    • زمانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      13 4
      مایه بسی خوشبختی است که کار عبث و دور از عقل را از ادبیات و استنباط شما بیاموزم؟. خواننده محترم، اینجانب تصمیم ندارم روزی وزیر یا رئیس جمهور شوم تا در مقام اثبات خویش باشم؟ ای کاش، به جای پیش داوری و توهین- رزومه اجمالی بنده را کمی با دقت مطالعه می نمودید! در آنجا نیامده است کتاب حقوق بین الملل محیط زیست و حقوق کودک؟! ایندو، دو اثر حقوقی جداگانه بوده و در صورت احراز صلاحیت علمی و دانشگاهی حضرتعالی برای ممیزی آثار مزبور، منعی برای ارائه آنها در آتیه وجود نخواهد داشت؟! شما که به حتی، از معرفی نام و نشان خویش ابا دارید و اینگونه با جملات موهن و بدون هرگونه ارتباط با مطالب حاضر قضاوت می کنید، در صلاحیت عقلی و بدور از عبث شما نباید تردید کرد!؟ بهتر است کمی منصف و مودب باشیم
  • ایران زیبا IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    18 5
    کان لم یکن دیگه چیه بابا فارسی بنویسید ..............
    • زمانی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      15 1
      دوست عزیز، حق با شماست. کان لم یکن به معنای باطل شدن بوده و عربی است و بهتر است به فارسی بگوئیم ، اما عبارت مزبور از این حیث به عربی آورده شده است که عین اظهار نظر مقام مسئول آموزش و عالی کشور در خبرگزاری مذکور بوده و به منظور عدم تحریف گفته وی به همان صورت آمده است. از این بابت پوزش اینجانب را لطفا پذیرا باشید
  • بدون نام DE ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    18 4
    همچین تا دو ماه دیگه براش مدرک درست کنن، کفت ببره...
    • زمانی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      28 3
      از کنایه های مردم نرنج. این مردم کارشان نیش زدن است. عمری است به هوای بارانی می گویند؛ خراب...!
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    15 2
    به بسیاری از افراد که اکنون دارای مقامات مختلف دارند که دکترهای اسمی مدیریت و غیرو در سی سال گذشته داده شد. حال این بنده خدا هم دکترا بگیرد چه اشکالی دارد. مملکتشده پر از فوق لیسانس ها و دکترهای اسمی بی اثر و حتی مضر برای مملکت. حال یکی بیشتر!
    • زمانی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      9 12
      معلم می دانست که فاصله چه به روز آدم می آورد که به خط فاصله گفت ؛ خط تیره! چرا اینقدر با بدبینی و بی اعتمادی و انرژی منفی به هم و دیگران نگاه کرده و آنوقت انتظار تحول و توسعه و بالندگی داریم؟ موضوع مطروحه شاید تا حدی واقعیت داشته باشد اما نباید همه چیز و همه را اینگونه تعمیم دهیم! این جامعه با وجود همه انتقادات پیش رو و قابل طرح - با توان و امکان اندیشه ایرانی و تحصیل کردگان ایرانی در حال حیات هست؟ تا چند سال پیش باید توسط پزشکان هندی درمان می شدیم اما بهترین ها رشته های مختلف علمی و دانشگاهی در ایران و خارج از کشور ایرانی هستند و باید بدان ها افتخار کرد و گرامی شان داشت.اگر مسئول یا مسئولانی قابل اانتقاد باشند نباید شان علم و مقام عالم و جایگاه دانش و دانشگاه را اینقدر پائین آورد...؟!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    33 1
    5ماه دیگه دکترهستم ورییس جمهور
    • زمانی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      10 22
      نفرمودید شما یا آقای مشائی 5 ماه دیگه دکتر هستید و رئیس جمهور!؟ زخم ها به طعنه می گویند؛ دوستانت چه با نمکن....؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    5 26
    تحصیل علم چه اشکالی دارد؟ اینقدر به این بنده خدا گیر ندید
    • زمانی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      33 1
      امکان ندارد کسی که برای دیگران چراغ روشن کند، خودش در تاریکی بماند....
