ایسنا نوشت:

سفیر ایران در ترکیه گفت: غربی‌ها موضوع هسته‌یی ایران را به یک موضوع سیاسی تبدیل کرده‌اند.
بهمن حسین‌پور در دیدار با گروهی از دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه یدی تپه استانبول که در محل سفارت ایران در آنکارا انحام شد، با اشاره به ادعاهای برخی رسانه‌های غربی درباره برنامه‌های هسته‌یی صلح آمیز ایران گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها که در راستای منافع غرب گام برمی‌دارند و وابسته به آنها هستند درباره برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران منتشر می‌کنند که صحت ندارد.
حسین‌پور اضافه کرد: پس از انقلاب به دلیل اینکه ایران خواهان استقلال سیاسی و فرمان نبردن از غرب بود همکاری هسته‌یی با ایران را قطع کردند. تمامی فعالیت‌های هسته‌یی ایران زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و این آژانس تاکنون یک سند مبنی بر اینکه ایران در پی ساخت سلاح هسته‌یی است منتشر نکرده است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی که ساخت سلاح هسته‌یی را حرام اعلام کرده‌اند ، اظهارکرد: آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری دینی ایران، برای آنکه خیال غربی‌ها راحت شود از اینکه ایران در پی ساخت سلاح هسته‌یی نیست، فتوا صادر کردند و استفاده و کاربرد سلاح هسته‌یی را حرام اعلام کردند. غربی‌ها به خوبی از این امر آگاه هستند که ایران در پی ساخت سلاح هسته‌یی نیست ، این موضوع دستاویزی است برای فشار به ایران، این یک نوع فشار سیاسی است . ما حق داریم که دارای انرژی هسته‌یی باشیم . این حق طبیعی ما است.
ایران و ترکیه از نظر مشترکات دینی ، فرهنگی و تاریخی اشتراکات بسیاری با یکدیگر دارند و در طول 400 سال گذشته هیچ جنگی بین دو کشور رخ نداده است. مقامات ایرانی عنوان کرده‌اند که در صورتی که از سوی آمریکا و یا اسراییل مورد حمله قرار گیرند ، به پایگاه‌ها آنها حمله خواهند کرد. سوال من این است اگر کشور شما مورد حمله دشمن قرار گیرد شما چه خواهید کرد آیا شما ساکت خواهید ماند یا اینکه شما نیز به منافع دشمنتان ضربه وارد خواهید کرد. گلایه ما از مقامات ترکیه این است که سامانه‌هایی که در این کشور نصب شده توسط نظامیان این کشور اداره نمی‌شود و در اختیار غربی‌هاست و آیا می‌شود به غربی‌ها اعتماد کرد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =