رئیس‌جمهور خواستار تغییر در واردات تجهیزات فناوری بالا به نفع محصولات مشابه تولیدی در داخل کشور شد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم رونمایی از جدیدترین دستاوردهای کشور در حوزه زیست فناوری که صبح امروز در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تشکر از تمام دست اندرکاران و همچنین حمایت کنندگان از ساخت و توسعه چنین فناوری هایی، گفت: دستگاه هایی که امروز رونمایی شده‌اند تجهیزاتی است که در حوزه بهداشت و محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می تواند نقش موثری در بهبود سلامت جامعه داشته باشد.
به گزارش فارس وی با اشاره به اینکه دستیابی به یک فناوری کار سختی محسوب می شود، ادامه داد: توسعه و ایجاد یک فناوری جدید کار سخت و زمان‌بری است، در طول تاریخ نیز هیچ دانشمندی بدون تامل سختی نتوانسته است تاثیر قابل توجهی در زندگی بشر داشته باشد، حتی اگر کشوری در بهترین شرایط اقتصادی نیز باشد باز هم توسعه فناوری کار پرهزینه ای است حتی در یک جامعه مرفه نیز عرصه توجه به دلیل عدم نیاز به رشد و توسعه علمی در جهت‌های دیگریست.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه لذت کار علمی با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، گفت: زمانیکه انسان به دستاوردی می رسد که می داند برای جامعه موثر است می‌توان صدها برابر درآمد و ارزش آن از ایجاد چنین فناوری لذت می برد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به تکنولوژی هایی که در زندگی مردم و حل مشکلات آنان کاربرد داشته باشد، افزود: باید تمام انرژی و جهت علمی کار دانشمندان ایران در این راستا باشد. هر چیزی که در کشور مورد نیاز است باید در داخل کشور ساخته شود چرا که علم هیچ حد و مرزی ندارد و ایران نیز باید به جایگاه بین المللی خود درعرصه علم و فناوری دست یابد.
وی افزود: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزشی کشور نیز باید تمام توجه و همت خود را در این راستا قرار دهند و برای کار خود هیچ سقفی قائل نباشند.
وی با اشاره به ضرورت حمایت از دستاوردهای علمی در داخل کشور گفت: بخشی از این کمک در هنگام توسعه این فناوری ارائه می شود اما معاونت علمی ریاست جمهوری می تواند با پیش خرید برخی از این محصولات و کمک به راه اندازی خط تولید نقش بهتری را برای حمایت از پژوهشگران داخلی ایفا کند.
احمدی نژاد همچنین خواستار تغییر در واردات محصولات با فناوری بالا به نفع تجهیزات مشابهی شد که در داخل کشور ساخته می شود.
احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه تمام مورخین بر این نکته تاکید دارند که ایران همواره در علم و فرهنگ سرآمد بوده است، گفت: این به معنای آن نیست که آن سایر ملت‌ها را قبول نداریم. فلز تمام انسانها یکیست اما برخی از ملت ها در طول تاریخ تکامل بیشتری پیدا کرده اند و استعدادهای بیشتری در برخی ملت ها نهادینه شده است. ملت ایران همواره در عرصه علم و فرهنگ جز تمدنهای برتر تاریخ قرار داشته است و جزو انسانی ترین تمدن ها بوده است. ما باید چنان در کار علمی پیشرفت کنیم که بتوانیم به قله های پیشرفت و صف اول پیشتازان علمی دنیا برسیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم GB ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    41 1
    حتی امریکا و کشورهای پیشرفته ی صنعتی هم این ادعا رو ندارند که همه چی رو باید خودشون تولید کنند.
    • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
      43 2
      لابد تو این 6 ماه باید این امر اجرا بشه!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    22 2
    چه جالب این ایده رو که تو اقتصاد دبیرستان هم نقد می کنن! چطور شد که کار ایران به اینجا کشید واقعاً.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    19 2
    نظرتون درمورد اینکه کاکائو و قهوه رو تو ایران تولید کنیم چیه؟
  • ناشناس IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    15 3
    اونوقت کشور برادر و دوست چین چکار کنه ؟ با عدم وارادات کالاهای بنجل چینی به ایران میخواهید اقتصاد چین را ورشکسته کنید؟