مهر نوشت:

پاداش هزار دلاری القاعده برای ربودن سربازان عراقی، پرداخت غرامت به قربانیان انفجارهای تروریستی اخیر و طرح استیضاح نخست وزیر عراق از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

پرداخت غرامت به قربانیان حملات تروریستی اخیر، پاداش هزار دلاری القاعده برای ربودن سربازان عراقی و طرح استیضاح غیابی نوری المالکی تیتر یک رسانه های امروز عراق را تشکیل می دهند.

پاداش هزار دلاری برای ربودن سربازان عراقی

خبرگزاری براثا به نقل از یک منبع عراقی گزارش داد: عملیات ربودن سربازان ارتش عراق در فلوجه بخشی از حملات مسلحانه القاعده تحت عنوان "جنگ انتقام" محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: القاعده از عناصر این شبکه خواسته است نظامیان ارتش عراق را در هر جایی که مشاهده کردند هدف قرار دهند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: القاعده برای هر کسی که یک سرباز عراقی را بکشد یا وی را برباید هزار دلار پاداش پرداخت خواهد کرد و در صورتی که افسران بلندپایه را هدف قرار دهند پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.

گفتنی است افراد مسلح ناشناس روز گذشته 4 سرباز ارتش عراق را در منطقه "النعیمیه" واقع در 3 کیلومتری جنوب فلوجه ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

رایزنی بارزانی با رئیس ائتلاف مخالفان سوری

"مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق با "احمد معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف مخالفان سوری موسوم به ائتلاف ملی دیدار کرد. در این دیدار که روز جمعه برگزار شد اوضاع سوریه و مخالفان این کشور به طور مفصل بحث و بررسی شد.

تلاش های بین المللی برای کمک به آوارگان سوری در کشورهای همسایه دیگر موضوع مورد بحث در این دیدار بود. معاذ الخطیب در این دیدار اظهار داشت که ائتلاف ملی سوریه همواره از قضیه کردها در عراق حمایت می کند.

نوری المالکی غیابی استیضاح خواهد شد

"ابوبکر زینل" نماینده ائتلاف کردستان در یک گفتگوی خبری اظهار داشت: پارلمان عراق نوری المالکی نخست وزیر را استیضاح خواهد کرد و و اگر وی در جلسه پارلمان حضور نیابد رای گیری درباره سلب اعتماد از وی به طور غیابی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تعلیق جلسات پارلمان از سوی فهرست العراقیه تاثیر منفی بر برگزاری جلسات خواهد داشت اما اگر فراکسیون های دیگر با تمامی اعضای خود در پارلمان حاضر شوند و به حد نصاب برسند جلسه پارلمان برای رای گیری درباره سلب اعتماد از نوری المالکی برگزار خواهد شد.

پرداخت غرامت به قربانیان انفجارهای تروریستی

خبرگزاری اصوات العراق گزارش داد: دبیرخانه هیئت دولت عراق از اختصاص بیش از 3 میلیارد دینار به کسانی که در انفجارهای استان های کرکوک، بابل و طوزخورماتو خسارت دیده اند خبر داد.

"جاسم العریبی" مسئول اطلاع رسانی و روابط کمیته مرکزی پرداخت خسارت به قربانیان حملات تروریستی گفت: هیئت وزیران عراق در تاریخ 22 ژانویه با تشکیل کمیته بررسی پرداخت غرامت به قربانیان انفجارهای کرکوک، بابل و منطقه طوزخورماتو موافقت کرد.

تهدید دولت از سوی العراقیه

سومریه نیوز گزارش داد: فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی روز گذشته مخالفت خود را با هر گونه تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث فلوجه اعلام کرد.

"خالد العلوانی" نماینده فهرست العراقیه در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام مخالفت خود با تشکیل چنین کمیته ای و در راستای بهره برداری سیاسی از درگیری های اخیر فلوجه اعلام کرد که برای پیگیری حقوق کشته شدگان این شهر به سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی رجوع خواهد کرد.

وی ضمن متهم کردن ارتش عراق به طائفه گرایی و سیاسی کاری، نوری المالکی را مسئول درگیری های اخیر فلوجه دانست.

بیانیه سازمان همکاری اسلامی

خبرگزاری آلمان گزارش داد: "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای نسبت به درگیری های روز جمعه فلوجه ابراز تاسف کرد.

در این بیانیه از مسئولان عراق خواسته شده است که با خواسته های معترضین تعامل مثبت داشته باشند و به آنها پاسخ دهند.

اوغلو در ادامه بیانیه از تمامی طرف های عراقی خواست تا به دور از طائفه گرایی و به انزوا کشاندن یکدیگر و در راستای منافع ملی و خواسته های معترضین بر سر میز گفتگوهای ملی بنشینند.

درگیری های فلوجه روز جمعه پس از آن آغاز شد که برخی عناصر مشکوک به یک ایست بازرسی ارتش در این شهر حمله کردند و سلاح های آن را تحت کنترل خود قرار دادند. بر اثر این درگیری 7 نفر کشته و حدود 70 تن زخمی شدند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273572

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =