نخست وزیر سوریه و رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه امروز دیدارهای جداگانه​ای با علی لاریجانی داشتند.

به گزارش مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدارعماد العالمی رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، مسئله فلسطین را یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام خواند و افزود: موضوع آرمان فلسطین و حمایت از مردم بی دفاع فلسطین در برابر زورگویی های رژیم صهیونیستی همواره یکی از دغدغه های جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی با بیان این که امروز مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین و غزه در مقابل تجاوزهای رژیم اشغالگر، الگویی برای ملت های مستقل و مبارز است افزود: موفقیت های مردم فلسطین به دلیل برخورداری از روحیه مقاومت و مجاهدت بوده است وباید این روحیه را حفظ کرد. عمده ترین نیروی تاثیر گذار در تحولات خاورمیانه نیروی مقاومت و مجاهدت است.
وی در ادامه گفت: حمایت از آرمان فلسطین و کمک به آزادی سرزمین های اشغالی یک وظیفه دینی و اسلامی است و براین اساس جمهوری اسلامی ایران همواره در تمام زمینه ها آماده کمک به مبارزان فلسطینی و محور مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس بوده و هست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی و قدرت های جهانی هیچ کمکی برای آزادی سرزمین های فلسطینی نخواهند کرد؛ گفت: تنها با مقاومت و ایستادگی می توان به آرمان فلسطین و رهایی سرزمین های اشغالی دست یافت.
بر اساس این گزارش عماد العالمی رئیس دفتر حماس در غزه نیز با قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی کشورمان از ملت فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط سخت و دشوار حامی ملت فلسطین بوده است و سهم بزرگی در پیروزی های مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی داشته است.
وی با اشاره به پیروزی های اخیر مقاومت اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد: پیروزی های اخیر نشان داد زوال اسرائیل حتمی است و به زودی شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود. حماس هیچ گاه از گزینه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی دست بر نخواهد داشت و معتقد است جهاد تنها راه آزادی سرزمین های فلسطینی است.
به گزارش ایسنا، نخست وزیر سوریه نیز در دیدار با رئیس مجلس ایران با ارائه گزارشی از آخرین تحولات کشورش، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و برادر سوریه نام برد و گفت: مردم و مسئولان سوریه امروز بیشتر از هر زمان دیگر به دوستی با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند و قدردان حمایت‌های این کشور در مواقع دشوار کنونی هستند.
وی با اشاره به توفیقات سوریه در مقابله با گروه‌های مختلف تروریستی وارداتی به این کشور، اظهارداشت: دولت، ارتش و ملت شجاع سوریه، تلاش‌ها و اقدامات هماهنگی را برای مقابله و بیرون راندن ترویست‌های خارجی از خاک خود به انجام رسانده‌اند و مصمم هستند، تا بقایای آنها را نیز از سرزمین خود خارج سازند.
وائل الحلقی در ادامه گفت: سوریه سال‌های مدیدی است که به عنوان محور مقاومت و ایستادگی محمل فشارهای فراوانی شده است و این مرحله دشوار را نیز با پیروزی و موفقیت طی خواهد کرد.
نخست‌وزیر سوریه با اشاره به ابتکارات اصلاحی جدید در کشورش که توسط رئیس‌جمهور آن اعلام شده و در حال اجراست، افزود: روند اصلاحات در درون کشور و گفت‌وگو با گروه‌های مخالف دولت در داخل و خارج سوریه با قوت استمرار خواهد داشت.
وی گفت: مبادرت گروه‌های تروریستی به اقدامات خشن اعم از ترور و بمب‌گذاری در داخل خاک سوریه حاکی از اوج استیصال فزاینده آنها در نیل به اهداف شومشان می‌باشد.
نخست‌وزیر سوریه در پایان با انتقاد از برخی‌ کشورهای منطقه گفت: سوریه برای دموکراسی تحمیلی از سوی آمریکا و برخی کشورهای منطقه که بویی از دموکراسی نبرده‌اند، ارزشی قائل نیست.
در ادامه این دیدار همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از روحیه مقاومت و ایستادگی مردم و مسئولان سوریه در برابر انواع تهدیدها و فشارهای داخلی و خارجی گفت: سوریه طی دوسال اخیر فشارهای گسترده‌ای را متحمل شده و مقاومت مجموعه مردم و دولت این کشور در برابر توطئه‌های خارجی ستودنی است.
لاریجانی ادامه داد: برخورداری سوریه از یک موقعیت حساس ژئوپلتیک و قرار داشتن در محوریت مقاومت علیه صهیونیزم و توسعه طلبی قدرت‌های زورگو این شرایط دشوار برابر سوریه تحمیل نموده که با پایداری مردم این کشور باید در انتظار روزهای خوب برای این کشور مقاوم بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور و جبهه مقاومت ضد استکباری در منطقه اظهارداشت: برخی کشورهای منطقه با تبعیت غیرمنطقی از سیاست‌های دیکته شده استکباری در موضوع سوریه دچار اشتباه محرز تاریخی شدند.
لاریجانی در ادامه گفت: باید به مسئولان و مردم سوریه فرصت داد با انجام اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آینده روشنی را برای نسل‌های آینده این کشور رقم زنند.
رییس مجلس همچنین با انتقاد از صدور تروریسم و خشونت به داخل سوریه گفت: با ترور اسلحه نمی‌توان دموکراسی را به یک کشور آورد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =