۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵

آلودگی هوا که این روزها گریبان تهران و شهرهای بزرگ را گرفته، متخصصان و کارشناسان سلامت و محیط زیست را به ابراز نگرانی واداشته است.

آنها نسبت به تاثیراتی که این ذرات آلوده بر سلامت جسم و جان شهروندان می‌گذارند هشدار می‌دهند.

در رابطه با همین موضوع میزگردی با حضور دکتر ایرج خسرونیا، رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران و محمد درویش کارشناس محیط زیست در کافه خبر برگزار خواهد شد.

شما خوانندگان گرامی می‌توانید اگر سوالی در این زمینه دارید در قالب نظر (کامنت) مطرح کنید تا از آنها بپرسیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس DE ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    28 3
    با سلام. از آقاي دكتر خسرونيا تقاضا مي كنم در رابطه با تاثيرات آلودگي هواي تهران بر روي زنان باردار و جنين صحبت كنند. اينكه در اين شرايط اين زنان چه كاري بايد انجام دهند تا از خطرات ناشي از آلودگي بر روي نوزادشان بكاهند. با تشكر
    • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
      4 1
      اصلاح کیفیت بنزین یک برنامه میان مدت و افزایش کیفیت خودرو ها یک برنامه بلند مدت است،خواستم بگم که الان ما تو اوج آلودگی هوا قرار داریم چرا به کامیون های حمل مصالح،بتن و...که برای ساخت وساز در طی روز مجوز تردد و کار میدید،مگر این ها نباید از ساعت 10 به بعد کار میکردند،این کامیون هم خودشان آلودگی شدید در طول روز ایجاد می کنند و هم باعث ترافیک شدید می شوند که باعث الودگی هوا می شوند،من نمیدونم این وسط چه ارگانی مسئول برخورد با این پدیده است،شهرداری یا راهنمایی و رانندگی یا هر دو؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    10 1
    با سلام. از آقاي دكتر خسرونيا تقاضا مي كنم در رابطه با تاثيرات آلودگي هواي تهران بر روي ريه افراد صحبت كنند .
  • محمد خدادادی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    16 2
    سلام لطفا از آقای دکتر بپرسید کسب و کار خوب داشتن و زندگی مرفه بهتره یا سلامتیمون و زندگی ساده تر در یک شهر کوچیک با درآمد کمتر و آرامش روحی و جسمی! و اگر جواب سلامتیه چرا آقای دکتر نمیرن یک شهر کوچیک خدمت کنند؟ واقعا سوالمه خواهش میکنم منتشر کنید. ضمنا من مهندس هستم و دومی را انتخاب کردم.
    • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
      4 0
      نان فقط در بخشهای مرکزی است و شهر کوچک به منزله تبعیدگاه است. باید فقط تلاش شود در مرکز استان و پایتخت آن هم کنار فاکس و اتاق مسئول نشست تا از فرصتهای موجود بتوانی استفاده بفرمایی. مثلا واگذاری اراضی و انتخاب موقعیتهای خوب و قرارداد بستن با شرکتهای دوست و رفیق و امثال آن که در جاهای دیگر نیست.
    • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
      4 0
      وضعیت اقتصادی افراد مستقر در مرکز استان و پایتخت به دلیل عدم توزیع امکانات و فرصتها زیاد است. و نظارتی نیست. از سال 82 دو قطعه زمین به ما دادند اراضی خارج از محدوده شهری را به من دادند و خودشان اراضی داخل محدوده مصوب را برداشتند و 100برابر تفاوت قیمت دارند.باز بگویید خارج رفتن از مرکز خوب است و برای سلامتی تان بروید خارج تهران و امثال آن. اگر از خود اقای دکتر بپرسید راسا حاضرند دو دست و پایشان قطع شود و در بدترین جای تهران از لحاظ الودگی زندگی کنند ولی از تهران خارج نشوند و اینکه بروند در شهر پاک به تندرستی خود بیاندیشند.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    20 1
    من باردار هستم و مجبورم برای رفتن به سر کارم روزی 4 بار از خانه خارج وهربار یک ساعت تا محل کارم در راه هستم یعنی 4 ساعت در روز . به نظر شما چه کاری باید انجام دهم ؟ آیا استفاده از ماسک تاثیری دارد ؟خواهش میکنم علاوه بر آلودگی هوا در خصوص پارازیتها وتاثیر آن نیز که جزو آلودگی عمدی هوا است نیز صحبت کنید .
  • پرند IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    15 1
    آیا آلودگی هوا روی حافظه تأثیر مستقیم داره؟ یعنی امکان داره به سرعت روی حافظه کوتاه مدت تأثیر بذاره؟ ماشالا این روزا به هرکی میرسیم هیچی یادش نیس...یا وسط حرفاش یادش میره چی میخواسته بگه
    • من از مردم IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
      6 0
      دوست عزیز علاوه بر آلودگی مشکلات معیشتی و اقتصادی هم در فراموش لحظه به لحظه ما تاثیر دارد
    • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
      7 0
      کلا" کاری کردن که یواش یواش همه چی از یادمون بره .....
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    11 1
    اتوبوس آمد ؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
      15 0