  • reza A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    9 28
    مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه صنعتی اصفهان می ارزد به تمام دکترا های زیر گروه انسانی و
    • زمانی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      19 1
      اینم یک نظره که گرچه، محترم است، لکن شنونده باید عاقل باشد! کسی حرف از ارزش یا عدم ارزش مدرک دانشگاه اصفهان یا خارج از آن نزده است؟! هر رشته و دانشگاهی، شان و اعتبار علمی و قانونی خودش را داراست و مقایسه غیر کارشناسی آنها با یکدیگر نه تنها سودمند نبوده، بلکه فاقد هرگونه اثری است.ولی نظر جنابعالی، کم انصافی و وهن آمیز نسبت به رشته های مختلف و موثر زیر گروه انسانی مانند جامعه شناسی، حقوق، ادبیات، روان شناسی، مدیریت ، علوم سیاسی و نیز نسبت به تحصیل کردگان و متخصصان آن رشته ها می باشد. بهتر نیست کمی با دقت و انصاف به یکدیگر و مسائل نگاه کرده و از برخوردهایی اینچنینی، دست برداشت؟ نیاز به گقتن نیست که برجسته ترین سیاستمداران و مشاهیر حوزه های بین الملل- ار تحصیل کردگان رشته های علوم انسانی بوده ان
    • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      1 40
      با احترام برای نویسنده محترم و ادبیان زیبای ایشان. من این نکته را عرض کنم که رئیس جمهور بعد هم باید تجربه مدیریت داشته باشد و هم مدرک مدیریت تا با دانش و هنر مدیریت بتواند مملکت را اداره کند. فعلا که مهندسین اداره امور را گرفته اند و وضع این چنین است و وضعیت در دست داشتن فارغ التحصیلان مهندسی به وضوح دیده میشود. ریشه مهندسی عملگرایی است و عدم دوراندیشی در مسائل استراتژیک. ای کاش رئیس جمهور بعدی مدیریت خوانده باشد، آن هم از نوع بازرگانی؛ که هم اداره امور و هم اقتصاد کشور را متحول کند.
    • حقیقت گو IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      42 3
      بله، خصوصا وقتی با این مدرک بری بشی رئیس سازمان میراث فرهنگی!!!!!!!!!! واقعا چه شود اون میراث فرهنگی- الکترونیکی!!!!
    • حقیقت گو IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      38 3
      یک روز یه بنده خدایی توی یک جلسه ی رسمی مهم گفت: اجازه بدید یک شوخی بکنم! (این جمله براتون آشنا نیست؟!!!) حالا بگذارید من یک شوخی بکنم!! دکترش که اون شد، دیگه مهندسش قراره چی بشه؟!!!!!! اصلا قصد توهین ندارم ها!!!! فقط شوخی کردم!!!
  • مجید زهرائی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    6 33
    من دانش اموخته دانشگاه صنعتی اصفهانم. اگه طرف تونسته با ان سختی کنکورهای قدیم در ان دانشگاه قبول بشه و تحصیلشو تمام کنه.پس انقدر بیسواد نیست که نتونه ادامه تحصیل بده.
    • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      4 17
      من نمیدونم دلیل منفی دادن به این نظر منطقی چیه
  • فواد از مشهد CA ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    8 3
    سلام به نظر من این شخص هم یک انسان است مثل همه و وقتی سمت دار شدند حقوق شهروندیشون نباید پایمال بشه میتونن درس بخونن خرید برن و عروسی برن و .....عین همه اما موضوع اصلی که به حاشیه هم رفت مسئله عملکرد هر فرد حکومتیست که در واقع نماینده ما هستند درسته ک صلاحیت و میزان سواد لازمه این اقایون با مجلسه و ... ولی ما هم میتونیم نسبت به عملکردشون و کارایی شون نظر بدیم خلاصه بگم به نظر من کار هر شخص باید در راستای تخصص و متناسب با توان اون فرد باشه و افراد دولتی چون نماینده مردم هستند نباید سلیقه ای یا شخصی با مسائل کشوری برخورد کنند و همه باید در برابر قانون یکسان باشند که متاسفانه در کشور ما خلافش بسیاره اسم نمیبرم ولی پیامد های بسیاری داره ک قابل برسی
  • فواد CA ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    21 3
    ادامه عرایضم . عملکرد این درصد از اقاییون ک کار مابقی هم بی اجر میکنن پیامدهای بسیاری داره ک خیلی برای این کشور هزینه داره پراکنده و به اختصار بگم تباه شدن عمر چندین نسل نه فقط جوانها .مثلا کار یا زندگی رو انتخاب میکنن ک به خاست خودشون نبوده.یا از بین بردن زبان فارسی بعضی از این اقاییون با سواد میگن تذکر لسانی!کان لم یکن!ایابو ذهاب ! شاید بگین چه ربطی داره ربطش اینه ک هر کسی جای خودش نیست در زمینه زبان فارسی فرد با سوادی منسوب شده اما 50سال ادبیات عرب خونده! از بین رفتن خانواده ها سرمایه ملی ابروی ملی مشاغل ملی فرار نخبه ها تجزیه ایران......به فوتبال نگاه کنید به خودرو سازی و گمرک و تعداد تصادفات نگاه کنید به حقوق نمایندهها توجه کنید .کی مسوله؟کی جوابگو؟
    • زمانی US ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      22 0
      جناب فواد. با سپاس از اعلام نظر شما- به باور اینجانب به مانند بسیاری از اساتید و دانشگاهیان، تفکر، متاع عام و تخصص، متاع خاص است. همه افراد جامعه بایستی فکر و اندیشه کنند، اما در حوزه تخصص، صرفا متخصص و کارشناس خبره و با تجریه مربوطه باید اعلام نظر نماید، والا عرصه جامعه و مدیریت آن به سان پیاده رویی خواهد ماند که برای ورود و خروج از آن نیازی به مجوز نخواهد بود.با امید به تحقق کامل فرهنگ تخصص در مدیریت کلان کشور و جلب و جذب افراد و مدیران بر مبنای دانش، کارآئی، کارآمدی و شایستگی روزافزون و رقابتی.
  • فواد CA ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    11 5
    شما ک حقوق خوندید بگید چطر میشه جلوی این از بین رفتن این تمدنو این کشورو گرفت ؟ از کی باید شاکی بود؟چرا جوامع سوسیالیستی که شریعت اسلامو ندارند خیلی بهتر رعایت حقوق میکنند ؟ که چرا قوانیین برای این دسته از خوانیین اعمال نمیشه؟ایا نظام اداریمون فاسده؟اگه کت خدای ده مرغابی چطور مشه حق این ملتو گرفت؟
    • زمانی US ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      11 1
      تمدن هر ملتی ریشه در فرهنگ، ادبیات، تاریخ، قانونمداری و قانونمندی توامان مردم و مسئولان و اندیشمندی و خلاقیت مستمر آنها، همراه با احترام به منافع متقابل مردم و مسئولان دارد. مقایسه جوامع سوسیالیستی با جوامع اسلامی به لحاظ تفاوت ماهوی آنها درست نیست. همه مردم و مسئولان برابر قانون اساسی یکسان بوده و از حقوق برابر برخوردارند. عدم اجرای کامل قانون اساسی از مصادیق مسئولیت قانونی رئیس جمهور بعنوان رئیس قوه مجریه و مسئول اجرای قانون اساسی است که مردم می توانند از مجاری قانونی، الزام ایشان و مسئولان مربوطه را تعقیب نمایند. ایران، مهد اندیشه، فرهنگ، تمدن و نهادهای مدنی است و مستلزم نگرشی مناسب بدان است نه نگاهی تک سویه به برخی مسائل!
  • زمانی US ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    9 3
    پاسخی به پیام جناب حقیقت گو و خواننده بدون نام دیگر: بسیاری به مانند شما نسبت به عملکرد آقای مشائی در سازمان میراث فرهنگی انتقاد دارند، ولی بهتر نیست ایشان در یک مصاحبه یا مناظره رسمی، کارنامه شفاف و مستند خویش در این ایام را برای مردم و رسانه ها ارائه نمایند؟ اینجانب نه وکیل ایشان بوده و نه خوشبختانه، وکیل دولت! که بخواهم در مقام پاسخگویی باشم؟ اما بر این باورم که مدرک دلیل بر شایستگی یا مدیریت لزوما نخواهد بود. لکن در پاسخ به خواننده محترم و بدون نام دیگر: ریاست جمهوری ملازمه با شایستگی همه جانبه، تخصص بالا، تجربه مدیریتی کلان، آشنایی کافی با اصول حقوقی، سیاست، روابط بین الملل و حقوق بین الملل و حوزه های دیگر و بهره مندی کامل از کلیه متخصصان، کارشناسان و مشاوران دانشمند در این ارتباط دارد....