      اتوبوس با حجم پر آمد اتوبوس پنجره دارد اتوبوس که جا ندارد! اما این اتوبوس تبلیغ دارد! برای چه کسی تبلیغ دارد؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    10 9
    درس واجب تر است یا سلامتی بچه های مردم قطعا اقای وزیر هزینه دارو و درمان را نمیدانند لطفا با این هوا حداقل بچه های دوران ابتدایی و راهنمایی را با توجه به وضیعت الودگی هفته ای یکی دو روز تعطیل کنید
  • سحر IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    5 1
    با سلام لطفا درباره تاثیرات آلودگی هوا روی سلامت دختران و زنان توضیح دهید برای مثال آلودگی هوا تاثیر در مشکلات تخمدان، رحم و دوران قاعدگی دختران دارد؟
  • مجید.ح IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    5 0
    ایا الودگی تاثیر مستقیم روی افزایش کودکان مبتلا به اوتیسم دارد
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    10 0
    درصد زیادی از آلودگی شهرها مربوط به کیفیت بد بنزین تولید داخله که هیچ کس هم جرأت نمی کنه بطور شفاف به اون اشاره کنه!
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    4 0
    لطفا دقیق و کامل درباره انواع دستگاه های تصفیه هوا و میزان تاثیر آن بپرسید ... ما میخواهیم یکی بخریم اما نمی دانیم دقیقا چه مشخصاتی داشته باشد ... در بازار برندهای مختلف با مثلا قابلیت های مختلف از 300 هزار تا 2 میلیون هستند که همه هم برای خانه هست ... دکتر شهراب پور فوق تخصص ریه این دستگاه ها را مفید اعلام کردند اما چون در تلویزیون صحبت می کردند نتوانستند برندی را نام ببرند ... خواهش می کنم دقیق و کامل بپرسید ... با تشکر
  • هاشمی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    6 0
    با سلام . خواهشمند است نظرات کارشناسی را بدون درنظر گرفتن هرگونه ملاحظه ای بیان کنید به هر حال مسئله جان و زندگی در میان است و نباید هیچ چیز دیگری مانع از بیان مطالب گردد . ان شاء ا.... ممنون
  • كوروش IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    2 2
    سلام من دوچرخه سوار حرفه اي ايران هستم ميشه تمرينات خيلي سنگيني دارم من بايد از چه ماسكي استفاد كنم براي اينكه اين آلودگي وارد بدنم نشه
    • بدون نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
      4 0
      کاری نمیشه کرد جز اینکه کوچ کنی بروی روستاهای حاشیه که آنهم توجیه اقتصادی ندارد و بعید میدانم بروی به مناطق محروم و از تسهیلات زندگی و روابط اجتماعی و کل امور دور شوی. بهتره که ورزش نکنی تا آلودگی وارد بدنتان نشود.
  • روزبه IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    6 0
    از آقای دکتر مسعود نیا درخواست داریم بدون واهمه حقیقت را بیان کنند تا نسل های آینده برما خرده نگیرند که چه پدران بی عرضه ومصالحه کاری داشتند !الان افزون بر آلودگی هوا که مشخص شده ازناخالصی بنزین ومواد سوختی وغیراستاندارد است ،ازسوی دیگر کارخانه های سازنده خودرو سهم بسزایی دراین زمینه دارند .هنوز وانت پیکان باهمان کیفیت بسارپائین تولید میشود !این وارونگی هوا سالیان زیادی است که بویژه درفصول سرد درتهران وجود دارد ،بنابراین پارامترهای گفته شده دربالادرافزایش آلودگی هوای تهران موثر ند.
  • بدون نام US ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    7 0
    در خصوص تاثیر سرب بر سیستم اعصاب مرکزی و کاهش هوش و تصمیمات نادرست متعاقب آن آیا مطالعه ای اجرا شده یا خیر؟ برای مثال تصمیمات اتخاذ شده در یک شهر آلوده با یک شهر پاک ؟ و آیا تفاوت معنی دار آماری در اشتباه در اخذ تصمیمات بدینگونه وجود دارد؟ سوابقی است که در دوران پادشاهان گذشته که از خطوط لوله آب سربی استفاده مینمودند این انحلال سرب و تاثیر بر سیستم عصبی و تاثیر بر قدرت تعقل موجب فساد اداری و مالی و قدرت تعقل و تصمیمات نادرست و در نهایت انحلال حکومتشان را موجب شده. آیا تائید مینمایید یا خیر؟؟؟
  • ارسلان IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    2 1
    طرح اولیه انتقال سازمانها به بیرون از تهران مناسب بود . مخصوصا دانشگاهها و مراکز اداری . با انتقال جمعیت به حومه مشکل هوا نیز تا حدودی حل میشه . پیشنهاد میکنم از شهرهای حومه مثلا مهرشهر و مناطق ساماندهی و کیانمهر بازدید کنند باور کنید هم قیمت آپارتمانها بسیار ارزان و بسیار لوکس و هم امکانات کافی داره مثل اگو و آب و برق و گاز و امکانات شهری هم هوای بسیار عالی فاصله اش هم از تهران 50 کیلومتری از تهران تا داخل بلوار ارم ( امام خمینی ) هست ضمنا از طریق مترو هم تغذیه میشه . وسایل رفت و امد به تهران هم فراوون . جالب تر اینکه مواد غذائی خیلی ارزونتره از تهران
  • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    4 0
    پس چرا با این همه بدی و آلودگی بزرگان نمیروند در روستا و شهرهای پاک زندگی و خدمت به اصطلاح کنند و به تندرستی خود توجه کنند؟