  • بدون نام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    7 2
    آقا کی کتیبه هخامنشی خارک رو خط خطی کرد و این اثر باستانی بدون اینکه بدونیم چی توش نوشته شده بود؟ البته در زمان ریاست آقای مشایی؟ بهتره آقای مشایی که ایرانیت رو محور قرار دادن پاسخ سوال من رو بدهند. یا چه کسی تندیس ریتون که جزو آثار باستانی این مملکت هست رو به اپک هدیه کرده هست؟
    • زمانی US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
      8 1
      خوانده محترم، نظر جنابعالی صرفنظر از صحت یا سقم ادعای شما عیناً منعکس گردید تا حمل به سانسور یا بی احترامی به نظر شما در خبر آنلاین نگردد. با این وجود، آقای مشائی بهتر است خود یا از طریق وکیل خویش به این ادعا- ترجیحاً در رسانه ها و به افکار عمومی پاسخ دهند. این مهم در پاسخ به کامنت جناب حقیقت گو در بالا نیز تاکید شده است. امید است پیام شما صرفاً یک ادعا بوده باشد نه یک واقعیت!!، که اینگونه به حفظ و نکوداشت هر چه بیشتر آثار فرهنگی و میراث تمدنی ایران گوهرین می توان خوش بین بود. از اعلام نظر شما و سایت مربوطه و ارسال کننده نیز سپاسگزارم.
    • زمانی US ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
      7 1
      پاسخ به کامنت 4168 : این سوالی است که جناب همدانی باید بدان پاسخگو باشند. به نظر می رسد خطابشان به اقای مشائی است نه اینجانب! زیرا، اینجانب به مانند آقای مشائی یا همدانی در مقام برنامه ریزی برای تصدی آتی و احتمالی ریاست جمهوری یا مناصب سیاسی ویژه و بلند مرتبه، صدارت و وزارت نبوده و نخواهم بود: به تکه نانی قناعت کرده و به نگارش چند سطری بسنده. سقفمان، آسمان است و فرشمان، زمین و قوتمان، نیز مهر به مردم و حقوق آنان است. گرچه، آقای همدانی نیز چنینند و به سان آقای مشائی، خاکی و خدمتگزار مردم، اما باید نظر مردم را دید و بدانها نیز احترام گذاشت.....!
  • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    5 0
    ممنون از آقای زمانی عزیز به خاط پاسخگویی به کامنت ها
    • زمانی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      5 0
      از توجه و حوصله همه خوانندگان محترم و نویسندگان پیام های مخالف و موافق نیز متشکرم.
  • فواد CA ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 2
    با سلام و تشکر اصلا انتظار این دیدگاه و این جانبداری رو از شما نداشتم. درسته من کارشناس نیستم و حقوقم نخوندم فنی خوندم اما یه چیزایی حالیمونه .نمیخاستم اسم ببرم اما مثلا اقای رادان در پست مدریت فوتبال چکار میکنه؟این نظر کارشناسانه ی کدام کارشناس بوده؟از این دسته افراد زیادند اما این مثال ملموس بود.من از شما از جنبه حقوقی سوال میکنم ایا ما حق نداریم نظر یا سوال یا انتقاد کنیم نسبت به عملکرد اقایون؟باور بفرمایید تو جوامع سوسیالسیستی این کوچکترین حق یک شهروند بود حتی برای من ک یک خارجی بودم (8 سال در نروژ بودم)این صحبتها تو قانون اساسی ما جایگاهی داره؟لطفا قواننینی رو بفرمایید که اجرا میشه نه ان تشریفاتیها
  • فواد CA ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    1 4
    متاسفم که یکی در مقام مدافع حقوق افراد یک جامعه میفرماید مدریت جامعه کا پر مسولیت ترین کار در دنیا و اخرت است به سان پیاده رو است هر کس مجاز است بیادو بره! البته قبول دارم الان همین طوره تعبیرتون درسته اما اشاره کنم زمانی ک حضرت مهدی عج تشریف بیاورند به هر کس پستی میدهند اما همه فرار میکنند چون در ان زمان دیگه اداره یک جامعه مسولیت و جرات و از خود گذشتگی میخاد نه مثل الان.........روم نمیشه بگم.(سوسیالیستی =جامعه گرایی و مردم سالاری ن شکم و جیب سالاری )حق دارید جوری به ما گفتند که وفتی میشنویم سوسالیستی کفر محض میاد تو ذهنمون.چرا فرمودید مقایسه این حکومت های سوسیالیستی درست نیست؟چون حتی نامه های نخست وزیراشون در دسترس مردمه؟یا چون مثل اینجل همه چیز پشت پرده نیست؟
  • بدون نام CA ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 4
    ادامه.اگر تصمیمات بر طبق خاسته همان مردمی که بهشون رای دادن پس چرا پنهان کاری؟لطفا مسایل سوریه لبنان و فلستین و روسیه و چینو در نظر بگیرید و بعد پاسخ بدید.لطفا اصتلاحات فقهی حقوقی و عربی بکار نبرید.من جدا میخام حق و حقوق خودمو نسبت به این مسایل بدونم.چقدر حق مداخله دارم فقط رای دادم و باید تماشا کنم ؟شما ک میفرمایید همه در برابر قانون برابرند و سوسیال ها در شان مقایسه با ما نیستند از شما میپرسم منطقی جواب بدین چرا به شکایات و میراث فرهنگی در مقابل سد در کنار مقبره کورش اعتنایی نشد؟{تمدن هر ملتی ریشه در فرهنگ، ادبیات، تاریخ، قانونمداری و قانونمندی توامان مردم و مسئولان و اندیشمندی و خلاقیت مستمر آنها، همراه با احترام به منافع متقابل مردم و مسئولان دارد.}مسولان چه اقدام و احترامی کردند؟
  • فواد CA ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 4
    ادامه.حالا ب عنوان یک حقوقدان بفرمایید اگر من ب عنوان یک ایرانی شکایت میکردم جز تمسخور چیز دیگری بدست میاوردم در مورد مقبره کورش؟ولی بگم خدمت شما ک در نروژ هیچ کس هیچ مقام مسولی چنیین ضربه ای به ریشه کشورش نمیزنداگرم اتفاق بافتد حتی یک دانشجو میتواند شکایت کند و جلوی ان را بگیرد.چون هیچ کس در برابر قانون صد برابر نیست همه یک برابرنفرشمان، زمین و قوتمان، نیز مهر به مردم و حقوق آنان است. و هیچ کس قانونو به نفع خودش تعبیر و تفسیر نمیکنه.{ گرچه، آقای ..... نیز چنینند و به سان آقای ..... خاکی و خدمتگزار مردم،}جدا از این خاکیها و خاکها باید ترسید و از این خدمتگذاران! چرا خاکهایشان رو سر مردم غربال میکنند ؟چرا سر شاخه نشسته اند و بن شاخه میبرند؟این چگونه خدمتیست ؟
    • زمانی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      6 0
      بسیار متاسفم که نگاه شما به قانون و نظام حقوقی کشور برابر با تمسخور ارزیابی شده است؟ گرچه، انتقادات بسیاری نسبت به عدم اجرای کامل قوانین وجود دارد، اما تعمیم این موضوع نسبت به همه موارد نادرست بوده و بی انصافی و خلاف واقع است؟ شمائی که مدعی حضور در نروژ و زندگی در اروپا می باشید، چرا به خود تاکنون اجازه نداده اید در مقام یک شهروند ایرانی و با ارائه دلائل کافی در تائید و اثبات ادعای خود، از ضمانت های حقوقی و قانونی مندرج در قانون اساسی نسبت به علمکرد سازمان میراث فرهنگی و شخص آقای مشائی از حیث مسئولیت قانونی مربوطه در چهارچوب ادعای خویش در دادسرای کارکنان دولت یا مراجع قانونی ذیربط شکایت کرده و یا لااقل، با انتشار یک گزارش مستند در رسانه ها، از ایشان و آن سازمان توضیح بخواهید؟ .....
    • زمانی IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      5 0
      جناب فواد عزیز، عبارتی که مورد انتقاد و تمسخر شما واقع شده، صرفا از جهت نقل قول مطرح شده بود نه تائید و تبلیغ آن که اینگونه برداشت نموده اید؟! نظر به نظام حقوقی واحد در اتحادیه اروپا، از نوامبر 1998 با اجرائی شدن پروتکل شماره 11 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و آزادی های سیاسی- افراد اجازه دارند بدون اتکاء به کمیسیون اروپایی حقوق بشر و بطور مستقیم به دیوان اروپایی حقوق بشر مراجعه و شکایت نمایند. ساز و کار رسیدگی به موضوع حقوق بشر- حقوق شهروندی- میراث فرهنگی و تاریخی و تمدنی ایران و ادعاهای مربوط به نقض احتمالی آنها طبق ادعای شما در اینجا نیز وجود داشته اما متفاوت با آنجاست. لذا مقایسه آنها بدون رعایت جنبه های مطالعات تطبیقی بین این نظام های حقوقی متفاوت درست نیست و نباید بر نبود آن لزوما تاکید ک
  • زمانی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    4 0
    جناب فواد، نظرات شما عینا منعکس شد تا ببینید دیدگاههای مخالف نگارنده نیز قابل احترام و انتشار می باشد. از دغدغه و پیگیری شما سپاسگزارم. منظورم از نادرست بودن مقایسه ایران با کشورهای سوسیالیستیف نه از جهت نفی واقعیات و نظام هر دو کشور، بلکه از حیث تفاوت ماهیت دو نظام و عدم تناسب و عدم انطباق آنهاست.نظام حقوقی حاکم بر نروژ و دیگر کشورهای اروپایی با نظام حقوقی ایران نیز متفاوت است. طرح هرموضوع یا ادعایی در چهارچوب قوانین موجود و طبق دادگاه ذی صلاح یا مراجع قانونی مربوطه در هر کشوری قابل طرح است. از اینرو، نباید نظام حقوقی نروژ را به ایران تعمیم یا نسبت داد و لزوماً آن انتظار را داشت. شما به ایران در چهارچوب موازین حقوقی جاری لطفا عنایت داشته باشید.
    • زمانی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      4 0
      جناب فواد. اگر ادعای شما مستند به دلائل و مدارک قابل اثبات و مقرون به واقع بوده، می توانید آنها را برای انتشار در اختیار خبر آنلاین قرار داده یا با استفاده از خدمات حقوقی و وکالتی وکلای دادگستری همکار و عضو تحریریه خبر آنلاین و ارائه آنها به آنان در جهت تعقیب حقوقی و قانونی مراتب اقدام نمائید. اگر ما خود قائل به حقوق شهروندی و قانونی خویش نبوده و در مقام مطالبه یا اجرای آن نباشیم و قبل از هر چیز نیز، خود یک شهروند قانونمند نباشیم، چه انتظاری از جامعه باید داشت.موضوع مطلب حاضر، نقد عملکرد آقای مشائی در سازمان میراث فرهنگی نبوده، بلکه تشریح وضعیت ادامه تحصیل اوی بوده است که ادعای شما باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد!مشائی هم یک ایرانی است و باید به فرهنگ، تمدن، مردم، تاریخ و قانون متعهد باشد
  • فواد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    1 2
    با سلام و سپاس. موافقم بیش از این نمیتوان ادامه داد و باید در جای دیگری و به شکل دیگری برسی و پیگیری کردبخاطر امکانات محدود سایت باید کلی گویی کنیم و ک باعث سو تعبیر و قضاوت میشه. هر چند خیلی دوس داشتم به نتیجه ای برسیم. و قبول دارم ک حق گرفتنیست ن دادنی و به قول شما اروپایی ها هم قدم ب قدم به ازادی رسیدنو شما هم ب قبول کنید که خفقان و مافیا و حق کشی زیاده .درسته قانون هست در هر رابطه ای اما اجرا نمیشه یا فقط برای افراد خاصی اجرا میشه.مثلا اگر من بخاهم بخاطر موظوعی و دعوی حقی با رعیت تمام قوانین راهپیمایی داشته باشم به صورت صلح امیز یا در دانشگاه بخام پا فشاری کنم و اونو به بحث و چالش بکشم فکر میکنید برای من چه اتفاقی میوفته؟
    • زمانی IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
      5 0
      جناب فواد، انعکاس نظرات شما به معنای تائید آن نبوده و استفاده بدون دلیل و توجیه از الفاظ و کلمات توسط شما نیز تصدیق و تاکید نمی گردد. دنیای حقوق، دنیای دلیل و مدرک و سند است، نه دنیای شعار و استفاده از الفاظ و عبارات بدون توجه به معانی هر یک یا آثار حقوقی و قانونی آنها! شما به راحتی از عباراتی مانند "خفقان، مافیا، حق کشی ، فحاشی قضات، فحاشی مامورین و..." استفاده کرده و بدون توجه به معانی و کاربرد آنها- آنهم در یک موضوع کاملاً بی ارتباط با مطلب منتشره!! تاکید بر رسیدن به نتیجه و هدف دلخواه خویش دارید؟! هر دیالوگ و مذاکره ای مبتنی بر اصول و چهارچوبی است. بنا نیست به هر شکل و هر وسیله ای بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت؟! بهتر است بعنوان یک شهروند قانونمند و در چهارچوب قانون گفتگو کرد نه با شعار
  • فواد IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 3
    درسته نمیشه اختلال ایجاد کردو احساساتو برنگیخت اما شما فرض کنید که این کار از طریق سندیکا و کاملا قانونی بوده و بدون جنجال .شما فکر میکنید چه میشه اخرش ؟من از کجا سر در میارم؟تا بعد بگم در کجا ها و چرا نمیشه رفت نزده مقامات قضایی.ولطفا جوری پاسخ بدید که باور کنیم شما هم در ایران زندگی میکنید.من مطمئنم شما شما از نقض اشکار حقوق بشر علیه زندانیا مخصوصا سیاسی و فحاشی قضات به چشم خودم دیدم 3 بار و بسیار از و کیلم و اشخاص مورد اعتماد شنیدم و رفتار بسیار زشته مامورین در دادگاها مطلع هستید چرا انکار میکنیدو توجیه نمیدونم .بگذریم و اما .مشائی هم یک ایرانی است و باید به فرهنگ، تمدن، مردم، تاریخ و قانون متعهد باشد من اینجا قانع نشدم. به نظر شما او فقط باید مثل یک ایرانی ساده برخورد کند؟
    • زمانی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
      6 0
      دوباره ،بر لزوم عدم استفاده بدون جهت از بسیار ی از الفاظ و عبارات بدون توجه به معانی و آثار حقوقی و قانونی آنها تاکید می گردد. من ایرانی هستم و در ایران زندگی می کنم و با واقعیات موجود هم آشنا بوده و نگاهی آرمانی به جامعه و ایران ندارم. باید در کنار واقعیات موجود و ملموس، بدنبال وضعیت مطلوب بود. اگر قاضی یا ماموری برخلاف اخلاق یا قانون رفتار کرد، پذیرای مسئولیت قانونی خود خواهد بود، اما بی انصافی است که این موضوع را به همه قضات و مامورین تعمیم و نسبت غیر واقع دهیم. فراموش نکنید بخش زیادی از امنیت جاری و نسبی موجود در کشور مرهون زحمات پیدا و پنهان حاصل از نقش و خدمات گمنام همان قضات و ماموران بی نام و نشانی هستند که خود در این جامعه و با واقعیات آن زندگی می کنند و اینگونه نیز قضاوت می شوند؟
    • زمانی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
      6 0
      موضوع، انکار یا توجیه چیزی یا شخصی نیست! بهتر است در چهارچوب قانون، مستند به دلیل و مدرک و موافق اخلاق و ادب، همواره صحبت کرده و نسبت به هم و دیگران انتقاد یا قضاوت نمائیم. اینجانب از آقای مشائی بعنوان الگو یاد نکرده و بر آن نیز تاکید نداشته ام! در آخرین جمله نوشتار منتشره اینگونه آمده است :این رویه، درسی برای سایر مسئولان مربوطه و پرهیز از مدرک گرایی های غیر واقعی به مانند گذشته و احتمالاً، آینده باشد. بنابراین، موضوع- آقای مشائی بعنوان الگو نیست، بلکه تاکید بر رویه مطروحه در آن مطلب از حیث لزوم احترام به موازین قانونی و آموزشی مربوط به شرکت در آزمون ها بوده که مطرح شده است. بهتر است نسبت به موضوعات و افراد با دقت و مطالعه نگریسته و از پیش داوری و قضاوت های هیجانی و عاطفی خودداری کنیم...!
  • ارین IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    3 0
    باباب صلوات بفرستین!وضعییت موجود اسف باره حالا که مقصره خدا میدونه ولی کسایی که در راس هستند باید اصلاح کنند اگر نه اتهام به سوی اونها هم میره!